در حال آماده سازی ...

طراحی به سبک رسام

  • دسته بندی :رسام
  • تاریخ انتشار:

رسام، برای استفاده ی همه با هر سطح دانشی از طراحی ساخته شده، به همین خاطر ساده و کاربردی است. کافی ست از راهنمایی‌های مختلف موجود استفاده نمایید و کمی حوصله به خرج دهید. نگران غیر استاندارد شدن طراحی خود نباشید، هر جا لازم باشد رسام توصیه‌های لازم را به شما خواهد کرد. کسانی که فرصت خواندن مقاله را ندارند، روی دکمه چجوری از رسام استفاده کنم، کلیک کنند.

به کمک رسام می‌توانید قفسه‌های مختلف سفارشی با  ابعاد، رنگ و کاربری دلخواه را طراحی کنید. قفسه می‌تواند یک کتابخانه، میز تلویزیون، جاکفشی، میز کنسول، کمد، دراور یا هر ترکیبی از آنها باشد. برای مثال میز تلویزیون سفارشی که با رسام ساخته می‌شود از لحاظ اندازه و رنگ می‌تواند کاملا فیت منزل شما باشد. شما با استفاده از رسام می‌توانید برای فرورفتگی‌ها و قناصی‌های منزل خود قفسه طراحی کنید و از فضای مرده منزل خود بهینه استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از طراحی با رسام یکبار طرح مورد نظر خود را روی کاغذ بکشید. اگر کار با رسام برای شما سخت بود می‌توانید طرح بفرستید برای ما. قبل از شروع طراحی خود نیز می توانید ایده بگیرید.

 

گام اول

در بخش اول، شما ابعاد کلی شامل مقادیر عرض، ارتفاع و عمق قفسه را به ترتیب تعیین می‌کنید. توجه داشته باشید که ابعاد کلی، خط قرمزهای شما هستند و قفسه نمی‌تواند از این ابعاد بزرگتر باشد. دو سر هر طیف  محدوده مقادیر مجاز  را نشان می دهد. اگر در تعیین اندازه کلی شک دارید، در این راهنما گفته ایم که  چگونه یک اندازه گیری صحیح انجام بدهید.

در بخش تعداد ستون‌ها، شما تعداد کلی ستون‌های قفسه را تعیین می‌کنید. تعداد ستون های مجاز قفسه از منوی آبشاری قابل انتخاب است.

اما برای انتخاب عمق قفسه تنها 4 گزینه در دسترس است. این عمق ها، عمق رایج قفسه های خانگی هستند. مثلا عمق مناسب کتابخانه 24، جاکفشی 36، میز کنسول 45 و کمد 60 سانتی متر است. بسته به کاربری و شرایط خانه می توانید عمق مناسب را انتخاب کنید.

جنس همه قفسه های ایده رو در حال حاضر ام دی اف‌‌های رنگی است و رنگ قفسه را شما تعیین می کنید. برای آشنایی بیشتر با جنس‌های مختلف، مقاله راهنمای انتخاب متریال می‌تواند راهگشا باشد.

 

انتخاب ابعاد کلی و رنگ در رسام ایده رو

 

قیمت اولیه قفسه به صورت آنلاین، با پیش فرض‌هایی که رسام در نظر گرفته است، قابل مشاهده است.  به مرور و با تعیین و تغییر جزئیات، در مرحله پایانی قیمت نهایی کتابخانه یا میز تلویزیون شما مشخص خواهد شد. با این امکان شما می‌توانید کمد یا قفسه‌های خانگی مورد نظر خود را بر اساس بودجه و نیازتان سفارش دهید.

نکته! شما با این امکان به راحتی می‌توانید قیمت کمد یا میز تلویزیون سفارشی خود را به دست بیاورید.

 

مشاهده قیمت کمد یا میز تلویزیون سفارشی به صورت آنلاین

 

 

گام دوم

با حرکت موس بر روی قفسه آیکون‌هایی نمایان می‌شوند. با زدن بر روی آیکون چرخ دنده شما می‌توانید مشخصات ستون متناظر با آن را تعیین کنید. مشخصات ستون  عبارتند از ارتفاع، عرض و تعداد طبقات.

  • ارتفاع ستون:  اندازه ارتفاع هر ستون را می‌توان انتخاب کرد. توجه کنید که ارتفاع هر طبقه نمی تواند از ارتفاع کلی ای که در قبلا مشخص کرده اید بیشتر باشد. برای داشتن ارتفاع بیشتر باید ارتفاع کلی را افزایش دهید.
  • عرض ستون: عرض مفید هر ستون را در این بخش تعیین می‌کنید. ستون‌ها می‌توانند عرض متفاوتی داشته باشند که باعث زیبایی و در عین حال کاربردی شدن قفسه شما خواهند شد. اما تمام سلول‌های یک ستون باید عرض یکسان داشته باشند.
  • تعداد طبقات: تعداد طبقات یا سلول‌ها در این بخش تعیین می‌شود.

نکته! با حرکت موس روی هر سلول دستگیره‌های سیاهرنگی بر روی چارچوب آن سلول نمایان می‌شود با گرفتن و کشیدن این دستگیره‌ها می‌تواند به سادگی و سرعت بیشتری ابعاد داخلی را تغییر دهید.

 

طراحی کتابخانه کمد به صورت آنلاین با رسام ایده رو

 

با زدن بر روی آیکون مداد شما می‌توانید ارتفاع طبقه متناظر با آن را تعیین کنید یا برای آن سلول در/کشو  بگذارید. گزینه‌های قابل استفاده برای هر سلول عبارتند از:

  • خالی: یک سلول در حالت پیش فرض خالی است. همچنین برای حذف یک آیتم می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید.
  • درب:  ساده‌ترین راه حل برای پوشاندن یک طبقه گذاشتن درب بر روی آن است. اینکه درب راست بازشو باشد یا چپ بازشو بر اساس استاندارد عمل انتخاب می‌شود. نمادی که با انتخاب این گزینه روی درب نمایان می‌شود، سمت باز و بسته شدن آن را نشان نمی‌دهد.

نکته بسیار مهم! اگر می‌خواهید چند سلول در یک ستون، دارای درب مشترک و یکپارچه باشند، کلیک چپ را نگه دارید و روی آن‌ها بکشید تا به طور همزمان انتخاب شوند.

  • درب دو لنگه:  برای انتخاب درب سلول‌هایی با عرض زیاد و یا بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • کشو:  برای استفاده راحت تر از فضای یک سلول کشو بهترین گزینه است. هنگام انتخاب کشو به ابعاد مفیدی که در نهایت برای وسایل شما می‌ماند کمتر است.
  • فلپ: یا درب جکی برای سلول‌هایی که عرض زیاد و ارتفاع کم دارند، مناسب است.

نکته! توجه داشته باشید که ضخامت خطوط 2 ‌سانتی‌متر در نظر گرفته شده است چرا که خطوط در واقعیت بُعد دارند. اگر در تعیین اندازه کلی ضخامت ورق چوبی را در نظر نگرفته اید باید مجددا ابعاد کلی را اصلاح نمایید. برای مثال در یک عرض 200 سانتی متری نمی توان 4 ستون با عرض مفید 50 ‌سانتی‌متر تعریف کرد. بیشترین عرض مفید هر ستون در این حالت 47.5 ‌سانتی‌متر است که در رسام 47 نشان داده می‌شود. برای داشتن 4 ستون با عرض مفید 50 ‌سانتی‌متر عرض کلی باید 210 ‌سانتی‌متر باشد. مراقب باشید ابعاد کلی از محدودیت فضای خالی شما تجاوز نکند.

 

طراحی کمد به صورت آنلاین

در رسامِ کمد علاوه بر انتخاب در/کشو می‌توانید آیتم‌های داخلی که در داخل سلول اعمال می‌شود نیز انتخاب کنید.

 

  • خالی: یک سلول در حالت پیش فرض خالی است. همچنین برای حذف یک آیتم می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید.
  • آویز: آویز لباس که به دیواره‌های چپ یا راست نصب می‌شود.
  • کشو داخلی: به کشوهایی که در پشت درب کم قرار می‌گیرند کشو داخلی می‌گویند.
  • رگال: یک میله افقی ست برای آویزان کردن لباس‌ها.
  • تقسیم عموی: سلول خالی توسط دیواره ای در وسط به دو سلول مساوی تقسیم می‌شود. از این قابلیت می توانید برای ساخت قفسه های خلاقانه و جدید در رسام استفاده فراوان ببرید.

نکته! تمامی آیتم‌های قفسه محدودیت‌هایی دارند که رسام به طور خودکار آن را برای شما چک می‌کند. اگر امکان اعمال این آیتم‌ها در آن سلول وجود نداشته باشد، آن آیتم به صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

برای هدر نرفتن زحمات خود از گزینه ذخیره صفحه استفاده کنید. با زدن این دکمه لینکی نمایان می‌شود. این لینک را جایی ذخیره کنید. هر وقت آدرس را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، می‌توانید طراحی خود را ادامه دهید.

برای مشاهده ابعاد دقیق از نمای اندازه استفاده کنید.

برای بازگشت تغییرات اخیر از Undo استفاده کنید.

 

نقشه ساخت کمد کتابخانه آنلاین

 

گام سوم

اگر کاربر حرفه‌ای رسام هستید برای ایجاد یک حال و هوای متفاوت می‌توانید از این گزینه‌ها استفاده کنید.

  • درون/بیرون: این گزینه وضعیت قرارگیری در/کشو‌ها نسبت به چارچوب را بیان می‌کند. چنانچه دوست دارید درب درون چارچوب سلول قرار بگیرید کاری نکنید اما اگر دوست دارید بر روی چارچوب را بپوشاند وضعیت را به حالت بیرون تغییر دهید. بر خلاف نسخه قدیمی رسام در این نسخه همه در/کشو ها باید به صورت هماهنگ درون چارچوب یا بیرون آن باشند.
  • دستگیره: در صورتی که برای در/کشوها دستگیره‌ای تعیین نشود به صورت پیش فرض از مگنت برای باز کردن درب استفاده می‌کنیم. اما برای علاقه مندان به دستگیره امکان انتخاب بین دو دستگیره وجود دارد.
  • پشت محصول: دیواره پشتی قفسه‌ها. به صورت پیش فرض ضخامت دیواره پشتی 3 میلیمتر است و با نصب آن حدود 19 میلیمتر از عمق مفید قفسه کم می‌شود. شما با انتخاب این گزینه می‌توانید دیواره ای با ضخامت 16 میلیمتر از جنس و رنگ خود قفسه در پشت آن داشته باشید.
  • پایه: وجود پایه‌ها برای تراز کردن  قفسه بر روی سطح زمین ضروری است.

 

تنظیمات بیشتر در طراحی آنلاین قفسه

 

در صورتی که می‌خواهید قبل از ساخت قفسه  طرح سه بعدی آن را ببینید می‌توانید از لینک طرح  3D می‌خوام استفاده کنید.

همین الان یک قفسه (کتابخانه، کمد، میز تلویزیون، جاکفشی، میز کنسول، دراور) مخصوص خانه خودت طراحی کن.

اگر در استفاده از رسام دچار مشکل شدید همواره می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

 

Captcha

مطالب پیشنهادی

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3025 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6221 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2509 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4987 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
Alternate Text
0 نظر2652 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
Alternate Text
1 نظر7377 بازدید