در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

نکات مهم در چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب، مکانی برای استراحت و آرامش هر کسی محسوب می شود. بنابراین نحوه چیدمان آن در افزایش تمرکز و ایجاد آرامش نقش کلیدی دارد. اگر اتاق خواب کوچک یا باریک باشد یا نابهنجاری خاصی مانند پنجره، دیوار کج یا سقف شیب دار چیدمان اتاق خواب داشته باشد. می تواند چیدمان اتاق خواب را به دلیل محدودیت در طراحی، کمی دشوار کند. زیرا باید از فضای محدود اتاق خواب بهترین استفاده را بکنید تا اتاق خوابتان به مکانی آرامش بخش تبدیل شود. به دلیل اهمیت بالای این مسئله، ما در این مقاله به معرفی انواع اتاق خواب و نکاتی در مورد چیدمان اتاق خواب پرداختیم.

انواع اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

سازماندهی اتاق خواب در نظم خانه نقشی کلیدی ایفا می کند.سخت ترین بخش چیدمان اتاق خواب این است که بدانید وسایل خود را در کجای اتاق قرار دهید تا مناسب باشد. شکل اتاق شما تاثیر مستقیمی بر نوع چیدمانی که باید انجام دهید خواهد داشت انواع اشکال مختلف اتاق خواب شامل موارد زیر هستند:

  • اتاق خواب های مربع
  • اتاق خواب های باریک
  • اتاق خواب با پنجره های کناری
  • اتاق خواب های کوچک

در ادامه به توضیح چیدمان مخصوص هر کدام از اشکال مختلف اتاق خواب می پردازیم.

چیدمان اتاق خواب های مربع

چیدمان اتاق خواب

در واقع، اتاق خواب های مربع ساده ترین شکل برای چیدمان اتاق خواب هستند، زیرا نا بهنجاری های خاص یا گوشه های نامناسبی وجود ندارد و برای دیزاین اتاق خود از انتخاب های بیشتری برخوردار خواهید بود.اتاق خواب مربع متقارن است بنابراین شما می ‌توانید تخت خود را در مرکز دیوار قرار بدهید و با گذاشتن میزی در کنار تختتان تقارن خوبی ایجاد کنید. اگر تخت خود را در ناحیه ای مشخص یا در مقابل نقطه ای مثل شومینه یا پنجره قرار دهید، باعث حفظ تعادل و تقارن اتاق خواب خود می شوید. هر نوع فرو رفتگی یا طاقچه در اتاق خواب می تواند یک فضای ذخیره خوبی برای شما ایجاد کند. شما با استفاده از کمد های تو کار یا قفسه بندی در زیر طاقچه یا درون فرو رفتگی های اتاق خواب می توانید تنوع ایجاد کنید.اگر از رنگ‌ های خنثی و آرام ‌بخش برای دیوار ها استفاده کرده اید، سعی کنید از رنگ های تضاد و روشن برای فرش یا بالش و تشک خود استفاده کنید این کار جذابیت اتاقتان را دو چندان می کند.

چیدمان اتاق خواب های باریک

چیدمان اتاق خواب

یکی از راه های بهترین چیدمان اتاق خواب های باریک، این است که زوایای اتاق خواب خود را بشناسید و تخت را در مقابل طولانی ترین دیوار اتاق خواب خود قرار دهید. یک طرف اتاق خواب شما می تواند به عنوان انباری یا میز آرایشی به همراه آینه کاربرد داشته باشد و طرف دیگر می تواند با داشتن یک حمام، فضای اتاق خوابتان را دلنشین تر کند. در این نوع اتاق خواب قرار دادن تخت و صندلی در مرکز اتاق خود بسیار کاربردی است. در اتاق خواب های باریک بهتر است از کمد های مخفی استفاده کنید تا فضای زیادی از اتاقتان را اشغال نکند همچنین از درب های کشویی استفاده کنید. یک اتاق خواب باریک اغلب راهرو های تنگ و فضای محدودی دارا هستند. بنابراین بهتر است از وسایلی مانند: چراغ های دیواری، قفسه ها و آینه های بزرگ استفاده کنید.

چیدمان اتاق خواب با پنجره های کناری

پنجره های کناری

داشتن پنجره در اتاق خواب یک مزیت است. تخت خود را در مرکز اتاق قرار دهید و جایگاه مفیدی را برای قرار دادن یک میز و صندلی در زیر پنجره ایجاد کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اندازه میز بسیار مهم است تا به دلیل بزرگ یا خیلی کوچک بودن، نامناسب و نامتقارن به نظر نرسد. همچنین می توانید با قرار دادن یک گلدان بر میز زیر پنجره فضای اتاق را با طروات کنید. در این نوع اتاق خواب استفاده از وسایل چوبی اتاق شما را به فضایی کلاسیک و زیبا تبدیل می کند. فرش اتاق نیز معمولا در زیر تخت قرار می گیرد. اما استفاده از فرش کوچک تر در زیر فضای پنجره می تواند نمای اتاقتان را دست خوش تغییر کند. اما باید به مکان مناسب و اندازه درست فرش مطابق با سبک اتاقتان نیز توجه داشته باشید.

چیدمان اتاق خواب های کوچک

اتاق خواب های کوچک

در چیدمان اتاق خواب کوچک، از مقداری محدودیت برخوردار هستید. زیرا همان طور که از اسم نوع این اتاق خواب مشخص است باید از وسایل کوچک و کمد های دیواری استفاده کرد تا از فضای آن بهترین بهره را برد. برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب خود، از آینه استفاده کنید. البته بهتر است آینه ها را را در مقابل پنجره نصب کنید تا نور طبیعی را منعکس و فضای اتاقتان را روشن کند. همانند اتاق خواب های مربع، چیدمان اتاقتان اگر متقارن باشد فضا را منظم و مرتب نشان می دهد. از کمد های توکار و وسایل عمودی استفاده کنید. زیرا وسایل ضروری شما را در دسترس نگه می دارد و نیاز به وسایل بزرگ و حجیم را به حداقل می رساند. همچنین از تخت هایی استفاده کنید که در زیر آن کشو قرار دارد تا استفاده از کمد های اضافی را کاهش دهد.

همچنین به طور کلی می توانید با توجه به اندازه و سبک اتاق خواب خود می توانید یک اثر هنری رنگارنگ را بر دیوار نصب کنید تا به اتاقتان جلوه بصری بهتری ببخشد، اما زیاده روی در استفاده از تابلو یا نقاشی بر دیوار می تواند آرامش اتاقتان را بر هم بزند.

جمع بندی

یکی از سخت ترین طراحی ها برای اتاق ها، طراحی و چیدمان اتاق خواب است، مخصوصا اگر کوچک باشد. اتاق خواب مکانی است که هر فردی برای داشتن آرامش خود به آن نیاز دارد بنابراین باچیدمان درست می توانید آرامش اتاقتان را چند برابر کنید. چیدمان اتاق خواب می تواند مقداری پیچیده و دشوار به نظر برسد زیرا ابعاد و اندازه آن در نحوه چینش آن تاثیر مستقیمی دارد. انواع اشکال اتاق خواب عبارت اند از: اتاق خواب های مربع، اتاق خواب های باریک، اتاق خواب با پنجره های کناری و اتاق خواب های کوچک که هر کدام از آن ها طراحی چیدمان مخصوص به خود را دارند. ما در این مقاله به انواع اشکال اتاق خواب و نکاتی درباره نحوه چیدمان آن پرداختیم.


Captcha

مطالب پیشنهادی

چرا طراحی آنلاین کمد و قفسه‌ها بهتر است؟

در این مقاله ایده‌رو شما را با مزایای طراحی آنلاین آشنا می‌کند.
چرا-طراحی-آنلاین-کمد-و-قفسه-ها-بهتر-است؟-main
0 نظر1751 بازدید

تنها شما نیستید که تصمیم به تغییر دکوراسیون در دوران پاندمی گرفته اید

تغییر دکوراسیون و ایجاد نظم برای تغییر حال و هوای خانه، کاری است که خیلی‌ها در دوران پاندمی انجام می‌دهند.با ما همراه باشید تا دلایل تاثیر ویروس کرونا روی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی ‌کنیم.
تنها-شما-نیستید-که-تصمیم-به-تغییر-دکوراسیون-در-دوران-پاندمی-گرفته-اید-main
1 نظر1503 بازدید

آیا من با‌ سلیقه‌ام؟

با هم در مورد سلیقه صحبت می‌کنیم. قضاوت‌مان در مورد سلیقه خودمان را به چالش می کشیم و یاد می‌گیریم چگونه سلیقه خودمان را رشد دهیم.
آیا-من-با-سلیقه-ام؟-main
0 نظر4089 بازدید

زیر تخت چی بگذارم؟

با مشکل کمبود جا مواجه شده‌اید؟ استفاده درست از فضای زیر تخت خواب می تواند تا حد زیادی به خلوت تر شدن خانه شما کمک کند.
زیر-تخت-چی-بگذارم؟-main
2 نظر6103 بازدید

۲۰ ایده چیدمان میز کنسول مدرن

نحوه قرار گرفتن میز کنسول در منزل و مکانی که برای آن انتخاب می کنید و همچنین وسایل دکوراتیوی که روی آن قرار می دهید تاثیر زیادی روی زیبایی منزل شما دارد .
۲۰-ایده-چیدمان-میز-کنسول-مدرن-main
0 نظر829 بازدید

9 ایده جذاب برای دکور ورودی آپارتمان

طراحی دکور ورودی آپارتمان می تواند به دلیل فضای محدودی که دارد، دشوار باشد؛ اما در واقع اولین جایی است که در معرض دید مهمان ها قرار می گیرد و قطعا تاثیر بسزایی بر آن ها خواهد داشت.
9-ایده-جذاب-برای-دکور-ورودی-آپارتمان-main
0 نظر240 بازدید