در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

در طبقه بندی کمد دیواری چه مواردی اهمیت دارد؟

  • دسته بندی :قفسه
  • تاریخ انتشار:

کمد های دیواری فارغ از کوچک یا بزرگ بودنشان باید به درستی و به صورت بهینه طبقه بندی شوند. استفاده حداکثری از فضای آن ها مخصوصا در فضای چیدمان اتاق خواب سبب می شود حتی اگر کوچک باشند، بزرگ تر به نظر برسند و بیشتر نیاز های اهل خانه را برآورده کنند . برای طبقه بندی صحیح پیشنهاد ما این است که محدودیت ها و اندازه های دقیق کمد را در نظر داشته باشید و از تمام فضای مفیدی که در اختیار دارید بهره ببرید. در این نوشته سعی بر این است که انواع طبقه بندی کمد دیواری با جزئیات مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانید لباس ها و سایر وسایل خود را به آسانی پیدا کنید و از این نظر مشکلی نداشته باشید.

طبقه بندی کمد دیواری را چگونه انجام دهیم؟

اندازه گیری فضای موجود

طبقه بندی کمد دیواری

برای این که بفهمید کدام مدل کمد برای شما مناسب است ابتدا ساختار دیوار اطراف کمد را بررسی کنید. پیش از بررسی دیوار، برای مدل کمد دیواری نقشه ای طراحی کنید. سپس ابعاد فضای کمد را که شامل ارتفاع، عرض و عمق دیوار می شود، اندازه بگیرید. آنچه این مرحله را به مرحله ای دشوار تبدیل می کند، زوایای مختلف و گوشه های کمد است. اندازه گیری در ها و پنجره های اطراف کمد را نیز از یاد نبرید. جهت در ورودی اتاق را نسبت به کمد در حالتی که در آن باز است، در نظر داشته باشید. موقعیت قرار گرفتن پنجره ها نسبت به داخل کمد نیز حائز اهمیت است؛ زیرا در ورود نور و تهویه مفید داخل کمد موثر واقع می شوند. با این حال ورود نور زیاد به داخل کمد در طول زمان ممکن است به رنگ و بافت لباس ها آسیب بزند. به طور کلی پیشنهاد می دهیم در اتاق هایی که پنجره زیاد است و نور زیاد وارد می شود، از نصب کمد دیواری اطراف آن خودداری کنید. به این دلیل که ورود نور را کاهش می دهند و اتاق را تاریک می کنند.

آنچه اهمیت دارد اطمینان از پشتیبانی دیوار ها برای لنگر انداختن قفسه های کمد های بدون در است. به دلیل اینکه برخی از دیوار های خشک یا پانل ها نمی توانند وزن قفسه ها و میله های آویز را تحمل کنند. در این حالت برای تحمل وزن به لنگر های دیواری اضافی نیاز خواهد بود. از سوی دیگر دیوار هایی که ساختار چوبی جامد دارند، وزن بیشتری را تحمل می کنند و نیازی به لنگر ندارند.

در ادامه فهرستی از اندازه های مناسب برای بخش های مختلف کمد دیواری را ذکر می کنیم.

  • عمق قسمت پوشاک کمد دیواری باید حداقل 60 سانتی متر باشد تا فاصله اش از دیوار پشتی حفظ شود.
  • قفسه های لباس های تا شده باید حدود 30 سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.
  • بخش های کفش زنانه برای اینکه فضای کافی را برای نگهداری از آن ها داشته باشند باید فاصله شان از یکدیگر بین 15 تا 16 سانتی متر باشد.
  • تعداد آویز هایی را که مورد نیاز است از قبل در نظر داشته باشید. پیراهن ها و بلوز ها حدود 2.5 سانتی متر از فضای میله را اشغال می کنند. لباس هایی مانند شلوار و دامن حدودا به 3 سانتی متر فضا نیاز دارند. لباس های میهمانی، کت ها و کت و شلوار ها نیز هر کدام باید حدود 8 سانتی متر با فاصله از هم قرار بگیرند.

ایجاد یک پلان کلی

طبقه بندی کمد دیواری

پس از این که مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشتید و از نحوه طبقه بندی کمد دیواری اطلاعات نسبی ای کسب کردید، توصیه ما این است که از نیاز های خود فهرستی تهیه کنید تا در روند طبقه بندی کمد دیواری تان سردرگم نشوید. می توانید از سایت های مختلف تصاویر و کاتالوگ های فراوانی را بارگذاری کنید و از ایده های متنوع آن ها بهره مند شوید. طرح های گوناگون و جذاب کمد در این سایت ها موجود اند و مشاهده آن ها ذهن شما را در طراحی تازه ای که پیش رو دارید، باز می کند. شما می توانید سوالاتی را که برایتان مطرح می شود، از طراحان دکوراسیون داخلی بپرسید و ابهامات ذهنتان را برطرف کنید.

آنچه اهمیت دارد اطمینان از فضای کافی موجود برای آویزان کردن لباس های گوناگون با اندازه ها و کاربرد های متنوع است. قفسه بندی با فضای ذخیره سازی کافی برای سایر وسایل نیز کار چندان دشواری نیست و در بهینه سازی فضای موجود، بسیار موثر است. یکی از ایده های خلاقانه در صورت موجود بودن فضای اضافی، ایجاد و چیدمان نشیمن برای استراحت هنگام تعویض لباس ها و کفش است.

علاوه بر این موارد اندازه گیری ارتفاع قفسه ها برای اشیاء گوناگون اهمیت خاص خود را دارد. می توانید برای نگهداری از اشیائی که در طول روز تقریبا کاربردی ندارند قفسه های بلند تری را در نظر بگیرید. بدیهی است که ارتفاع قفسه حفظ وسایل پر کاربرد روزمره باید کم و در دسترس باشد. دسته بندی وسایل و کنار هم قرار دادن وسایل مشابه، استفاده از آن ها را آسان تر می کند. همچنین برای مثال برخی از افراد ترجیح می دهند لباس ها را با توجه به رنگ بندی، میزان اهمیت و کاربرد و نوع هر کدام اعم از دامن، شلوار، کت، مانتو، بولیز و... طبقه بندی کنند.

برآورد هزینه ها

برآورد هزینه ها

پیش از طبقه بندی کمد دیواری بسیار مهم است که بدانید چه مقدار پول می خواهید صرف کنید. این آگاهی فرایند برنامه ریزی را ساده تر می کند و از دشواری ها و چالش های احتمالی می کاهد. تهیه فهرستی از لوازم و ابزار مورد نیاز و تخمین هزینه های احتمالی هر کدام در برآورد هزینه های کل موثر واقع می شود. همچنین اینکه برخی از کار ها را با توجه به تجربه و تخصص، خودتان انجام دهید یا از نجار کمک بگیرید، میزان هزینه مورد نیاز را تا حد زیادی مشخص می کند.

جمع بندی

پیش از طبقه بندی کمد دیواری باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. آگاهی از این موارد سختی ها و چالش های احتمالی این فرایند را کم و قابل کنترل می کند. همچنین موجب می شود از فضای محدودی که در اختیار دارید به بهترین و بهینه ترین شیوه استفاده کنید. در این نوشته این موارد را که عبارتند از اندازه گیری فضای موجود، ایجاد یک پلان کلی و برآورد هزینه ها، با ذکر جزئیات مورد بررسی قرار دادیم.

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
طراحی-به-سبک-رسام-main
0 نظر3676 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
چگونه-یک-اندازه-گیری-صحیح-انجام-بدهم؟-main
0 نظر4246 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
کمد-ام-دی-اف-یا-هایگلاس؟-main
0 نظر7494 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
9-ترفند-برای-مرتب-کردن-کمد-main
0 نظر3145 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
اندازه-مناسب-میز-تلویزیون-چه-قدر-است؟-main
0 نظر6684 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
7-نکته-برای-انتخاب-بهترین-مکان-تلویزیون-main
0 نظر3260 بازدید