در حال آماده سازی ...

11 اشتباه در پلان کابینت آشپزخانه: که روی اعصابتان می رود و فضای شما را کوچکتر نشان می دهد

اگر در فکر بازسازی آشپزخانه خود هستید، دانستن اینکه از چه چیزهایی باید اجتناب کنید به همان اندازه مفید است که بدانید چه چیزهایی را باید رعایت کنید. اشتباه در چیدمان آشپزخانه، می تواند فضای شما را به کلی خراب کند.

عجله در انتخاب طرح کابینت آشپزخانه بدون در نظر گرفتن نقشه آن، بزرگترین اشتباه در طراحی آشپزخانه است. که من می بینم. قبل از انتخاب طراحی آشپزخانه حتما به کاربری آن، مشکلاتی که قبلا در استفاده از کابینت آشپزخانه داشتید و مشکلاتی که ممکن است در طراحی جدید برایتان اتفاق بیافتد را در نظر بگیرد.

اشتباهات رایج در چیدمان آشپزخانه که باید از آنها اجتناب کنید

بزرگترین اشتباه چیدمان آشپزخانه نادیده گرفتن قانون مثلث آشپزخانه است، جایی که عناصر اصلی آشپزخانه (یخچال، سینک، اجاق گاز) در کنار یکدیگر هستند. در ابتدا انجام درست این امر حیاتی است. در زیر، بیشتر خطاهای چیدمان آشپزخانه را که طراحان متخصص را آزار می‌دهند، بیان می‌کنیم. تصاویر به شما نشان می دهد که چگونه آن را درست انجام دهید.

آشپزخانه بدون "فضای گردش"

کابینت آشپزخانه مدرن با پنجره های هلالی با فضای باز

*5#

شما همیشه باید فرآیند طراحی آشپزخانه خود را با درک اینکه چگونه ممکن است از فضای خود استفاده کنید، به خصوص هنگام تهیه و پختن غذاها شروع کنید. آل بروس، بنیانگذار Olive & Barr می گوید: جزیره آشپزخانه مسلماً محبوب ترین گزینه آشپزخانه در حال حاضر هستند، به خصوص در خانه ها با پلان باز.

جزیره آشپزخانه مرکزی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از آشپزخانه خود به عنوان یک فضای کاری و اجتماعی استفاده کنید که در آن دوستان و خانواده در طول روز جذب می‌شوند. اما ضروری است که فضای کافی برای حرکت آزادانه در اطراف جزیره، برای ایجاد جریان و کار باقی بماند.

این شکاف معمولا بین 42 و 48 اینچ ایده آل است. فضای بسیار کم بین یک جزیره و کابینت های دیگر، یک اشتباه رایج طراحی آشپزخانه است که باید از آن اجتناب کرد.

نادیده گرفتن فضای دیوار ارزشمند

کابینت های نئوکلاسیک آبی تا سقف

در حالی که ما طرفداران بزرگ ایده‌های شلف دیواری آشپزخانه هستیم، باید در مورد جای مورد نیاز برای چیدن وسایل در آشپزخانه ایرانی با خودتان صادق باشید. بسیاری از طراحان برای آشپزخانه هایی که فضای کمی دارند طبقه دیواری باز توصیه می کنند. با اینکه آشپزخانه را زیبا می کند اما کاربردی نیست.

آشپزخانه باز امروز در حال پیدا کردن طرفداران زیادی است، اما ما برای قرار دادن تمام وسایل شما به دیوارها نیاز داریم. خیلی اوقات، مشتریان می خواهند به جای کابینت دیواری یک جزیره غول پیکر داشته باشند تا تمام وسایل را در خود جای بدهد، اما جزیره پاسخگوی همه نیاز شما نیست.

اندازه جزیره شما درست نیست

کابینت نئوکلاسیک سرخ و جذاب

اشتباه بعدی چیدمان آشپزخانه که باید از آن جلوگیری کرد، دقت نکردن در انتخاب جزیره آشپزخانه با اندازه مناسب است.

هنگام طراحی آشپزخانه خود مراقب باشید که در مورد عناصر مستقل بیش از حد جاه طلب نباشید. بن باربیج، مدیر عامل Kitchen Makers می‌گوید: باید اطمینان حاصل کنید که کف خود را دقیقاً اندازه‌گیری کرده‌اید تا یک جزیره یا کمد به راحتی در فضای شما قرار بگیرد.

هنگامی که اندازه جزیره خود را تعیین می کنید، تا جایی که می توانید فضای داخلی و میز کار را بزرگ در نظر بگیرید، اما وسوسه نشوید که ابعاد کلی را بیش از حد بزرگ کنید، زیرا ممکن است آشپزخانه را کوچک کند یا حرکت را محدود کند. هنگامی که یک جزیره در مرکز آشپزخانه قرار می گیرد، باید فضای کافی برای مانور دادن و دسترسی به بقیه آشپزخانه برای شما باقی بماند.

هنگام طراحی برای بازسازی آشپزخانه، صاحبان خانه اغلب می توانند زیبایی شناسی را بر عملی بودن ترجیح دهند، با این حال راه حل های نوآورانه ایجاد فضا به این معنی است که دیگر نیازی نیست فضا را فدای زیبایی کنند. فضا کابینت باید عملی و کاربردی باشد، اما در عین حال یکی از ویژگی های برجسته آشپزخانه شما است که به زیبایی آن افتخار می کنید.

به جانمایی وسایل، پنهان کردن وسایل بد ریخت فکر نمی کنید

آشپزخانه با کابینت صورتی و چوبی با درب شیشه ای بسیار زیبا

اغلب ما با جنبه‌های هیجان‌انگیزتر طراحی آشپزخانه – رنگ‌ها، کابینت، کاشی بین کابینت، کف‌پوش... غافل می‌شویم و ازجنبه‌های عملی (و کسل‌کننده) غفلت می‌کنیم، مانند اینکه سطل‌های زباله کجا قرار می گیرد؟ آیا آنها به اندازه کافی بزرگ هستند؟ آیا اجاق گاز من برای فضا خیلی بزرگ است؟ آیا ماشین ظرفشویی ام جا می شود؟

اندازه گیری آشپزخانه به عهده طراح آشپزخانه است، اما مسئولیت نظارت بر جایگذاری وسایل و تبیین عملکرد کسی که در آشپزخانه کار می کند بر عهده صاحب خانه است زیرا طراح با عادات و قوانین شما آشنا نیستند و انجام درست آن حیاتی است. جانمایی عناصر مهم و نحوه پوشاندن وسایل، حیاتی است.

جنیفر ایبرت، Homes & Gardens می‌گوید: «فدا کردن مقداری فضا برای اینکه مطمئن شویم وسایل و سطل‌های زباله پنهان هستند ارزشش را دارد. در حالت ایده‌آل، سطل زباله مواد غذایی باید نزدیک سینک و ماشین ظرفشویی قرار گیرد تا به راحتی پاک شود. یک سطل بازیافت کوچک در کنار آن قرار می گیرد، بنابراین بسته بندی را می توان شسته و پنهان کرد. سطل بازیافت فقط در صورتی که فضای محدودی دارید، باید کوچک باشد، با این حال به طور منظم آن را در یک سطل بزرگتر خالی کنید.

یک میز صبحانه بدون جا برای پا

کابینت طوسی و طرح چوب با میز صبحانه خوری بزرگ

این ممکن است بعید به نظر برسد، اما من در میز صبحانه زیادی نشسته ام که باید به پهلو بچرخید، زیرا جای پا کافی نیست. لوسی سرل، سردبیر Homes & Gardens می‌گوید: با فضای خود سخاوتمندانه رفتار کنید – فضای ناهارخوری قلب آشپزخانه است و می‌خواهید یک محل تجمع راحت برای دوستان و خانواده باشد.

بیایید سریع در مورد صندلی اپن هم صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که صندلی های روکش‌دار و پشت بلند ممکن است راحت‌تر باشند، اما از نظر بصری بسیار حجیم‌تر از چهارپایه‌ها هستند، بنابراین من می‌گویم فقط در صورتی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید که احتمالاً زمان زیادی را صرف نشستن در آنها برای صرف غذا یا معاشرت می کنید. در غیر این صورت، سبک‌های ساده‌تر مانند موارد بالا انتخاب بهتری هستند و تمیز کردن آن آسان‌تر است.

فاصله کیلومتری ماشین ظرفشویی از سینک

کابینت نئوکلاسیک آبی و سفید شیک

نمی دانید ماشین ظرفشویی را باید در کجای آشپزخانه قرار دهید؟ پاسخ سریع این است که باید تا حد امکان به سینک و سطل زباله نزدیک باشد تا تمیز کردن ظروف بعد از وعده غذایی آسان باشد. اگر امکانش را دارید در حالت ایده آل، نباید از کشوهای کارد و چنگال، ظروف چینی و تابه نیز شما خیلی دور باشد.

وقتی فضا تنگ‌تر است، می‌توانید سینک و ماشین ظرفشویی در جزیره قرار دهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که کیلومتر ها از سینک فاصله داشته باشید. داشتن یک سینک در جزیره ایده آل نیست زیرا ظروف کثیف بیشتر در معرض دید قرار می گیرند، با این حال، در یک فضای کوچک می تواند یک راه حل عالی باشد. جو بیلی، معاون ویراستار Homes & Gardens می‌گوید: پس از آن فقط باید بررسی کنید که ماشین ظرفشویی شما باید در سمت چپ یا راست سینک شما باشد.

نادیده گرفتن کاربردهای زیاد آشپزخانه های امروزی

کابینت نئوکلاسیک نوک مدادی بزرگ

به کاربردهای دیگر آشپزخانه نیز فکر کنید. آشپزخانه های امروزی فقط جای پخت و پز نیست. تام هاولی، مدیر طراحی می‌گوید: «من معتقد نیستم که اتاق ناهارخوری یک فضای اضافی است، اما آشپزخانه در حال تبدیل شدن به یک فضای دو منظوره برای آشپزی و غذا خوردن است، به این معنی که ناهارخوری جداگانه باید در اولویت دوم قرار بگیرد.»

زمان و مکانی رسمی برای غذا خوردن در خانه وجود دارد، اما آشپزخانه مدرن باید بتواند یک ماکارونی ناگهانی با دوستان یا یک غذای غیرقابل پیش بینی با خانواده را پذیرا باشد. تازه آشپزخانه جای انجام تکالیف مدرسه، یک دفتر کار آرام و یک بار خانگی نیز هست. یک جزیره یا کانتر بزرگ، محل گردهمایی سخاوتمندانه و دلپذیری را فراهم می کند، به خصوص زمانی که با چهارپایه های بافتنی پوشیده شده باشد.

یک فضای ناهار خوری صاف

کانتر و صبحانه خوری در کابینت آشپزخانه

اگر در اطراف جزیره می‌نشینید، پیشنهاد می‌کنم گوشه‌ای از آن را بپیچانید تا چندین نفر بتوانند بنشینند و بدون اینکه مدام سر خود را به پهلو بچرخانند، صحبت کنند. به ایجاد یک مثلث مکالمه فکر کنید! کریستین بارتون، مدیر خلاقیت و مدیر داخلی بارتون می گوید.

فکر می کنید «آشپزخانه روی یک دیوار صاف» به درد نمی خورد

آشپزخانه روی یک دیوار

فکرِ داشتن تنها یک دیوار از کابینت آشپزخانه ممکن است نگران کننده باشد، اما نگران نباشید، گاهی اوقات بسته به ابعاد فضا، تنها گزینه آشپزخانه تک دیواره است. می توان از یک دیوار هم فضای مفید اشپزخانه درآورد. چطوری؟

«من همیشه توصیه می‌کنم برای راحتی دسترسی و اضافه کردن جا،در کابینت‌های زمینی، کشوهای عمیق داشته باشید. برای فضای بیشتر، کابینت‌های دیواری مات استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنم تا جایی که ممکن است از فضای سقف هم برای گنجاندن اقلام زیباتر استفاده کنید.» جنیفر ایبرت، ویرایشگر دیجیتال Homes & Gardens می‌گوید، مانند تابه‌های مسی در بالا.

هدر دادن فضا در جزیره آشپزخانه

کابینت سفید و سرمه ای نئوکلاسیک و امروزی

برای اینکه یک جزیره آشپزخانه واقعا مفید باشد باید حداقل 120 سانت طول و 60 سانت عرض داشته باشد، اما در حالت ایده آل بهتر است بزرگتر باشد.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که وقتی طول را افزایش می‌دهید، باید عرض را نیز افزایش دهید، اما یک جزیره نازک طولانی برای قرار دادن اجاق‌، لوازم خانگی و همچنین فراهم کردن جای نگهداری و فضای نشستن مفیدتر و کاربردی‌تر خواهد بود. برخلاف یک جزیره پهن و وسیع که مرکز آن اغلب یک فضای خالی است که نمی توان از آن استفاده کرد.

قرار دادن نور ضعیف

آشپزخانه کم نور

ایده های نورپردازی آشپزخانه باید کاملاً با چیدمان آشپزخانه شما طراحی شود. انجام ندادن این کار منجر به ایجاد نواحی پخت و پز و شست و شوی کم نور و امکانات کم برای تغییر جو فضا می شود. فقط لوستر بالای جزیره و چراغ های داخل کابینت را در نظر نگیرید: به ویژگی های برجسته نیز فکر کنید.

بزرگترین اشتباه چیدمان آشپزخانه که باید از آن اجتناب کرد چیست؟

جانمایی اشتباه عناصر اصلی آشپزخانه بزرگترین اشتباه چیدمان است که می توانید مرتکب شوید. یعنی مثلا یک فضای کانتر بزرگ (حداقل 120 سانت) بین سینک و اجاق گاز ایجاد کنید. اطمینان از اینکه یخچال و محل نگهداری مواد غذایی خشک خیلی دور از میز کار نیست. و مطمئن شوید که سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی و سطل های زباله همگی در دسترس شما و نزدیکی یکدیگر قرار دارند. کشوهای کارد و چنگال باید نزدیک غذاخوری باشد. تابه و ظروف پخت و پز در نزدیکی اجاق گاز. این عناصر را به درستی قرار دهیدتا از آشپزخانه خود در عذاب باشید

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی اتاق مشترک دختر و پسر: 24 ایده شیک و کاربردی

طراحی فضای کاربردی اما منسجم برای فرزندانی با شخصیت و علایق متفاوت. چه کنیم که در یک فضا حریم خصوصی برای هر یک داشته باشیم
Alternate Text
0 نظر3793 بازدید

هوم آفیس چیست؟ لیست وسایل ضروری و 5 نقشه پلان برای طراحی هوم آفیس در فضای کوچک

در این مطلب از ایده‌رو می‌خوانید که هوم آفیس چیست و با آگاهی از معنی هوم آفیس، با مهم‌ترین اصول برای طراحی هوم آفیس و چند نقشه پیشنهادی برای دیزاین دفتر خانگی خود آشنا می‌شوید.
Alternate Text
0 نظر1384 بازدید

خانه مینیمال ایرانی؛ طراحی دکوراسیون مینیمال برای خانه ایرانی چگونه است؟

خانه مینیمال ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ درواقع طراحی دکوراسیون مینیمال چگونه می‌تواند برای خانه‌های ایرانی مناسب‌سازی شود؟
Alternate Text
1 نظر10201 بازدید

دکوراسیون سفید طلایی مدرن؛ بایدها و نبایدهای دکوراسیون طلایی منزل

چگونه از رنگ طلایی در دکوراسیون خانه استفاده کنیم که خز نباشد؟ نکاتی که بهتر است قبل از تصمیم گیری برای داشتن دکوراسیون سفید طلایی مدرن بدانید.
Alternate Text
1 نظر7171 بازدید

خانه از مد افتاده؛ تغییر خانه قدیمی به جدید

اگر قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، پیش از اقدام این مقاله را بخوانید. بدانید چه چیزهایی از مد افتاده و از به کار بردن آن ها در دکوراسیون جدید خود اجتناب کنید.
Alternate Text
4 نظر3236 بازدید

سرویس بهداشتی و حمام مدرن کوچک؛ نکاتی مهم در دیزاین سرویس بهداشتی شیک و کوچک

در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام مدرن به چه نکاتی باید توجه کرد؟ سرویس بهداشتی کوچک خود را به بهترین شکل ممکن بساز و تزئین کن. چگونه حمام کوچک ولی جاداری داشته باشیم.
Alternate Text
0 نظر5291 بازدید