در حال آماده سازی ...

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

  • دسته بندی :قفسه
  • تاریخ انتشار:

مشاهده انواع مدل های کتابخانه مینیمال و ساده با ابعاد و طرح های متنوع

مطالعه و کتابخوانی جزئی جدانشدنی از زندگی ما شده و دیگر محدود به کتابخانه‌های عمومی نمی‌شود. از این رو ایجاد فضایی در خانه به منظور مطالعه امری ضروری است. طراحی کتابخانه مینیمال می‌تواند بر سطح و کیفیت مطالعه ما تاثیر مثبت بگذارد چرا که تاکید این سبک بر سادگی و خلوتی است و همین سادگی، موجب تقویت تمرکز و بهبود کیفیت مطالعه خواهد شد.

در این مطلب با ایده‌رو همراه باشید تا بیشتر با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کرده و فضایی منحصر به خودتان ایجاد کنید.

 

طراحی کتابخانه مینیمال و اتاق مطالعه ساده، چه تاثیری بر مطالعه دارد؟

 

همه ما می‌دانیم که شرط اول برای مطالعه باکیفیت، تمرکز است. اما گاهی تمرکز کردن بسیار دشوار می‌شود؛ به خصوص اگر در حال آماده شدن برای امتحان باشیم. در این مواقع بی‌اهمیت‌ترین جزئیات در محیط می‌تواند تمرکز ما را مختل کند؛ حتی گل‌های قالی!

در این مواقع ایجاد فضای ساده و طراحی کتابخانه مینیمال می‌تواند تا حدی به ما کمک کند. درواقع اصول طراحی مینیمال مبنی بر سادگی و نظم و خلوتی است. این سبک با از بین بردن عوامل حواس‌پرتی به ما کمک می‌کند مطالعه اثربخشی داشته باشیم.

در ادامه پیشنهادهایی برای طراحی کتابخانه مینیمال و اتاق مطالعه ساده را می‌خوانید.

 

طراحی کتابخانه مینیمال

 

 

5 اصل مهم برای طراحی کتابخانه مینیمال و اتاق ساده

خانه‌های کوچک و محدودیت فضا، شاید به شما اجازه ندهد که فضایی وسیع را برای مطالعه در خانه داشته باشید ولی با رعایت 5 نکته مهم برای طراحی کتابخانه مینیمال، می‌توانید فضایی مطلوب و آرامشبخش ایجاد کنید و کتابخانه شیک خانگی خود را به محلی برای مطالعه اثربخش بدل کنید.

 

اصل اول برای طراحی کتابخانه مینیمال: ساده، ساده و ساده‌تر

همانطور که می‌دانید سادگی اولین و مهم‌ترین اصل در سبک مینیمالیسم به شمار می‌آید. پس در قدم اول همه‌ی چیزهای اضافی را حذف کنید. حتی اگر یک کتابخانه مدرن کوچک داشته باشید، باز هم وسایل اضافه‌ای در آن پیدا می‌کنید که مدت‌هاست مورد استفاده قرار نگرفته است.

ابتدا تمام کتاب‌های خود را دسته‌بندی کنید:

  1. دسته‌ای از کتاب‌ها، کتاب‌های ضروری شما هستند و باید این دسته را نگه دارید.
  2. دسته دیگر، کتاب‌هایی هستند که احتمالا دوستشان دارید و قبلا مطالعه‌شان کرده‌اید و یا کتاب‌هایی هستند که دیگر برای شما کاربردی ندارد. این دسته از کتاب‌ها را بفروشید و یا به افرادی که نیاز دارند، اهدا کنید.
  3. دسته‌ای دیگر از کتاب‌ها، احتمالا از شکل افتاده‌اند و یا مجله‌ها و روزنامه‌هایی هستند که عمرشان تمام شده‌است. این کتاب‌ها را در بسته‌های محکم قرار دهید و برای بازیافت آن‌ها را به ماموران شهرداری بسپارید.

پس از اینکه کتاب‌های غیرضروری خود را از خانه خارج کردید، نوبت به وسایل موجود در کتابخانه مدرن کوچک یا بزرگ شما می‌رسد.

تمام چیزهای اضافه را حذف کنید و تنها وسایلی را نگه دارید که برای مطالعه ضروری هستند.

به یاد داشته باشید اکسسوری‌های دکوری کوچک و متعدد، موجب شلختگی بصری و اختلال تمرکز می‌شود. بهتر است به جای آن‌ها، از چند اکسسوری ساده و بزرگ استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که سادگی و پرهیز از چیزهای اضافی باید در تمام محیط مطالعه شما رعایت شود؛ حتی کفپوش و دیوارها باید ساده باشد تا اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه به خوبی حفظ شود.

طراحی کتابخانه ساده

اصل دوم برای داشتن کتابخانه شیک خانگی و مینیمال: رنگ‌های روشن

می‌دانید که رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، نقشی اساسی دارند و نباید آن‌ها را دست کم گرفت. روانشناسان نیز مطالعات گسترده‌ای بر رنگ‌ها و تاثیرشان بر روحیه انسان دارند.

به طور کلی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم، طرفدار رنگ‌های روشن و خنثی است. در این سبک، رنگ سفید جایگاه ویژه‌ای دارد. دیگر رنگ‌های مورد استفاده برای طراحی خانه مینیمال، طیفی از خاکستری و طوسی خنثی، بژ، کرم و سبز بسیار رقیق است.

برای طراحی کتابخانه مینیمال، ابتدا رنگ فضا را انتخاب کنید. از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ و دلبازتر نشان دهید و در عین حال حسی از پاکیزگی ر ایجاد کنید.

پس از رنگ فضا، می‌توانید رنگ قفسه مینیمال خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید از تناژ مشابه رنگ دیوارها برای طراحی کتابخانه مینیمال خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید رنگ مشکی را برای کتابخانه مدرن کوچک یا بزرگ خود انتخاب کنید. فقط در نظر داشته باشید که از فضای شلوغ و رنگارنگ بپرهیزید.

 

کتابخانه مینیمال خودت را آنلاین طراحی کن

 

اصل سوم برای طراحی کتابخانه مینیمال: نور بسیار، نور طبیعی

تفاوتی نمی‌کند طراحی کدام بخش خانه مد نظر باشد؛ یک خانه مینیمال یعنی نور طبیعی بسیار.

برای طراحی کتابخانه مینیمال خود، تا میتوانید از پنجره‌هایتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید حتما از پرده استفاده کنید، پرده‌های روشن و نازک را انتخاب کنید.

فضای پرنور، تمایل و تمرکز شما برای مطالعه را افزایش می‌دهد و مانع از خواب‌آلودگی شما خواهد شد.

قفسه کتاب مینیمال خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید و میز تحریر را جایی بگذارید که هنگام مطالعه یا نوشتن، سایه شما روی میز نیفتد.

 

اصل چهارم برای طراحی کتابخانه مینیمال: توجه به کاربرد

در این سبک، تاکید اصلی دکوراسیون بر کاربردی بودن وسایل است و بهتر است تا حد امکان از لوازم تزئینی و جزئیات بی‌اهمیت بپرهیزید.

میز، صندلی و کتابخانه مینیمال برای فضای مطالعه خود انتخاب کنید؛ وسیله‌ای را بخرید که کاربردی و راحت است و برای چندین ساعت مطالعه باعث اذیت و ناراحتی شما نمی‌شود. 

وسایل پرزرق و برق و لوکس را فراموش کنید و چیزی بخرید که کیفیت و دوام بیشتری دارد.

 

قفسه کتاب مینیمال

 

 

اصل پنجم برای طراحی کتابخانه شیک خانگی: قفسه کتاب مینیمال و ساده

قفسه کتاب مینیمال در واقع قفسه‌ای است که هیچ تزئینات و جزئیات اضافی ندارد. در واقع آنچه در طراحی کتابخانه مینیمال مورد توجه است، کاربردی بودن کتابخانه است. 

برای طراحی کتابخانه مینیمال، از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌شود. با این حال شما می‌توانید از یک رنگ متفاوت و غلیظ مثل قرمز یا ابی استفاده کنید.

اما در نظر داشته باشید که رنگ کلی فضا باید خنثی باشد. در این صورت بر روی قفسه مینیمال خود، تاکید بصری ایجاد می‌کنید.

در طراحی کتابخانه مینیمال، استفاده بهینه از فضا اهمیت زیادی دارد.

یک کتابخانه مینیمال به شیوه‌ای طراحی می‌شود که شما از تمام گوشه و کنار آن به خوبی بتوانید استفاده کنید.

شما می‌توانید بر اساس نیازتان، در طراحی کتابخانه مینیمال خود از  کمدهای دردار نیز استفاده کنید. در این صورت هم فضای ذخیره‌سازی بیشتری ایجاد می‌کنید و می‌توانید خرده‌ریزها و شلختگی‌ها را دور از دید نگه دارید.

 

طراحی کتابخانه مینیمال چگونه است و چطور می‌توان یک قفسه کتاب مینیمال داشت؟

همانطور که در بالا گفته شد، طراحی کتابخانه مینیمال، بر رنگ روشن، طراحی ساده و کاربردی و استفاده بهینه از فضا تاکید دارد. 

اگر شما به دنبال خرید یک قفسه کتاب مینیمال هستید، باید در نظر داشته باشید که این سبک به تازگی در کشور ما مطرح شده است و ممکن است گزینه‌های فراوانی در بازار نداشته باشید.

در این مواقع می‌توانید سفارشی‌سازی را انتخاب کنید: یعنی طراحی کتابخانه مینیمال خود را در نظر بگیرید و آن را سفارش دهید.

شما با  ایده‌رو می‌توانید خودتان طراحی کتابخانه مینیمال را انجام دهید. 

در بخش "طراحی کن" سایت ایده‌رو، می‌توانید ابعاد کلی قفسه کتاب مینیمال خود را بر اساس فضا و نیازتان وارد کنید. سپس می‌توانید تمام جزئیات، مثل دستگیره و نوع باز شدن درها و رنگ را خودتان انتخاب کنید و پس از مشاهده قیمت، به صورت آنلاین، سفارش خود را ثبت کنید.

چنانچه طرح مشخصی در ذهن ندارید ، می‌توانید به بخش "ایده بگیر" مراجعه کنید.

در این قسمت چندین طراحی کتابخانه مینیمال وجود دارد. شما می‌توانید هر کدام را به سلیقه خودتان تغییر بدهید و سفارش بدهید.

ایده‌رو پس از بررسی طراحی کتابخانه مینیمال، با شما تماس گرفته و ساخت قفسه کتاب مینیمال و کتابخانه شیک خانگی شما را آغاز خواهد کرد.

 

طراحی کتابخانه مدرن و مینیمال

 

سخن نهایی

در این مطلب از ایده‌رو با اصول مهم برای طراحی کتابخانه مینیمال و رنگ‌های مهم برای فضای مطالعه آشنا شدید. در نظر داشته باشید طراحی کتابخانه مینیمال و یا طراحی کمد و دراور و دیگر قفسه‌ها در ایده‌رو کاملا رایگان است.

برای سفارش و اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در ایده‌رو در ارتباط باشید.

 

Captcha

مطالب پیشنهادی

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5311 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2419 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4743 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
Alternate Text
0 نظر2570 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
Alternate Text
1 نظر7235 بازدید

با 8 راه کم‌هزینه و آسان، دکوراسیون خانه خود را به روز کنید

بدون هزینه زیاد، فضای خانه را تغییر دهید
Alternate Text
0 نظر2777 بازدید