در حال آماده سازی ...

میز تلویزیون را کجای خانه بگذاریم

همیشه وقتی تصمیم به چیدن خانه جدید یا تغییر دکوراسیون می‌گیریم اولین کار انتخاب مکان مناسب برای میز تلویزیون است. حتما برای شما هم سوال هایی همچون اینکه "جای میز تلویزیون در خانه من کجاست؟" پیش آمده است .هر خانه دارای نقشه منحصر به فرد بوده و جدای از اینکه چیدمان خانه ما بستگی به سلیقه، نیازها و امکانات ما دارد آشنایی با اصول دکوراسیون و استفاده از آن در دیزاین خانه‌مان به ما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. در این مقاله سعی کردیم با توجه به نقشه های مختف خانه‌ها مکان مناسبی برای تلویزیون تعیین کنیم.

به یاد داشته باشید شما از طریق ایده‌رو می‌توانید انواع میز تلویزیون را طراحی کرده و پس از مشاهده قیمت سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

*10#

چطور جای مناسب برای میز تلویزیون را در هر خانه انتخاب کنیم

بهترین مکان قرارگیری میز تلویزیون در خانه جایی است که بیشترین احساس راحتی را به شما بدهد همچنین شما باید نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

  • زاویه مناسب و مستقیم بین مبل و تلویزیون
  • کم نبودن فاصله بین چشم شما و تلویزیون
  • توجه به پنجره ها و منابع نور خانه
  • توجه به محل سیستم‌های گرمایشی

و شاید به طور کلی بتوان گفت که مهمترین نکته در انتخاب جای مناسب میز تلویزیون پیدا کردن نقطه کانونی خانه است. نقطه کانونی یا مرکزی هر نشیمنی مهمترین جایی است که بدو ورود به خانه جلب توجه کرده و سایر چیدمان خانه حول آن قرار می‌گیرد. پیشنهاد ما به شما مطالعه 7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون است تا با جزئیات و نکات بیشتری در رابطه با انتخاب محل میز تلویزیون آشنا شوید.

نقطه کانونی یا مرکزی هر نشیمنی مهمترین جایی است که بدو ورود به خانه جلب توجه کرده و سایر چیدمان خانه حول آن قرار می‌گیرد.

جای مناسب میز تلویزیون در نشیمن مستطیلی

معمولا اکثر خانه‌ها دارای سالن پذیرایی مستطیل شکل هستند. در صورتی که شما پذیرایی با نقشه مستطیلی دارید، اگر اختلاف طول و عرض نشیمن شما زیاد نیست مکان میز تلویزیون خود را در راستای طول مستطیل قرار دهید تا دید بهتری از همه نقاط منزل به تلویزیون وجود داشته باشد.


میز تلویزیون در نشیمن مستطیلی

اما اگر خانه شما به شکل مستطیل باریک و طویلی با عرض کم است بهتر است میز تلویزیون را در راستای طول قرار ندهید چرا که ممکن است فاصله چشمهایتان با تلویزیون کم باشد، در این صورت می‌توانید به گزینه‌هایی مثل طراحی میز تلویزیون و قرار دادن تلویزیون در راستای عرض نشیمن برای تقسیم و جدا کردن سالن پذیرایی‌تان به دو قسمت فکر کنید.


میز تلویزیون در سالن مستطیلی باریک بعنوان جداکننده

همچنین برای بررسی دقیق‌تر دکوراسیون نشیمن‌هایی با شکل مستطیلی می‌توانید به مقاله 7 روش برای چیدمان نشیمن مستطیلی و پذیرایی باریک مراجعه کنید.


میز تلویزیون در هال مربعی

ساده‌ترین و واضح‌ترین نوع چیدمان مربوط به نشیمن به شکل مربع می‌باشد در این حالت بهترین کار حفظ و تبعیت از فضای مربعی شکل است. با توجه به محل قرار گیری پنجره‌ها و تعیین نقطه کانونی نشیمن که معمولا شومینه یا میز تلویزیون است، می‌توان بهترین جای میز تلویزیون را مشخص کرد. دو حالت زیر رایج‌ترین حالت‌های چیدمان فضاهای مربعی است.


تلویزیون را درست روبه روی درب ورودی نشیمن قرار دهید.


میز تلویزیون رو به رو به درب پذیرایی مربعی


یا می‌توان میز تلویزیون را در دیوار مجاور قسمت ورودی به سالن پذیرایی قرار داد.


میز تلویزیون در دیوار مجاور ورودی به پذیرایی مربعی


پذیرایی کوچک و جای مناسب برای میز تلویزیون

احتمالا از دغدغه‌های اصلی افرادی که نشیمن کوچکی دارند استفاده درست از فضاهای خانه است بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را در چیدمان سالن پذیرایی‌تان در نظر بگیرید:

  • سعی کنید تلویزیون را روبروی درب ورودی قرار دهید.
  • استفاده از فضای کنج‌های پذیرایی را برای قرار دادن میز تلویزیون بررسی کنید.
  • حتی‌الامکان از میز تلویزیون ساده استفاده کنید و فضای خانه‌تان را شلوغ نکنید.
  • استفاده از میز تلویزیون کوچک و تلویزیون به شکل دیواری می‌تواندگزینه مناسبی باشد.
  • انواع میز تلویزیون با طراحی خاص و کاربردهای جانبی دیگر مثل داشتن کشو یا طبقات نیز می‌تواند به شما در استفاده حداکثری از فضای پذیرایی کمک کند.
  • استفاده از میز کنسول بعنوان محل قرارگیری تلویزیون
میز تلویزیون در سالن پذیرایی کوچک

تلویزیون در سالنی با کنج و گوشه

اگر شما خانه‌ای با نشمینی دارید که در یکی از کنج ها یک فضای مناسب اما با ابعاد محدود وجود دارد می توانید از این گوشه خانه بعنوان محلی برای میز تلویزیون استفاده کنید و آن را به نقطه کانونی پذیرایی خود تبدیل کنید. در این حالت معمولا سفارش میز تلویزیون متناسب با فرم و ابعاد فضای کنج خانه انتخاب بهتری نسبت به خرید از بازار است.



میز تلویزیون در پذیرایی با کنج و گوشه



در سالن پذیرایی با شکل غیر مشخص تلویزیون کجا قرار می‌گیرد

اگر نمی‌توانید سالن پذیرایی خانه خود را به هیچ شکل مشخصی تشبیه کنید و نقشه ای با زوایای گوناگونی دارد بهترین کار دقت کافی به خرج دادن در انتخاب نقطه کانونی نشیمنتان و همینطور در نظر گرفتن پنجره‌ها و نور خانه و نکاتی از قبیل فاصله تا تلویزیون و داشتن فضایی با دید مناسب است. اگر شما نشیمنی ال (L) شکل دارید بهترین شانس را برای تقسیم فضای خانه‌تان به دو قسمت مجزا دارید و می‌توانید میز تلویزیون‌تان را در نقطه کانونی یکی از این دو فضا قرار دهید.


میز تلویزیون در پذیرایی با شکل نامشخص

تلویزیون در اتاق خواب

گذاشتن تلویزیون در اتاق خواب معایا و مزایای گوناگونی دارد اما اگر با بررسی همه جوانب آن در نهایت تصمیم گرفته‌اید که در اتاق خواب‌تان تلویزیون قرار دهید چطور باید جای مناسب آن را تشخیص دهید؟

اگر دلیل اصلی شما از داشتن تلویزیون در اتاق خوابتان تماشای فیلم و سریال قبل از خواب یا در زمان‌های استراحتتان است توصیه ما به شما قرار دادن میز تلویزیون درست روبروی تخت و با زاویه مناسب با چشمانتان است. اما همچنین می‌توانید در صورت داشتن فضای کافی و مبلمان مناسب، تلویزیون را در مجاور تخت و رو به مبلمان اتاق قرار دهید، در واقع به شکلی به چیدمان و جای میز تلویزیون بپردازید که نقطه کانونی اتاقتان شود.

میز تلویزیون در اتاق‌خواب

نتیجه‌گیری

شما در این مطلب با مکان مناسب برای میز تلویزیون متناسب با نقشه خانه‌تان آشنا شدید. گاهی ممکن است نتوانید میز تلویزین مورد نظر خود را در بازار پیدا کنید، در این صورت می‌توانید به ایده‌رو سفارش دهید.

ایده‌رو یک ابزار آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد تا از طریق آن خودتان میز تلویزیون مورد نظرتان را طراحی کنید و همه جزئیات مثل اندازه و رنگ و تعداد کشو و نحوه باز شدن در را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید یک میز تلویزیون را از میان نمونه‌های موجود در سایت انتخاب کنید و جزئیات آن را تغییر دهید.

با هر تغییری، قیمت را مشاهده می‌کنید و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت می‌کنید.

همچنین می‌توانید عکس از میز تلویزیون مورد نظر خود را به ایده‌رو ارسال کنید و هزینه و هر سوالی در مورد آن را از کارشناسان ما بپرسید.

کارشناسان ایده‌رو در تمام مسیر طراحی و سفارش و نصب در کنار شما هستند و می‌توانید از آنان مشاوره رایگان بگیرید و یا درخواست بازدید از محل ثبت کنید.

Captcha

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6344 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3040 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6241 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5494 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2521 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر5002 بازدید