در حال آماده سازی ...

طراحی اتاق مشترک دختر و پسر: 24 ایده شیک و کاربردی

طراحی یک اتاق خواب مشترک برای پسران و دختران می‌تواند یک چالش سرگرم کننده و خلاقانه باشد. این فرصتی است برای ایجاد فضایی که هم کاربردی و هم منسجم باشد و شخصیت و علایق فرزندان شما را منعکس کند. چه فرزندان خردسالی از یک جنس یا خواهر و برادر با جنسیت‌های مختلف داشته باشید، راه‌های زیادی برای ایجاد یک اتاق خواب مشترک وجود دارد که برای همه مناسب باشد.

در اینجا 12 ایده برای ایجاد یک اتاق خواب مشترک منسجم و کاربردی برای پسران و دختران آورده شده است:

رنگ اتاق مشترک دختر و پسر

از یک پالت رنگ خنثی در پس زمینه استفاده کنید. انتخاب یک پالت رنگ خنثی مانند سفید، خاکستری یا بژ می‌تواند به ایجاد ظاهری منسجم در اتاق خواب مشترک کمک کند. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا با اضافه کردن اشیا با رنگ‌های مختلف فضا را شخصی‌سازی کنید.

*6#

رنگ دیوار اتاق مشترک دختر و پسر

تم اتاق مشترک دختر و پسر

علایق مشترک را در تم اتاق مشترک بگنجانید. اگر فرزندان شما علایق مشترکی مانند ورزش یا حیوانات دارند، می‌توانید از این موضوع به عنوان یک تم کلی برای اتاق خواب مشترک استفاده کنید. این می‌تواند به ایجاد یک ظاهر منسجم کمک کند و در عین حال امکان ابراز شخصی را فراهم کند.

تم اتاق رنگی اتاق مشترک دختر و پسر

مبلمان مشترک اتاق مشترک دختر و پسر

از مبلمان مشترک استفاده کنید. انتخاب مبلمان مشترک، مانند یک تخت دو طبقه یا یک میز مشترک، می‌تواند به ایجاد ظاهری منسجم در اتاق خواب مشترک کمک کند. این امر همچنین می‌تواند در فضا صرفه جویی کند و به خصوص در اتاق کوچک کاربرد فراوانی دارد.

نمونه یک مبلمان جذاب اتاق مشترک دختر و پسر

تقسیم اتاق مشترک دختر و پسر

فضاهای جداگانه ایجاد کنید. اگر اتاق خواب مشترک بزرگی دارید، می‌توانید فضاهای جداگانه ای برای هر کودک ایجاد کنید. این کار را می‌توان با پارتیشن، پرده یا حتی یک قفسه انجام داد. این کار می‌تواند به هر کودک احساس حریم خصوصی و فضای شخصی بدهد. جدا کردن فضاهای خانه بدون دیوار کشی هم امکانپذیر است.

تقسیم بندی خلاقانه اتاق مشترک دختر و پسر در خانه کوچک
تقسیم بندی اتاق مشترک دختر و پسر با کتابخانه

کمد اتاق مشترک دختر و پسر

شلوغی و به هم ریختگی به علت وجود وسایلِ زیاد، مشکل رایج در اتاق‌های مشترک است. از کمدهای مشترک و سفارشی استفاده کنید. ساخت کمد سفارشی مشترک، نه تنها به ایجاد ظاهری منسجم در اتاق خواب مشترک کمک کند بلکه می‌تواند به محیط نظم و ترتیب فوق‌العاده‌ای بدهد.

طراحی کمد و تخت اتاق مشترک دختر و پسر

دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر

طراحی دکوراسیون اتاق مشترک فرزندانتان را به دست طراح حرفه‌ای بسپارید. این کار نه تنها روی روحیه فرزندان شما مؤثر است بلکه کمک می‌کند نظم و هماهنگی بین اجزای مختلف اتاق برقرار باشد.

دکوراسیون مدرن و شیک اتاق مشترک دختر و پسر

نورپردازی اتاق مشترک دختر و پسر

طوری نورپردازی کنید که به فرزندانتان امکان فعالیت متفاوت را بدهد. برای مثال اگر یکی می‌خواهد بخوابد دیگری بتواند مطالعه کند. بنابراین از ترکیبی از نو خصوصی و نور اشتراکی استفاده کنید.

نمونه لوستر اتاق مشترک دختر و پسر

خلاقیت در اتاق مشترک دختر و پسر

از یک نقاشی دیواری یا کاغذ دیواری برای ایجاد یک تم منسجم استفاده کنید. به جای استفاده از دکور یا مبلمان مشترک، از نقاشی دیواری یا کاغذ دیواری برای ایجاد یک تم منسجم برای اتاق خواب مشترک استفاده کنید. این می‌تواند یک راه سرگرم کننده و خلاقانه برای ایجاد علاقه به فضا و افزایش لذت بصری باشد. همچنین از اشیائی استفاده کنید که خلاقیت کودکانتان را بالاببرد.

دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر که به رشد خلاقیت و هوش هیجانی آنها کمک می کند

فضای مطالعه اتاق مشترک دختر و پسر

یک گوشه مطالعه مشترک را بگنجانید. اگر فرزندان شما عاشق مطالعه هستند، در اتاق خواب آنها یک گوشه مطالعه مشترک یا خصوصی ایجاد کنید. این می‌تواند فضایی دنج و دلپذیر برای استراحت و فرار در زمانی باشد که می‌خواهند اوقاتی آرام داشته باشند.

نمونه میز کار و فضای مطالعه اتاق مشترک دختر و پسر

شلف اتاق مشترک دختر و پسر

از قفسه‌های جداگانه برای نمایش کلکسیون‌های شخصی استفاده کنید. اگر فرزندان شما مجموعه‌های مختلفی مانند اسباب بازی یا کتاب دارند، به هریک یک قفسه جداگانه برای نمایش وسایلشان اختصاص دهید اما جوری ترکیب کنید که حاوی پیام مشترک باشند. این امر می‌تواند به ایجاد یک ظاهر منسجم کمک کند و در عین حال امکان ابراز شخصیت را فراهم کند.

مشخص کردن ست تخت و کمد اتاق مشترک دختر و پسر با شلف شبیه حروف اول نام آنها

دیوار اتاق مشترک دختر و پسر

یک نمایشگاه هنری مشترک ایجاد کنید. اگر فرزندانتان عاشق خلق آثار هنری هستند، در اتاق خوابشان یک نمایشگاه هنری مشترک راه اندازی کنید. این می‌تواند فضایی سرگرم کننده و خلاقانه برای آنها باشد تا بتوانند خود را ابراز کنند و خلاقیت خود را کشف کنند.

نمونه دکور دیوار اتاق مشترک دختر و پسر با نقاشی و کاردستی آنها

فرش اتاق مشترک دختر و پسر

می‌توانید از موکت با رنگ خنثی استفاده کنید. یا از یک فرش که ترکیب تم رنگی هر یک را نشان دهد. در واقع رنگ‌های جداگانه ای که برای دختر و پسر تعیین کرده اید در فرش به اشتراک گذاشته می‌شود.

اگر اتاق خواب مشترک بزرگی دارید، برای تعریف مناطق جداگانه از فرش‌های کوچک و جداگانه استفاده کنید تا برای هر کودک مناطق جداگانه ای تعریف کنید.

رنگبندی آبی فرش و دکور اتاق مشترک دختر و پسر

پیشنهادهای متنوعی برای طراحی اتاق خواب مشترک دختر و پسر داده شد. ایده‌ها شامل استفاده از پالت رنگ خنثی، ترکیب علایق مشترک، استفاده از مبلمان و دکور مشترک، ایجاد فضاهای مجزا، و استفاده از کمدهای مشترک و نورپردازی است. این مقاله همچنین استفاده از آثار هنری مشترک، قالیچه‌ها، ملافه‌ها و دکور دیوار را برای ایجاد ظاهری یکپارچه را پیشنهاد می‌کند. برای ساخت کمد، سرویس خواب و قفسه‌های مختلف خود می‌توانید روی ایده رو حساب کنید.

شما چه راهکارهای دیگری برای طراحی اتاق مشترک دختر و پسر نازنین خود به کار برده اید؟ در کامنت‌های زیر نظرات خود را برای تکمیل تر شدن این مقاله به اشتراک بگذارید.

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2852 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6313 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر2996 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5445 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2494 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4942 بازدید