در حال آماده سازی ...

کابینت چه رنگی بزنم؟


هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ برای کابینت می شود، با سیلی از پیشنهادات و تفاوت های سلیقه از طراحان داخلی، معماران و حتی افراد مختلف روبه رو می شویم؛ این اختلافات سلیقه در این امر، انتخاب یک رنگ مشخص را برای رنگ کابینت پیچیده می کند، به گونه ای که بعد از در نظر گرفتن چندین انتخاب برای رنگ کابینت، انتخاب درست تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد!


تعویض یا انتخاب رنگ کابینت

*5#

حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از در نظر گرفتن سلیقه ی شخصی تان قصد انتخاب رنگ کابینت یا تعویض آن را داشته باشید،اما هنگامی که سمپل ها و پترن های موجود در ترکیب رنگ کابینت را مشاهده می کنید و از افراد مختلف پیشنهاد می گیرید،به طور کلی از انتخاب خود منصرف می شوید و یا نمیدانید که کدام رنگ را برای ترکیب رنگ‌ کابینت تان انتخاب کنید!

اما جای هیچ نگرانی نیست،چرا که طراحان ما در ایده رو،راهنمایی جامع را در این مقاله جهت انتخاب رنگ کابینت برای شما همراهان گرامی جمع آوری کرده اند و شما با مطالعه ی این مقاله می توانید به راحتی ترکیب رنگ کابینت خود را انتخاب کنید بدون اینکه از انتخابتان پشیمان شوید و رنگ کابینت دلتان را بزند! پس در ادامه با ما در ایده رو همراه شوید.


کابینت چه رنگی بزنم؟

معیار های انتخاب رنگ کابینت برای فضای مورد نظر شما

البته که سلیقه ی شخصی شما در انتخاب رنگ کابینت،از اهمیت بالایی برخوردار است اما این ترکیب رنگ‌ با توجه به دکوراسیون و ابعاد فضای شماست که رنگ کابینتتان را برای شما منحصر به فرد خواهدکرد. استفاده ی صحیح از رنگ ها در کنار هم سبب می شود تا علاوه بر کاربردی بودن کابینت فضا،به زیبایی بصری دکوراسیون نیز اضافه شود،علاوه بر این سهولت تمیزی کابینت،هارمونی رنگ های دکوراسیون در آشپزخانه و همچنین بافت کابینت در انتخاب ترکیب رنگی کابینت بسیار تاثیرگذار خواهد بود،با در نظر داشتن این‌ معیار ها می توانید بهترین ترکیب رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید.متخصصین ما در ایده رو علاوه بر ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شما در دکوراسیون،قادر به طراحی فضای مورد نظر شما نیز هستند.


معیار های انتخاب رنگ کابینت


سبک کابینت اجرا شده از جمله معیار هایی که برای انتخاب رنگ کابینت باید به آن توجه داشته باشید، سبک کابینت است اگر کابینت اجرا شده ی شما سبکی کلاسیک دارد،رنگ های طیف روشن و خنثی می تواند سبب شیک شدن و همچنین بزرگ به نظر رسیدن فضای شما شود و انتخاب رنگ های تیره گزینه ی خوبی برای انتخاب رنگ کابینت در سبک های کلاسیک به نظر نمی رسد،اما در صورتی که کابینت سبک مدرن مانند های گلاس را برای طراحی و اجرای کابینت در نظر گرفته اید،می توانید طیف گسترده تری را برای انتخاب ترکیب رنگی کابینت در نظر بگیرید،این طیف رنگی می تواند شامل رنگ های خنثی، پاستلی، تیره و یا ترکیب آنها باشد.


انتخاب رنگ کابینت در سبک های کلاسیک

تاثیر انتخاب رنگ کابینت و متراژ فضا

ترکیب رنگی‌ مورد انتخاب شما در کابینت می تواند بر روی متراژ فضا تاثیرگذار باشد،از این رو از دیگر معیار های تعیین کننده در رنگ‌ کابینت توجه به متراژ فضایی است،انتخاب رنگ های طیف روشن در ترکیب رنگ کابینت می تواند جهت بزرگنمایی فضای شما شود و بهترین انتخاب برای فضای های کوچک به شمار می رود،



تاثیر رنگ کابینت بر دکوراسیون


این در حالی است که انتخاب رنگ های تیره تنها در فضاهایی با متراژ بالا نتیجه ی مطلوبی دارندعلاوه بر این براق و یا مات بودن ترکیب رنگی نیز می تواند بر روی بزرگنمایی بیشتر فضای شما تاثیر گذار باشد.


تاثیر انتخاب رنگ کابینت

وجود اپن و یا جزیره در آشپزخانه و دکوراسیون منزل

بسته بودن و یا داشتن اپن و جزیره در آشپزخانه می تواند بر روی انتخاب رنگ کابینت تاثیر گذار باشد،به این خاطر که اگر آشپزخانه ی شما متصل به نشیمن و یا قسمت هایی از خانه می باشد،دکوراسیون آشپزخانه شما باید با منزلتان از هماهنگی بالایی برخوردار باشد، در غیر اینصورت سبب کاهش زیبایی بصری فضای شما خواهد شد.


وجود اپن و یا جزیره در آشپزخانه


اگر آشپرخانه ی شما دارای دید می باشد، پیشنهاد می کنیم از رنگ های استفاده شده در دکوراسیون منزلتان، در ترکیب رنگی کابینت استفاده کنید.


وجود اپن و یا جزیره در آشپزخانه

کاربرد شما از آشپزخانه و سهولت پاکیزگی کابینت ها

از دیگر معیار های تاثیر گذار در انتخاب رنگ کابینت،موارد استفاده شما و سبک لایف استایل شما در منزلتان می باشد،اگر فردی هستید که به واسطه ی شغلتان نمی توانید زیاد به پاگیزگی کابینت ها بپردازید،از انتخاب رنگ های طیف روشن و براق خودداری کنید و رنگ های طیف طوسی و تیره را جایگزین انتخابتان کنید.با رنگ های کابینت مدرن که سبب زیبایی دو چندان فضای شما می شوند، در ایده رو آشنا شوید!


کابینت رنگ های طیف طوسی و تیره

جهت بررسی رنگ های کابینت،ابتدا باید به بررسی رنگ هایی که در روند ساخت و تولید کابینت از کاربرد بیشتری برخوردارند،بپردازیم،این رنگ های کابینت شامل رنگ سفید و طیف رنگی روشن،کابینت های رنگ چوب و طیف رنگی نود،همچنین رنگ های طیف پاستلی می باشند که از بالاترین کاربرد در بین رنگ های رایج کابینت برخوردارند،


کابینت رنگ تیره

این رنگ ها علاوه بر استفاده در دکوراسیون به عنوان تک ، به صورت ترکیبی نیزدر کنار هم استفاده می شوند که در ادامه هر کدام ازاین رنگ ها را برای شما معرفی می‌‌ کنیم.



کاربرد شما از آشپزخانه

کابینت رنگ سفید و طیف رنگی روشن

استفاده از رنگ سفید و مشتقات آن، همچنین طیف رنگی نود و روشن در دکوراسیون آشپزخانه و ترکیب رنگی کابینت در سالهای اخیر، از محبوبیت بالایی برخوردار شده، چرا که رنگ سفید و طیف رنگی روشن را می توان متعلق به دسته رنگ های خنثی دانست،به همین خاطر به خوبی با رنگ های دیگر رایج در دکوراسیون مانند طوسی ،چوبی و همچنین طلایی و بژ می تواند ترکیب شود.




کابینت رنگ سفید و طیف رنگی روشن

رنگ های طیف روشن با خاصیت رنگی که دارند، سبب بزرگ تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه خواهند شد، پس با انتخاب این طیف رنگی می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر انتخاب رنگی شیک برای کابینت که هیچگاه دلتان را نمیزند، سبب بزرگتر نشان دادن فضا نیز شوید. علاوه بر این انتخاب سفید و ترکیب رنگی مشتق آن برای کابینت،انتخاب ریسکی محسوب نمی شود و در کنار آن می توانید از هر ترکیب رنگی که دوست دارید، استفاده کنید.


کابینت رنگ سفید و طیف رنگی روشن

کابینت رنگ‌ چوبی

انتخاب رنگ های چوبی در طیف های مختلف در سالهای اخیر جز ترند های دکوراسیون آشپزخانه بوده و در حال حاضر نیز در صدر جدول ترند ها قرار داردانتخاب رنگ های طیف چوبی برای کابینت،ابتدا در سبک های دکوراسیون اسکاندیناوی و بوهو باب بود اما با گذشت چند سال از محبوبیت این سبک ها،رفته رفته این طیف رنگی جای پای خود را در سبک های مختلف دکوراسیون سفت کرد،به طوری که امروزه انتخاب خیلی از طراحان به نام دکوراسیون می باشد؛


کابینت رنگ‌ چوبی

از دلایلی که این طیف رنگی از محبوبیت بالایی در بین رنگ های کابینت برخوردار است می توان به رنگ طبیعی و همچنین مقرون به صرفه بودن آن به نسبت کابینت های رنگی اشاره کرد.اگر قصد استفاده از طیف رنگی چوبی را درکابینت هایتان دارید، هیچگاه از یکرنگ استفاده نکنید بلکه سعی کنید از ترکیب دو رنگ چوبی و یک رنگ خنثی استفاده کنید، برای مثال از رنگ خنثی سفید و یا طوسی برای بدنه کابینت، از رنگ چوبی روشن برای پاخور ها وهمچنین چوبی تیره برای یراق ها و دستگیره ها استفاده کنید؛ با این ترکیب رنگی، کابینتی دارید که هیچگاه از انتخاب رنگ هایش پشیمان نخواهید شد.

کابینت رنگ‌ چوبی

کابینت های با رنگ های طیف پاستلی

رنگ های پاستلی،به طیف رنگی تلقی می شوند که از رنگ سفید برای رقیق تر کردن و کاهش پیگمنت رنگی آنها استفاده شده است،این طیف رنگ ها همیشه از جایگاه خاصی در دکوراسیون برخورداربودند و توجه همگان را به خود جلب میکردند، اما امروزه در انتخاب ترکیب رنگ کابینت، حرف اول را می زنند!


کابینت های با رنگ های طیف پاستلی

رنگ های پاستلی می توانند به صورت تک و همچنین ترکیب رنگی با توجه به دکوراسیون منزل شما استفاده شوند،از پر طرفدارترین این طیف رنگ ها برای انتخاب به عنوان ترکیب رنگ کابینت می توان به ترکیب رنگی سبز سیج و چوبی اشاره کرد که شیک بودن فضا شما را دو چندان می کند.


کابینت های با رنگ های طیف پاستلی

سخن نهایی انتخاب رنگ کابینت با ایده روا

انتخاب رنگ کابینت باید به گونه ای انجام شود که با دکوراسیون فضا شما، ترکیب رنگی مناسب و یامکمل را ایجاد کند، از مهمترین اصولی که جهت انتخاب رنگ کابینت باید در نظرداشته باشید نیزسهولت شستشو، تاثیر ترکیب بر روی ابعادفضا و همچنین هارمونی رنگ های فضا می باشد، در این مقاله از ایده رو به شما ترکیب رنگی های کابینت را معرفی کردیم که باانتخاب آنها، هیچگاه قصد تعویض کابینتتان را نخواهیدداشت


کابینت سفید


علاوه بر این شما می توانید جهت گرفتن مشاوره برای انتخاب رنگ کابینت متناسب با دکوراسیون منزلتان، از مشاورین ما در ایده رو کمک بگیرید!

شما چه ترکیب رنگی را برای آشپزخانه پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در ایده رو در میان بگذارید!


 هارمونی رنگ های


Captcha

مطالب پیشنهادی

نکات مهم طراحی جزیره آشپزخانه؛ انواع مدل جزیره آشپزخانه کوچک ایرانی را بشناسید

جزیره آشپزخانه یکی از مدرنترین عناصر در طراحی آشپزخانه‌های امروزی به شمار می‌رود که جلوه ای لوکس و به روز دارد. انواع مدل جزیره آشپزخانه کوچک ایرانی این امکان را به شما می‌دهد تا فضای خانه خود را...
Alternate Text
0 نظر1606 بازدید

11 اشتباه در پلان کابینت آشپزخانه: که روی اعصابتان می رود و فضای شما را کوچکتر نشان می دهد

اگر می خوای آشپزخونه‌ت رو بازسازی کنی و کابینت جدید سفارش بدی حتما این نکات در مورد طراحی کابینت را بدان
Alternate Text
0 نظر366 بازدید

هوم آفیس چیست؟ لیست وسایل ضروری و 5 نقشه پلان برای طراحی هوم آفیس در فضای کوچک

در این مطلب از ایده‌رو می‌خوانید که هوم آفیس چیست و با آگاهی از معنی هوم آفیس، با مهم‌ترین اصول برای طراحی هوم آفیس و چند نقشه پیشنهادی برای دیزاین دفتر خانگی خود آشنا می‌شوید.
Alternate Text
0 نظر1384 بازدید

دکوراسیون سفید طلایی مدرن؛ بایدها و نبایدهای دکوراسیون طلایی منزل

چگونه از رنگ طلایی در دکوراسیون خانه استفاده کنیم که خز نباشد؟ نکاتی که بهتر است قبل از تصمیم گیری برای داشتن دکوراسیون سفید طلایی مدرن بدانید.
Alternate Text
1 نظر7171 بازدید

خانه از مد افتاده؛ تغییر خانه قدیمی به جدید

اگر قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، پیش از اقدام این مقاله را بخوانید. بدانید چه چیزهایی از مد افتاده و از به کار بردن آن ها در دکوراسیون جدید خود اجتناب کنید.
Alternate Text
4 نظر3236 بازدید

رنگ اتاق خواب؛ بهترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب

اگر در انتخاب ترکیب رنگ چیدمان اتاق خواب خود مردد هستید، این مقاله با پالت‌های رنگی متنوع به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
Alternate Text
1 نظر9448 بازدید