در حال آماده سازی ...

چگونه خانه خود را از خرت و پرت پاکسازی کنیم؟

 دیدن خرت و پرت ها در ما استرس ایجاد می کند و حس می کنیم زندگی از کنترل مان خارج شده است. می‌خواهیم از شر وسایلی که مدتهاست فضای خانه مان را اشغال کرده اند اما دردی از ما دوا نکرده‌اند، خلاص شویم. اما چگونه؟ این مقاله راهکارهای عملی برای رهایی از این خرت و پرت ها را آموزش می دهد. پاکسازی یک هنر است.

پاکسازی چیست؟

پاکسازی یک شروع است، از کسی که در گذشته بودیم به سمت کسی که در آینده می‌خواهیم باشیم. آغازی برای یک زندگی مینیمال است. وقتی سعی می‌کنیم وسایلی که از گذشته به ما چسبیده‌‌اند را دور بریزیم تا فضا برای وسایل جدید باز شود.خوب است در قدم اول خرت و پرت را تعریف کنیم. خرت و پرت، هر چیزی است که ارزشی به زندگی ما اضافه نمی‌کند اما آن را نگه داشته‌ایم.

پاکسازی، تمرین دل کندن از تعلقات است.

 

پاکسازی آغازی برای یک تغییر در سبک زندگی است

 

پاکسازی چه کمکی به زندگی ما می‌کند؟

پاکسازی یک مهارت است، که کاربرد آن تنها منحصر به خانه و حتی محیط هایی مثل  کارگاه و مغازه نیست. خیلی چیزهای دیگر در زندگی ما نیاز به پاکسازی دارند. از هارد کامپیوتر و حافظه گوشی بگیر تا  روابط و دوستان. پاکسازی هنر در لحظه زندگی کردن است.

 

قبل از پاکسازی چه کنیم؟

قبل از شروع خود را از لحاظ ذهنی آماده کنید تا موقع دور انداختن خرت و پرت احساس گناه نکنید. دل کندن از وسایلی که روزی بابتش پول پرداخت کرده‌اید یا دوستشان دارید سخت است. این یک احساس طبیعی و کاملاً واقعی است و اصلا همین است  که کار "پاکسازی" را برای انسان مشکل می‌کند. در ادامه  به نکاتی اشاره می کنیم که کمک می کند راحت‌تر از وسایلتان دل بکنید.

 

چطور از وسایلمان دل بکنیم؟

 

اهدا کن

وسایل سالمی که نه از آنها استفاده می‌کنید و نه دل دور انداختنشان را دارید، اهدا کنید. به خیریه ‌ها یا دوستان و نزدیکان. اینطوری حس بهتری هم دارید.

 

وسایل اضافی خود را اهدا کن

 

از همسر یا دوستان کمک بخواه

اگر نمی‌توانید از بعضی وسایل اضافی دل بکنید از همسر یا دوستانتان بخواهید این کار را برایتان انجام دهند زیرا آن ها قطعاً وابستگی کمتری به وسایل شما دارند. مطمئن باشید بعد از ناپدید شدن این وسایل به راحتی آن‌ها را فراموش خواهید کرد.

 

هزینه‌های نابرگشتنی را فراموش کن

در اقتصاد به هزینه‌هایی که در گذشته انجام شده و امروز نمی‌توان آن را نقد کرد، هزینه‌های نابرگشتنی می‌گویند. اگر وسایلی که نگه داشتید ارزششان با گذر زمان بالاتر نمی‌رود با خیال راحت، دور بیندازید.  وسایلی که رفته رفته ارزششان کم می‌شود و وسایل بهتری جایگزینشان می شود که تکلیفشان مشخص است.

اگر وسیله اضافی نگه می‌دارید که شاید روزی به کار بیاید (هر چیز که خوار آید، یک روز به کار آید) و مجبور نشوید هزینه اضافی کنید، بدانید هزینه‌ی جابجا کردن، تمیز کردن و فضا ساختن برای آن‌ها بیشتر خواهد شد. به علاوه  روزی که ممکن است به کار آیند چه تضمینی وجود دارد که یادتان باشد آن وسیله را دارید؟

 

راهکارهای عملی برای پاکسازی خانه از خرت و پرت چیست؟

اتاق اتاق پاکسازی کن

اولین و مهمترین تکنیک این است که اتاق، اتاق خلوت کنید. مثلا: این آخر هفته انباری رو خلوت می‌کنم. ماه بعد اتاق خواب و الی آخر.

وسایل را دسته‌بندی کن

در هر اتاق چهار عدد جعبه بزرگ در نظر بگیر و آن‌ها را به شیوه زیر نامگذاری کنید:

  • دور ریختنی
  • بخشش به اطرافیان
  • اهدا به خیریه
  • جاش عوض شه
جعبه‌های دسته بندی در عملیات پاکسازی خانه

شبیه‌ها را کنار هم قرار بده

هم زمان با پاکسازی دسته‌بندی هم بکنید و وسایل شبیه به هم را در کنار هم قرار دهید. بدین ترتیب مدت بیشتری خانه پاک و خلوت می ماند.

از کوچک شروع کن!

احساس درماندگی حین پاکسازی عادی است. برای جلوگیری از این احساس از پروژه‌های کوچک شروع کنید تا در زمان کمتری بتوانید کار را به انتها برسانید. بدین ترتیب هم تجربه کسب می‌کنید و هم اعتماد به نفستان در پاکسازی بالا خواد رفت.

سطوح صاف را فراموش نکن

سطوح صاف مثل طبقه‌ها، میزها جاذب خرت و پرت هستند. سعی کنید همیشه خلوت باشند. اینکه بخواهید  یک سری از وسایل در دسترس باشند خوب است اما مراقب باشید به شلختگی و شلوغی منجر نشود.

به طور متناوب پاکسازی کن

برای شروع می‌توانید یک روز در سال را به دور ریختن وسایل اضافی اختصاص دهید. برای مثال همزمان با خانه تکانی سال نو. اما به مرور تعداد دفعات را بیشتر کنید. مثلا فصلی یکبار یا ماهی یکبار. اینطوری حجم کاری کمتری در هر بار خلوت کردن خواهید داشت.

بازه زمانی تعیین کن

برای اتمام پروژه پاکسازی‌ای که شروع کردید سررسید تعیین کنید. یک هدف و برنامه زمانی بچینید. حتی به صورت  ذهنی. مثلا: تا آخر تابستان کمدها، انباری و آشپزخانه را پاکسازی خواهم کرد.

 

از کجا بفهمم کدام وسایل به دردم نمی‌خورد؟

قانون 80/20:

80% مواقع از 20% لباس‌هایی که داریم استفاده می‌کنیم. این قانون در مورد بسیاری از وسایل دیگر هم صدق می‌کند. وسایلی که 80% مواقع استفاده نمی‌کنیم را دور بیندازیم.

کار می‌کند یا خیر؟

اگر کار نمی‌کند و آن را نگه داشته ایم که روزی تعمیرش کنیم، آن روز همین امروز است. اگر امروز نمی‌توانیم تعمیرش کنیم از شرش خلاص شویم.

 

در پاکسازی خانه وسایلی که احتیاج به تعمیر دارند را امروز تعمیر کنید یا دور بریزید

 

آخرین بار کی بود...؟

به آخرین باری که به آن احتیاج پیدا کردیم فکر کنیم. اگر سه سال از آخرین استفاده ما می‌گذرد، با ضریب اطمینان بالایی دیگر هرگز به آن احتیاج پیدا نخواهید کرد. پس خداحافظ رفیق قدیمی...!

واقعا دوستش دارم؟

گاهی اوقات وسایل گرانی می‌خریم یا برایمان می‌خرند که واقعا دیوانه‌اش نیستیم. می‌توانیم آنها را رد کنیم. شاید در زندگی کس دیگری بسیار مفید باشند.

الان دیگر برای پاکسازی خانه آماده‌ایم. همه ابزار لازم را داریم. پس بزن بریم برای اتاق اتاق تمیز کردن.

اتاق خواب

اول از همه ذهنتان می‌رود به سمت کمد، ولی خود کمد چند روزی کار دارد. از پاکسازی کمد موقتاً صرف نظر کنید. پاکسازی هر اتاق از 0.5 تا 2 روز وقت می‌برد.

از کشو‌ها شروع کنید

توصیه ایده رو این است که با کشوها شروع کنید. همه کشوها را بیرون بریزید و دو سؤال از خود بپرسید:

  1. آیا این وسیله معلق به اتاق خواب است؟
  2. آیا من در یک سال گذشته از این وسیله استفاده کرده ام؟

وسایلی که متعلق به این اتاق نیست را در جعبه "جاش عوض شه" قرار دهید و آنهایی استفاده نشده‌اند را در جعبه "دور ریختنی" قرار دهید یا اهدا کنید.

نکته مهم اینجاست؛ وقتی می‌خواهید وسایل را به کشو‌ها برگردانید از یک سری دیوایدر یا ظروف کوچک برای دسته بندی و مرتب کردن وسایل شبیه به هم استفاده کنید. این ظرف‌ها می‌توانند ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، جعبه هدیه، جعبه کفش یا هر چیز خلاقانه دیگر باشند. برای راحت تر شدن تمیز کاری بعدی می‌توانید زیر وسایل روکش کابینت پهن کنید.

سطوح صاف را خلوت نگه دارید

نکته پاکسازی سطوح صاف را به یاد می‌آورید؟ دقت کنید، روی میز توالت، پاتختی، بالای کمد و در کل سطوح صاف خلوت باشد. گذاشتن یک آباژور یا قاب عکس روی پاتختی اشکالی ایجاد نمی‌کند اما اگر می‌خواهید  روانتان در صلح و آرامش  باشد از شلوغ کردن سطوح صاف بپرهیزید.

لباس های فصلی یا اسباب بازی‌ها را در کمد انبار نکنید

فضای کمد، فضای ارزشمندی است، چون در عین محفوظ بودن در دسترس است. آن را با اسباب بازی یا لباس‌های فصل های دیگر پر نکنید. برای اسباب بازی‌ها یک سبد بزرگ کافی است. اگر برای آن‌ها جا کم دارید شاید لازم باشد  اسباب بازی های اضافی را ببخشید. نگران بچه‌های بعدی نباشید هر زمان  اسباب بازی‌های وخصوص به خود را دارد.

لباس های فصلی، ملحفه و پتو به راحتی در کاورهای زیپ دار قرار می‌گیرند و می‌توانند زیر تخت فضای کمتری را اشغال کنند. ضمنا در صورت کمبود جا می‌توانید از وکیوم بگ استفاده کنید. وکیوم بگ  کیسه‌ای است که می‌توانبا جاروبرقی هوای داخلش را خالی کرد بدین ترتیب جای خیلی کمتری اشغال می‌کند. وکیوم بگ را می‌توانید از بازار تهیه کنید.

 

پاکسازی اتاق خواب

 

هربار که به یک وسیله نگاه می‌کنی، ببین برایت لذت بخش است یا یک "بار" است. اگر برایت بار است و تو این بار را فقط چون مادرت بهت هدیه داده یا نگرانی روزی به کار بیاید نگه داشتی، بدان یا به گذشته چسبیدی یا از آینده می‌ترسی.

 پاکسازی هنر در لحظه زندگی کردن است. خودت را سبک کن.

پاکسازی کمد

می‌توان به جرئت گفت پاکسازی کمد قرص ضد استرس است زیرا نه تنها وسایلتان را خلوت می‌کنید بلکه ذهن و قلبتان را هم سبک می‌کنید. باور کنید ذهنتان به این آرامش احتیاج دارد. هر چهار جعبه‌ای که قبلا ذکر شد را لازم داریم: دورریختنی، بخشش به اطرافیان، اهدا و جاش عوض شه. پاکسازی کمدها از 2 تا 7 روز وقت می‌برد.

از پایین شروع کنید

اکثر افراددر ابتدا به سراغ رگال و لباس‌ها می‌روند. در صورتی که پاکسازی لباس‌ها گاهی خیلی طولانی می‌شود و این امکان وجود دارد که در میانه راه خسته شوید. خیلی از خرت و پرت‌های به درد نخور پایین کمد جمع می‌شوند. اگر ابتدا از شر آن‌ها خلاص شوید دو تا مزیت دارد:

  1. در زمان کمتری جای خیلی زیادی را باز کرده اید. که این امر به شما اعتماد به نفس می‌دهد.
  2. فضای بیشتر برای ادامه کار ایجاد کرده اید.

قانون 80/20 برای پوشیدنی‌ها را به کار ببندید

قانون 80/20 را که حتما به خاطر دارید، در پاکسازی لباس‌ها بسیار مفید است. برای هر لباسی سه تا سؤال اساسی از خود بپرسید:

  1. هنوز اندازه ام هست؟
  2. کهنه، پاره، لک شده؟
  3. آیا در یک سال گذشته آن را پوشیدم؟

اگر کهنه یا پاره شده آن را دور بیاندازید. اما اگر اندازه نیست یا در یک سال گذشته آن را نپوشیدید اهدایش کنید حالا به دوست یا نیازمند. نگذارید بماند. در مورد کفش‌ها و زیورآلات و به طور کلی همه پوشیدنی‌ها نیز به همین روش عمل کنید.

 

پاکسازی کمد

 

چند بار در چند زمان متفاوت پاکسازی کنید

احتمالا دفعه اول نتوانید از بسیاری از وسایل دل بکنید. به خودتان فرصت بدهید. سه ماه، شش ماه یا حتی یک سال. لباسهای خود را از یک طرف رگال بچینید و آنهایی که پوشیدید را در طرف دیگر رگال قرار دهید. لباس هایی که در انتهای سال هنوز در طرف اول مانده‌اند را احتمالا دیگر نمی‌پوشید.

توی بلاگ سایت ایده رو می‌تونید در مورد ترفندهای مرتب کردن کمد بیشتر  بخوانید. ولی اگر با به کار بردن این ترفندها همچنان نیاز به فضای کمد بیشتر داشتید سری به کمدهای ایده رو بزنید و این بار کمدی طراحی کنید که در آن هر وسیله جای مخصوص خود را داشته باشد.

اتاق هال

مهمترین کارکرد اتاق حال ایجاد آرامش است. اگر با وسیله‌هایی مثل اسباب بازی، مجله‌ها، پتو و سیم‌هایی که منظره را خراب می‌کنند پر شود، آیا همچنان می‌توان انتظار آرامش داشت؟ برای مرتب کردن هال شاید لازم باشد وسیله‌های جدیدی خریداری شود یا تغییری هر چند اندک در دکوراسیون داده شود. پاکسازی هال از 2 تا 5 روز زمان می‌برد.

اول مرتب کنید

ابتدا باید هال را مرتب کنید و هر وسیله‌ای را که متعلق به این بخش از خانه نیست، سر جای خود برگردانید. اسباب بازی‌ها در اتاق بچه‌ها، لیوان و پیش دستی در آشپزخانه، روزنامه و لپ تاپ  و کاغذهای اضافی در اتاق کار قرار داده شود. هر خرت و پرتی هم که خراب شده، مثل کنترل خراب، اسباب بازی شکسته و ...، دور ریخته شود.

 

پاکسازی هال

 

حذف کنید

تعداد زیادی کتاب، روزنامه، مجله و دی وی دی هست که مدتهاست به آن مراجعه نکردید یا دیگر قدیمی شده‌اند. می‌توانید از بخشیدن آن‌ها لذت ببرید. کافی است با مرکز تبادل کتاب آشنا شوید.

آهنگ‌ها و فیلم‌هایی را که قصد دارید نگه دارید به فرمت دیجیتال در بیاورید. مراکز زیادی در ایران این کار را انجام می‌دهند یکی از آن‌ها فیلم تبدیل است.

فضا اضافه کنید

با نصب یک سری شلف دیواری و آویزان کردن قاب عکس‌ها و تابلو‌ها، روی میزها و سطوح صاف را خلوت کنید تا جا برای کتاب و وسایل دم دستی باز شود. برای پتو و بالش از مبلمان چند کاره استفاده کنید یا لااقل یک سبد برای آن‌ها در نظر بگیرید. برای ایجاد فضای اضافه، می‌توانید قفسه‌های چند کاره ایده رو سفارش دهید. قفسه‌هایی که هم به فضای خانه شما بیاید، هم نیاز شما را به طور کامل بر طرف کند و هم اندازه‌اش مناسب هال شما باشد. سری به میزتلویزیون‌ها و کتابخانه‌های ایده رو بزنید.

با سیما برخورد کنید

تجمع سیم‌های اضافی دور و اطراف تلویزیون یک معضل همیشگی است. باید از وسایل وجود در  بازار برای مرتب کردن آن‌ها استفاده نمود یا حداقل به طور خلاقانه‌ای آن‌ها را مخفی کرد. نکته کمکی:

  1. چرا بیخودی یه سیم خیلی دراز نگه داشتی؟ از سیم‌های کوتاه تر استفاده کن.
  2. موقع خرید یا سفارش میز تلویزیونت حواست باشه این نکته را در نظر بگیری.
  3. از ظروف و وسایلی استفاده کن که تو دکورت استتار بشن.
  4. سیم‌های اضافی را از زیر فرش رد کن.

در اولین تعطیلات پیش رو یک "حال اساسی" به "هالمون" بدهیم؟

قفسه‌های چند کاره ایده رو، قفسه‌هایی که همه چیز توش جا میشه!

پاکسازی آشپزخانه

آشپزخانه جایی است که اگر پاکسازی نشود، مرتب کردنش هچوقت تمام نمی‌شود. کابینت‌ها، کشوها، روی میز آشپزخانه و حتی یخچال و داخل فر را باید پاکسازی کرد. پاکسازی قلب خانه بین 2 تا 4 روز زمان صرف می‌کند.

 

پاکسازی آشپزخانه

 

ناحیه به ناحیه پاکسازی کنید

آشپزخانه را  باید ناحیه به ناحیه خلوت کنید. زمان شما محدود است برای اینکه به بقیه کارها هم برسید و به طور ناگهانی با حجم وسیعی از کار رو به رو نشوید بهتر است ناحیه به ناحیه عملیات پاکسازی را انجام دهید.

از روی میز آشپزخانه شروع کنید

پاکسازی میز آشپزخان هم زود به اتمام می‌رسد و هم فضا برای پاکسازی بقیه نواحی آشپزخانه باز می‌شود. میز آشپزخانه را به یکباره و کامل خالی کنید. دوباره به لزوم دم دست بودن یک وسیله فکر کنید. اگر مدت زیادی از یک وسیله دم دستی استفاده نکرده اید آن را به کابینت‌ برگردانید. وسایل برقی که مدام استفاده نمی‌کنید را روی میز نگه ندارید.

اگر از میوه خشک کن یا سرخ کن سالی یکبار استفاده می‌کنید ردش کنید. فقط وسایلی را نگه دارید که دائم از آن‌ها استفاده می‌کنید. قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها و سینی‌های اضافی را اهدا کنید. قابلمه تفلون‌هایی که خراب شده یا قابل استفاده نیست را دور بریزید.

آشپزخانه را به چند ناحیه تقسیم کنید

آشپزخانه را به چند ناحیه تقسیم کنید. ظروف آشپزی، ظروف سرو غذا مواد غذایی خشک، مواد شوینده و بهداشتی، ظروف یکبار مصرف، دستمال‌ها و حوله‌ها. بعد هر وسیله را نزدیک لوازم آشپزخانه مربوطه قرار دهید. مثلا قابلمه و ظروف طبخ را نزدیک اجاق و فر قرار دهید و مواد شوینده را نزدیک ماشین ظرفشویی و لباس شویی بگذارید. ملاک چیدن وسایل در دور یا نزدیک بستگی به تناوب استفاده از آن‌ها دارد. وسایل پرمصرف در دسترس تر و وسایل کم مصرف دور از دسترس باشند.

وسایل یکبار مصرف را کم کنید

اگر تا الان به حدی ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف جمع کردید که می‌توانید با آن‌ها کار یه رستوران بیرون‌بر راه بندازید، وقت آن فرارسیده که پاکسازی کنید. در اولین گام تا مدتی دیگر این وسایل را جمع نکنید تا آنهایی که دارید استفاده شود. به رستوران بگویید ظروف پلاستیکی برایتان نگذارد. هنگامی که به خرید می‌روید از ساک دستی استفاده کنید. اینطوری برای محیط زیست  هم بهتر است.

ظروف پلاستیکی که اضافی هستند و جای اضافی اشغال کرده‌اند را بدون معطلی در زباله خشک بریزید. 

یخچال را هم پاکسازی کنید

داخل یخچال حتما غذاهایی که تاریخ مصرفشان گذشته پیدا خواهید کرد.  از شرشان خلاص شوید. مواد غذایی خشکی که مدتهاست استفاده نشده‌اند را ببخشید. احتمالا خیلی از افراد خیلی بیشتر از شما به آن‌ها نیاز داشته باشند. 

راز راحت زندگی کردن تو این موج همهمه و شلوغی این است که درون و بیرونت را از چیزهای اضافی پاک کنی.

پاکسازی انباری

قبل از اینکه بریم سراغ پاکسازی انبار بیاید با هم فکر کنیم اصلا چرا ما وسایلمان را انبار می‌کنیم؟

سالی یکبار حتما برای پاکسازی انباری وقت بگذارید. انبار جایی برای نگه داشتن وسایل فصلی و مناسبتی است نه برای چپاندن خرت و پرت های خراب و شکسته. پاکسازی انبار بسته به فضای آن حداقل 1 روز زمان می‌برد.

پاکسازی انباری مثل مرور دفتر خاطرات می‌ماند. از آن لذت ببرید.

 

مرتب کردن و پاکسازی انباری

 

اینجا مرتب بودن مهم تر است

اهمیت مرتب بودن انباری از پاکسازی اش بالاتر است زیرا نباری برای وسایلی که باید جایشان عوض شود آخر خط است. با قفسه‌بندی می‌توانید از فضا اندک انبار بیشتر و بهتر  استفاده کنید. همچنین حجم وسایل را تا جای امکان کم کنید.

با قساوت بیشتر عمل کنید

تکلیف وسایل اضافی که قرار است از آن‌ها دل کنده شود مشخص است. مستقیما به سطل آشغال می‌روند یا در جایی جلوی چشم قرار می‌گیرند که در اولین فرصت برای برای اهدا یا فروششان اقدام شود.

اگر خودتان را  به جایی که دارید محدود کنید راحت‌تر می‌توانید از وسایل اضافی دل بکنید.

فضا را ناحیه بندی کنید

مثل آشپزخانه فضا را دسته بندی کنید و وسایل شبیه به هم را در کنار یکدیگر قرار دهید. از وسایل خود لیست برداری کنید و روی جعبه‌ها و بسته‌ها با اعداد یا حروف کد بگذارید تا در صورتی که جای هر وسیله را فراموش کردید با مراجعه به لیست، یک راست به سر وقتش بروید.یادتان باشدکه دسترسی به جعبه‌های زیرین و پشتی دشوار خواهد بود. وسایل شبیه به هم را نیز کنار هم بگذارید.

 

پاکسازی و مرتب کردن خانه با اهدا وسایل اضافی به خیریه ها

 

مراقب انباری غیر محصور باشید

همه‌ی خانه‌ها فضایی مخصوص به عنوان "انباری" ندارند. در بعضی خانه‌ها پارکنیگ، حیاط، پشت بام، راه پله نقش انباری را بازی می‌کنند. چنانچه برای پاکسازی محیط انباری باید وسایل را در فضای باز خارج کنید، عملیات پاکسازی  را برای روزهای بلند سال و هوای آفتابی انجام دهید چرا که بهتر است به یکباره همه وسایل را تخلیه کنید تا بهتر بفهمید چه وسایلی دارید و با هر کدام باید چه کنید؟

 

سخن نهایی

در این مقاله در مورد لزوم پاکسازی و کاربرد آن در زندگی چه در خانه و چه در تلفن همراه یا حتی روابط صحبت کردیم. ترفندها و تکنیک هایی برای خلوت کردن اتاق به اتاق خانه آموزش دادیم. برخی از این تکنیک‌ها در خلوت کردن سایر عرصه های زندگی نیز کاربرد دارند.

خلوت کردن مقدمه زندگی مینیمال و ورود آرامش به سبک زندگی شلوغ امروزی است. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. اگر چنان بود مقاله را به اشتراک بگذارید و با نظرات خود ما را روشن کنید.

در پایان اگر پس از خلوت کردن همچنان به ایجاد فضای اضافه نیاز به کمک داشتید قفسه‌های ایده رو را مشاهده کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان ایده رو استفاده نمایید.

Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

سلام،مقاله تون خیلی خوب بود،لذت بردم،فقط کاش یه مطلبم درمورد اینکه اگه بخوایم اتاق یا آشپزخونه رو کمد کاری کنیم چطور طراحی مفید وبه دردبخوری داشته باشیم که بیشتربن کاربرد رو برامون داشته باشه وبعدا پشیمون نشیم ،بنویسید،ممممنون

ایده رو

سلام خیلی ممنون که وقت گذاشتید و خوشحالیم که براتون مفید بوده. به روی چشم در مورد اون هم صحت خواهیم کرد ولی عجالتا باید قبل از طراحی به وسایلی که دارید و می خواهید داخل کمد یا کابینت بگذارید نگاهی بکنید در مقاله چه وسایلی داخل کمد و قفسه می گذارند منتشر در 7 بهمن 99 می توانید لیست این وسایل رو ببینید.

کاربر میهمان

بسیار عالی مفید و کمک کننده بود.سپاسگزارم

ایده رو

باعث خوشحالی ماست، ممنون از نظرتون

کاربر میهمان

خیلی عالی بود مطالب. واقعا چه کاربردی و چه دقیق همه چیز را نوشته بودید. فقط ای کاش این مطالب را آدمای خسیس میخوندن و عمل میکردن که این همه وسیله و اشغال نگه ندارن

ایده رو

می تونید با انتشار این مطلب کمک به جا افتادن این فرهنگ بکنید. البته نگه داشتن وسایل همیشه از روی خساست نیست گاهی آدم فکر می کنه ممکنه اون وسیله یه روزی به کارش بیاد ;)

کاربر میهمان

سلام من توی اتاقم اصلا دیگه جا ندارم و هر هفته ی وسیله ی جدید میخرم و ی عالمه خرت و پرت دارم و میخوام بزیزم بره ولی اصلا دلم نمیاد

ایده رو

خیلی وقتا ما می خوایم به افراد کمتر برخوردار کمک کنیم. اگر بدونید که با بخشش این وسایل می توانید دل یه نفر دیگه رو شاد کنید انگیزه بیشتری برای پاکسازی خواهید داشت

کاربر میهمان

اگه تو خونه وسایل زیادی دارید که اضافه س بدید به کسی که نیاز داره. یه نرم افزار هست که خیلی عالیه عکس از وسائل اضافه ت میگیری وبا قیمت مناسب میفروشی واگه چیزی با قیمت مناسب نیاز داری میخری. توی بازار ومایکت بزنید مال(بازارخانگی) برای من که عالی بود

کاربر میهمان

سلام.وقت شمابخیر.من با اپلیکیشن و سایتی آشنا شدم که خیلی عالیه.وسایل ولباسهایی رو که احتیاج ندارم عکس میگیرم وبا قیمت مناسب میفروشم.اونطوری مطمئن میشم خریدار بهش احتیاج داره.اسمش مال بازارخانگیه.امیدوارم برای شما هم تجربه خوبی باشه

ایده رو

ممنون از راهنمایی‌تون

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6343 بازدید

درب ریلی بگذارم یا لولایی؟

ملاک شما برای انتخاب درب ریلی یا لولایی برای کمد چیست؟ این مقاله به بیان مزایا و معایب هر یک می‌پردازد و به شما کمک می کند تا تصمیم مناسبی برای این موضوع بگیرید.
Alternate Text
0 نظر3507 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3040 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6241 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5494 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2520 بازدید