در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

9 ایده جذاب برای دکور ورودی آپارتمان

دکور ورودی آپارتمان بیانگر سبک شخصیتی و مدل منزل شماست. اولین فضایی که مهمان های شما به آن توجه می کنند ورودی آپارتمانتان است. بنابراین داشتن دکوری جذاب می تواند تاثیرات اولیه خوبی بر مهمان ها داشته باشد. اما طراحی و دکوراسیون داخلی ورودی آپارتمان کمی دشوار است. زیرا ورودی آپارتمان فضایی کوچک به همراه محدودیت های خاصی است که نمی توان هر ایده ای را در آن جا پیاده کرد. ما در این مقاله به معرفی 9 ایده جذاب برای دکور ورودی آپارتمان خواهیم پرداخت.

معرفی 9 ایده برای دکور ورودی آپارتمان

در ابتدا هر یک از ایده های دکور ورودی آپارتمان را معرفی می کنیم سپس به توضیح آن ها می پردازیم:

  1. نصب کاغذ دیواری
  2. استفاده از گیاه و گلدان
  3. انتخاب فرش مناسب
  4. استفاده از آینه
  5. استفاده از جا کفشی مناسب
  6. اضافه کردن صندلی یا نیمکت
  7. استفاده از اشکال هندسی
  8. نصب چراغ آویز یا لوستر
  9. استفاده از قلاب یا جا لباسی

اما کاربرد هر یک چطور خواهد بود؟ چرا باید از این 9 ایده استفاده کرد؟

نصب کاغذ دیواری

دکور ورودی آپارتمان

دکور ورودی آپارتمان با نصب کاغذ دیواری می تواند سبکی نو به آپارتمان شما اضافه کند و باعث ایجاد فضایی منحصر به فرد در منزلتان می شود. شما می توانید از یک کاغذ دیواری طرح دار مدرن و امروزی استفاده کنید. انتخاب کاغذ دیواری باید به گونه ای که منعکس کننده دکوراسیون خانه و شخصیت شما باشد صورت بگیرد.

استفاده از گیاه و گلدان

دکور ورودی آپارتمان

گیاه و گلدان نشان دهنده طراوت و جریان زندگی در منزل شماست. با گذاشتن گیاه و گلدان دکور ورودی آپارتمان نه تنها زیبایی آن را افزایش می دهند، بلکه با تصفیه هوا فوایدی برای سلامتی نیز خواهند داشت. بعضی از گیاهان نیاز به نور مستقیم آفتاب دارند و برخی دیگر گل هایی هستند که نیازی به نور ندارند. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که باید گیاهانی مطابق با شرایط ورودی آپارتمانتان انتخاب کنید تا رشد بهتری داشته باشند.

انتخاب فرش مناسب

فرش مناسب

انتخاب فرش برای آپارتمان ضرورت دارد. یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب فرش، اندازه متناسب با فضای ورودی آپارتمان است. اگر فرش خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد باعث بر هم زدن تعادل در ناحیه ورودی منزل می شود. به غیر از اندازه فرش به طرح آن نیز باید توجه کرد. طرحی که برای فرش خود انتخاب می کنید بهتر است با کاغذ دیواری و دکور آپارتمانتان مطابقت داشته باشد. بهتر است فرش های قابل شست و شو را انتخاب کنید زیرا ورودی آپارتمان با رفت و آمد زیادی همراه است.

استفاده از آینه

استفاده از آینه

آینه های دیواری انتخابی کلاسیک و شیک هستند. آینه ها به فضای ورودی خانه جلوه می بخشند. شما می توانید متناسب با سلیقه خود سبک ها و دکوری که برای ورودی آپارتمان خود انتخاب کرده اید پیدا کنید. آینه های بزرگ نور را به خوبی منعکس می کنند و فضای ورودی را بزرگ تر نشان می دهند.

استفاده از جا کفشی مناسب

جا کفشی مناسب

جاکفشی یک گزینه کاربردی و دکوری مناسب است. جاکفشی به شما کمک می کند که کفش های خود را مرتب و منظم در آن نگه دارید. با انتخاب جاکفشی مناسب با طرحی متناسب با دیگر وسایل ورودی، می توانید بهداشت و نظم در منزلتان را رعایت کنید که از اهمیت بالایی برخودار است.

اضافه کردن صندلی یا نیمکت

صندلی یا نیمکت

اضافه کردن نیمکت در ورودی انتخاب مناسبی برای دکور راهرو ورودی منزل شما است. صندلی و نیمکت در ورودی آپارتمان دارای دو مزیت است:

ایجاد راحتی

صندلی و نیمکت برای مواقعی که می خواهید کفش های خود را قبل از ورود درآورید یا برای خارج شدن از خانه بپوشید می تواند مفید باشید.

افزایش فضا برای نگهداری

مزیت دوم آن است که می توانید از کشو های زیر صندلی برای نگهداری شال و روسری، یا هر وسیله کوچکی استفاده کنید.

استفاده از اشکال هندسی

اشکال هندسی

استفاده از الگوی هندسی بر دیوار یا فرش می تواند فضایی با جلوه های زیبا و دیدنی خلق کند که هر کسی با رد شدن از کنار آن لبخند بزند. اشکال هندسی، آپارتمانتان را منظم نشان می دهند. آن ها زیبایی معماری آپارتمان را بیشتر می کنند و البته باعث می شود تا آپارتمان های کوچک، بزرگ تر به نظر برسند.

نصب چراغ آویز یا لوستر

لوستر

راه پله ورودی آپارتمان، قطعا نیازمند لوستر یا یک چراغ تزئینی خواهد بود. با استفاده از یک چراغ پر نور، دکور ورودی آپارتمان شما جلوه زیبایی در شب پیدا خواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشید انتخاب شکل لوستر نیز باید مطابق مدل و سبک فرش، اشکال هندسی استفاده شده و رنگ های کاغذ دیواری منزلتان باشد.

استفاده از قلاب یا جا لباسی

جا لباسی

می توانید برای نظم دادن به لباس ها در دکور ورودی آپارتمان از قلاب های دیواری یا جا لباسی استفاده کنید. مانند جاکفشی قلاب و جالباسی نیز باعث منظم شدن و بهداشت بیشتر در آپارتمانتان می شوند. قلاب ها با ایجاد دکوراسیون مینیمال در منزلتان به شما برای نگهداری از کیف و لباس کمک می کنند.

شما با استفاده از این 9 ایده برای دکور ورودی آپارتمان می توانید سبکی جدید برای منزلتان خلق کنید. البته لازم به ذکر است باید به نکاتی مانند اندازه آپارتمان نیز توجه داشته باشید. برای آپارتمان های کوچک بهتر است از ایده های مینیمالیستی و خلوت استفاده کنید. در صورتی که برای آپارتمان های بزرگ تر طرح هایی با رنگ های گرم و کمی شلوغ تر می توانید استفاده کنید.

جمع بندی

طراحی دکور ورودی آپارتمان می تواند به دلیل فضای محدودی که دارد مقداری دشوار باشد و شاید حتی به نظر برسد که ورودی آپارتمان صرفا به دلیل گذرگاه بودنش اهمیتی ندارد اما در واقع ورودی آپارتمان اولین جایی است که در معرض دید مهمان ها قرار می گیرد و قطعا تاثیر بسزایی بر آن ها خواهد داشت. بنابراین دکور آن معرف سبک منزل و حتی می تواند بیانگر شخصیت شما باشد. شما می توانید از کاغذ دیواری، گلدان، فرش، آینه، جاکفشی، صندلی، لوستر و... که در این مقاله به آن پرداختیم استفاده کنید تا بهترین دکور را برای ورودی منزل خود داشته باشید. استفاده از هر یک از این ایده ها به سازماندهی آپارتمان شما کمک می کند تا حداکثر استفاده را از فضای کوچک ورودی آپارتمان خود داشته باشید.

Captcha

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
5-اصل-طراحی-کتابخانه-مینیمال-و-فضای-مطالعه-main
0 نظر7346 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
رنگ-سال-2021-چیست-و-رنگ-سال-چگونه-انتخاب-می-شود؟-main
0 نظر6480 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
9-ترفند-برای-مرتب-کردن-کمد-main
0 نظر3145 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
اندازه-مناسب-میز-تلویزیون-چه-قدر-است؟-main
0 نظر6682 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
7-نکته-برای-انتخاب-بهترین-مکان-تلویزیون-main
0 نظر3259 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
آینه-و-کنسول-شیک-یا-بوفه-(ویترین)؛-کدام-را-بخریم؟-main
1 نظر8505 بازدید