در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

بررسی اصول چیدمان اتاق خواب کوچک

شعار متخصصان فنگ شویی چینی این است که حتی کوچک ترین فضا ها را می توان با استفاده از روش هایی به نحوی چید که احساس آرامش را برای اهالی آن به ارمغان بیاورد. تعادل کامل بین پنج عنصر اساسی یعنی آب، چوب، خاک، آتش و فلز، اصل و اساس رویه فنگ شویی چینی را تشکیل می دهد. هدف بهره گیری از این روش ها در چیدمان این است که این فضا برای ساکنان، محیطی آرام باشد و آسایش آن ها را برای ادامه زندگی فراهم کند. در این نوشته قصد داریم اصول چیدمان اتاق خواب کوچک را با نگاهی بر فنگ شویی چینی مورد بررسی قرار دهیم.

رعایت اصول چیدمان اتاق خواب کوچک چرا مهم است؟

چیدمان اتاق خواب کوچک

اتاق خواب محیطی گرم، صمیمانه و امن برای استراحت اعضای خانواده است. بسیاری از افراد وسایل ضروری اتاق را بدون در نظر گرفتن اصول خاصی کنار یکدیگر می چینند. در حالی که رعایت اصول چیدمان باعث می شود فضا های کوچک نیز بسیار وسیع تر از ابعاد واقعی شان به نظر برسند. در ادامه این اصول را با ذکر جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک به چه مواردی توجه کنیم؟

اجازه دهید نور طبیعی داخل اتاق شود.

چیدمان اتاق خواب کوچک

همان گونه که می دانید نور طبیعی باعث می شود فضا های کوچک بزرگ تر نشان داده شوند. نیکول سیدلیتز، بنیان گذار فنگ شویی «درخت زندگی»، بر این باور است که بدن زمانی عملکرد طبیعی خود را دارد که با طلوع خورشید از خواب بیدار شود و در شب با تاریک شدن هوا دریابد که وقت خواب فرا رسیده است. ممکن است در برخی از اتاق خواب ها امکان ورود نور به صورت طبیعی نباشد. در این حالت استفاده از یک آینه بزرگ یا وارد کردن نور از راه لامپ های قوی در طیف های رنگی متنوع این کمبود نور را جبران می کند.

یک قسمت طرح دار به اتاق اضافه کنید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

یکی از اصول چیدمان اتاق خواب کوچک که جالب به نظر می رسد این است که در قسمتی از اتاق یک الگوی طرح دار به کار ببرید. این الگو نباید بر رنگ ها و طرح های قسمت های دیگر اتاق غلبه پیدا کند. برای نمونه می توانید به قسمت انتهایی تخت خواب خود یک نیمکت کوچک اضافه کنید و روی آن را با پارچه طرح دار بپوشانید. در این صورت نگاه انسان به طور ناخودآگاه به پشت اتاق کشیده می شود و از آنجا بلافاصله سقف را دنبال می کند. درواقع فضای عمودی توجه ش را جلب می کند و اتاق را وسیع تر در نظر او مجسم می کند.

کمد های اتاق را همیشه مرتب نگه دارید.

کمد های اتاق

استفاده حداکثری از فضای کمد ها و مرتب نگه داشتن آن ها اتاق را هر چقدر هم که کوچک باشد، کاربردی تر می کند. برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا پیشنهاد می دهیم از کمد های بدون در استفاده کنید. در این صورت چاره ای ندارید که همیشه آن ها را مرتب نگه دارید. ظاهر تمیز و مرتب کمد ها به اتاق کوچک نظم می دهد و برخلاف نظر عموم نه تنها باعث آشفتگی بصری نمی شود، بلکه آن را گسترده به نظر می رساند.

در بالای تخت کتابخانه نصب کنید.

 کتابخانه

اصول چیدمان اتاق خواب کوچک معمولا طوری تنظیم می شود که نیاز های متعدد ساکنان آن را برآورده کند. برای مثال به جای ساخت کتابخانه ای در قسمتی از اتاق که فضایی مجزا اشغال می کند، قفسه هایی بالای سر خود در بالای تخت خواب نصب کنید که از فضای کوچک موجود استفاده بهینه کرده باشید. در این صورت در زمان استراحت خود بدون زحمت به کتاب هایتان دسترسی خواهید داشت.

پاتختی ها را با دیوارکوب ها جایگزین کنید.

دیوارکوب ها

زمانی که اتاق کوچکی دارید از خود بپرسید که آیا واقعا به پاتختی نیاز است یا خیر. حقیقتا از پاتختی ها چه استفاده ای می شود؟ اگر تنها از فضای رویی آن ها برای قرار دادن چراغ خواب بهره می برید، بهتر است آن ها حذف کنید و لامپ ها را روی دیوار نصب کنید. نداشتن پاتختی حداقل یک متر از هر طرف تخت به فضا اضافه می کند. علاوه بر این امروزه دیوارکوب های متنوع با سبک های گوناگون در بازار موجود اند و زیبایی اتاق خواب های کوچک را دو چندان می کنند.

از رنگ های خنثی بهره ببرید.

رنگ های خنثی

هر چقدر پالت رنگی به کار رفته در اتاق ساده تر باشد و از رنگ های خنثی تشکیل شده باشد، اتاق را وسیع تر نشان می دهد. همچنین احساس آرامش بیشتری را به افراد آن منتقل می کند. البته انتخاب رنگ های غیر خنثی نیز ممانعتی ندارد؛ اما پیشنهاد می دهیم انتخاب های خود را حداکثر به دو طیف رنگی محدود کنید که محیط اتاق کوچک تر از آنچه هست نشان داده نشود.

نور طبیعی را در مرکز اتاق قرار دهید.

نور طبیعی

بدیهی است که منبع نور طبیعی در بیشتر مواقع به انتخاب ما نیست و به نوع معماری ساختمان بر می گردد. اما بهتر است برای رعایت اصول چیدمان اتاق خواب کوچک ، وسایل را طوری بچینیم که نور طبیعی در مرکز اتاق قرار گیرد. برای مثال در برخی از اتاق خواب ها قفسه های اضافی بالای تخت مانع از رسیدن نور به داخل اتاق می شوند. می توان تعداد آن ها را کمتر کرد و از نور طبیعی بیشترین بهره را برد.

روتختی خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

روتختی

در بسیاری از اتاق های کوچک تخت خواب بخش اعظم فضا را اشغال کرده است. در این صورت بدیهی است که روتختی تاثیر بسزایی در چگونه به نظر رسیدن اتاق خواب دارد. پیشنهاد ما این است که روتختی باکیفیتی انتخاب کنید و در این انتخاب هوشمندانه عمل کنید. همان گونه که پیشتر نیز اشاره شد، بهتر است رنگ آن خنثی باشد. مطمئن باشید از سرمایه گذاری بر روتختی گران قیمت و باکیفیت پشیمان نمی شوید.

جمع بندی

اتاق خواب ها محیطی امن و آرام برای استراحت ساکنان خانه هستند؛ بنابراین نحوه چیدمان آن ها بیش از آنچه به نظر می رسد، مهم است. به ویژه اگر اتاق کوچک باشد. در این چیدمان یک سری موارد مهم باید رعایت شوند. برای مثال بهتر است از رنگ های خنثی و نور طبیعی در اتاق کوچک استفاده شود. همچنین پاتختی ها و وسایل اضافه از روی زمین برداشته شوند و وسایل روی آن ها در قالب دیوارکوب مورد استفاده قرار گیرند. اصول چیدمان اتاق کوچک را در این نوشته با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار دادیم و میزان اهمیت آن را متذکر شدیم.شعار متخصصان فنگ شویی چینی این است که حتی کوچک ترین فضا ها را می توان با استفاده از روش هایی به نحوی چید که احساس آرامش را برای اهالی آن به ارمغان بیاورد. تعادل کامل بین پنج عنصر اساسی یعنی آب، چوب، خاک، آتش و فلز، اصل و اساس رویه فنگ شویی چینی را تشکیل می دهد. هدف بهره گیری از این روش ها در چیدمان این است که این فضا برای ساکنان، محیطی آرام باشد و آسایش آن ها را برای ادامه زندگی فراهم کند. در این نوشته قصد داریم اصول چیدمان اتاق خواب کوچک را با نگاهی بر فنگ شویی چینی مورد بررسی قرار دهیم.

Captcha

مطالب پیشنهادی

چرا طراحی آنلاین کمد و قفسه‌ها بهتر است؟

در این مقاله ایده‌رو شما را با مزایای طراحی آنلاین آشنا می‌کند.
چرا-طراحی-آنلاین-کمد-و-قفسه-ها-بهتر-است؟-main
0 نظر1751 بازدید

زندگی مستقل با استودیو آپارتمان

در این مقاله می‌خواهیم با استودیو آپارتمان‌ها آشنا شویم و نکاتی را در مورد دکوراسیون آن‌ها با هم مرور کنیم.
زندگی-مستقل-با-استودیو-آپارتمان-main
0 نظر4967 بازدید

تنها شما نیستید که تصمیم به تغییر دکوراسیون در دوران پاندمی گرفته اید

تغییر دکوراسیون و ایجاد نظم برای تغییر حال و هوای خانه، کاری است که خیلی‌ها در دوران پاندمی انجام می‌دهند.با ما همراه باشید تا دلایل تاثیر ویروس کرونا روی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی ‌کنیم.
تنها-شما-نیستید-که-تصمیم-به-تغییر-دکوراسیون-در-دوران-پاندمی-گرفته-اید-main
1 نظر1503 بازدید

ایده رو، قفسه‌هایی که در هر خانه‌ای جا می‌شوند

معرفی سایت و خدمات ایده رو به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین با هدف سفارشی سازی مبلمان. ایده رو ابزار طراحی را در اختیار شما قرار می دهد تا خودتان طراح خانه‌تان باشید. طراحی کنید، قیمت بگیرید و سفارش بدهید.
ایده-رو،-قفسه-هایی-که-در-هر-خانه-ای-جا-می-شوند-main
0 نظر2602 بازدید

آیا من با‌ سلیقه‌ام؟

با هم در مورد سلیقه صحبت می‌کنیم. قضاوت‌مان در مورد سلیقه خودمان را به چالش می کشیم و یاد می‌گیریم چگونه سلیقه خودمان را رشد دهیم.
آیا-من-با-سلیقه-ام؟-main
0 نظر4090 بازدید

چرا کمد لباس سفید طرفداران بیشتری دارد؟

از انتخاب‌های محتاطانه صرف نظر کنید.با استفاده از قفسه‌های رنگی می‌توانید دکوراسیونی زیبا و پایدار داشته باشید که بازتاب سلیقه شما باشد.
چرا-کمد-لباس-سفید-طرفداران-بیشتری-دارد؟-main
1 نظر1775 بازدید