در حال آماده سازی ...

دکوراسیون رنگ تیره یا روشن؟


اولین سوالی که در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون توسط طراحان داخلی و دکوراتور ها از کارفرمایان پرسیده می شود، نوع پالت رنگی فضاست! اینکه فضای شما چه پالت رنگی در مبلمان و عناصر دکوراسیون داخلی دارد تا حد زیادی می تواند بر روی بزرگنمایی، سبک دکوراسیون و مابقی معیارهای دکوراسیون تاثیرگذار باشد! باید توجه داشت که تنوع رنگ ها در دکوراسیون می تواند با توجه به سلیقه، متراژ و کاربری فضای مورد نظر شما انتخاب شود.

سبک دکوراسیون

انتخاب رنگ در دکوراسیون برای همه ی افرادی که قصد طراحی و اجرای فضای مورد نظر خود را دارند، معضلی است که ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد؛ به همین خاطر در این مقاله از ایده رو به بررسی نکاتی پرداختیم که می تواند شما را در انتخاب رنگ دکوراسیون تا حد زیادی کمک کند؛ در ادامه ی این مقاله از ایده رو قصد داریم تا با بررسی دکوراسیون رنگ تیره و روشن شما را در انتخاب رنگ دکوراسیون همراهی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 دکوراسیون رنگ تیره و روشن


انتخاب رنگ روشن یا تیره در دکوراسیون فضا

اگر قصد طراحی داخلی دفتر کار خود و یا تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان را دارید، باید بدانید که انتخاب طیف رنگی روشن یا تیره در دکوراسیون می تواند تمامی جنبه های محیط شما را در بر بگیرد، چرا که تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی و عناصر دیزاین می تواند به طور کلی فضای شما را تغییر دهد، برای اینکه رنگ تیره یا روشنی را در دکوراسیون فضای خود به کار ببرید، باید با نه معیار در انتخاب رنگ روشن یا تیره در دکوراسیون فضا آشنا شوید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب رنگ روشن یا تیره در دکوراسیون فضا

توجه به ابعاد فضا برای انتخاب رنگ تیره یا روشن در دکوراسیون

انتخاب پالت رنگی در دکوراسیون رنگ تیره، دکوراسیون رنگ روشن و ترکیب رنگی آنها مقدار زیادی به متراژ و ابعاد فضا بستگی دارد، با سنجیدن شکل هندسی فضا، همچنین بزرگی یا کوچکی فضای مورد نظرتان می توانید ترکیبی از پویایی و آرامش را در دکوراسیون ایجاد کنید، اگر فضای منزل یا دفتر کاری که در اختیار دارید، دارای متراژ کوچکی است پیشنهاد میکنیم از طیف رنگی روشن در دکوراسیون استفاده کنید و اگر فضای بزرگی را در اختیار دارید می توانید از طیف رنگی تیره در دکوراسیون و همچنین تعدد رنگ های انتخابی در مبلمان و عناصر فضا استفاده کنید.

پالت رنگی در دکوراسیون

هر چه که تعدد رنگهای مورد استفاده در دکوراسیون فضا بیشتر باشد، پویایی و تحرک در آن فضا بیشتر باشد و در مقابل هر چه که رنگ های بکار رفته در دکوراسیون فضا، در طیف رنگی یکسان و کمتر باشد، حس بزرگنمایی و سکون در آن فضا بیشتر خواهد بود.

 انتخاب رنگ تیره یا روشن در دکوراسیون

در نظر داشتن سبک دکوراسیون در انتخاب رنگ تیره یا روشن در دکوراسیون

پایبندی به یک سبک خاص در دکوراسیون می تواند راهنمای شما در انتخاب طیف رنگی روشن و یا تیره در دکوراسیون فضا باشد، اینکه چه سبک از دکوراسیون را برای فضای مورد نظر خود در نظر دارید، معیار انتخاب طیف رنگی را برای شما آسان خواهد کرد، برای مثال اگر از طرفداران سبک دکوراسیون مینیمال، اسکاندیناوی و یا نئوکلاسیک هستید، پیشنهاد می کنیم رنگ روشن را برای دکوراسیون فضا انتخاب کنید و دکوراسیون رنگ روشن را اجرا کنید؛ همچنین اگر از دوست داران سبک کلاسیک، مدرن و ایتالیایی هستید، بکار بردن رنگ تیره در دکوراسیون فضا می تواند انتخاب خوبی برای فضای شما باشد.

سبک دکوراسیون

ایجاد کنتراست و تضاد های رنگی در رنگ روشن یا تیره دکوراسیون فضا

یکی از ایده هایی که می تواند شما را در انتخاب طیف رنگی روشن یا تیره در فضا کمک کند، ایجاد تضاد و کنتراست رنگی در دکوراسیون فضای مورد نظر شماست، در واقع با اینکار شما می توانید در دکوراسیون فضا هارمونی ایجاد کنید و دکوراسیون خود را به اوج جذابیت برسانید؛ ایجاد کنتراست در طیف رنگی دکوراسیون تکنیکی است که طراحان داخلی به خوبی به آن مسلط هستند، در این تکنیک دکوراتور ها با ایجاد تیرگی و روشنی، سردی و گرمی رنگ در دکوراسیون و کنتراست غلظت و خلوص رنگها؛ رنگ های روشن یا تیره ای را برای دکوراسیون فضا انتخاب میکنند و در عناصر فضا مانند مبلمان، کف و سقف و یا اکسسوری ها استفاده می‌ کنند.

ایجاد تضاد و کنتراست رنگی در دکوراسیون

در نظر گرفتن کاربری فضا برای انتخاب رنگ تیره یا روشن در دکوراسیون فضا

اینکه فضای شما دارای چه کاربری است می تواند تعیین کننده ی پالت رنگی روشن یا تیره در دکوراسیون فضای شما باشد، اگر قصد دکوراسیون دفتر کاری خود را دارید و به دنبال یک ترکیب رنگی برای اجرای دکوراسیون و خرید عناصر دیزاین میگردید، پیشنهاد می کنیم از طیف رنگی روشن در دکوراسیون فضا استفاده کنید و رنگ های پویا را در این ترکیب بندی بکار ببرید؛ در حالی که برای انتخاب رنگ در دکوراسیون فضای منزلتان می توانید به طور کلی بر سلیقه ی شخصی خودتان اکتفا کنید!

معمولا توسط طراحان داخلی پیشنهاد می شود که تا حد ممکن از انتخاب یک طیف رنگی تیره به طور کای برای فضا خودداری کنید، چرا که ممکن است بعد از مدتی از انتخاب این طیف رنگی در دکوراسیون دل زده شوید و قصد تغییر آن را داشته باشید.

دکوراسیون دفتر کاری

شناخت تاثیر های رنگ ها در عناصر دکوراسیون در فضا

قبل از آنکه طیف رنگی روشن یا تیره را برای دکوراسیون انتخاب کنید، باید بدانید که مشخصه های رنگ در دکوراسیون مانند گرمی و سردی یا روشنی و تیرگی در فضا بسیار تاثیر گذار هستند، به طور کلی رنگ های روشن و تیره در دکوراسیون را می‌ توان به چهار دسته ی رنگ های گرم و روشن، رنگ های سرد و روشن، رنگ های گرم و تیره و رنگ های سرد و تیره تقسیم بندی کرد که هر کدام دارای تاثیر متفاوتی بر روی دکوراسیون فضا هستند، برای مثال انتخاب رنگ های گرم و روشن در دکوراسیون علاوه بر پویایی به بزرگنمایی فضا کمک خواهد کرد این در حالی است که دکوراسیون با رنگ های سرد و روشن دارای زیبایی بصری بیشتر است.

رنگ های سرد و روشن در دکوراسیون

همچنین رنگ های گرم و تیره در دکوراسیون برای کاربری های فضایی مانند باشگاه های ورزشی، کافه ها و بوتیک های لباس استفاده می شود که به ایجاد حس گرما و اطمینان در فضا کمک می کند این در حالی است که رنگ های سرد و تیره ممکن است سبب ایجاد حس محدودیت در فضا استفاده شود.

تاثیر های رنگ ها در دکوراسیون

استفاده از چرخه رنگ و رنگ های مکمل در دکوراسیون رنگ روشن و تیره

هر ترکیب رنگی روشن یا تیره ای برای فضای دکوراسیون انتخاب می‌ کنید باید به این نکته توجه کنید که دکوراسیون فضا بدون بکارگیری رنگ های مکمل، کامل نخواهد بود.

اگر طیف رنگی روشن را برای دکوراسیون فضای خود انتخاب کردید، از رنگ های مکملی مانند سبز، طلایی در عناصر دیزاین استفاده کنید و اگر دکوراسیون فضای خود را به رنگ تیره اجرا کردید، با بکارگیری رنگ های نقره ای، سرمه ای و طوسی تیره، دکوراسیون خود را به اوج جذابیت برسانید.


دقت به نحوه چیدمان در انتخاب رنگ های روشن یا تیره در دکوراسیون

یکی دیگر از معیارهایی می تواند تعیین کننده ی رنگ دکوراسیون فضای شما باشد، نحوه ی چیدمان عناصر دیزاین شماست! اگر چیدمان مبلمان و اکسسوری های فضا، به شکل چیدمان مربعی است، انتخاب طیف رنگی تیره می تواند انتخاب خوبی باشد و می توانید دکوراسیون رنگ تیره را اجرا کنید، این در حالیست که چیدمان های منحنی در فضا با رنگ روشن می تواند دکوراسیون جذاب تری را در فضای شما به ارمغان بیاورد و در این نوع چیدمان های منحنی مانند چیدمان U شکل و یا مبلمان دایره ای، دکوراسیون رنگ روشن انتخاب بهتری به نسبت دکوراسیون رنگ تیره برای فضا است.


دکوراسیون رنگ روشن

شناخت عناصر فضا برای بکار گیری رنگ های روشن یا تیره در دکوراسیون

اینکه عناصر دکوراسیون و فضا را به خوبی بشناسید و به هر یک از آنها یک رنگ از طیف رنگی انتخابی روشن یا تیره در دکوراسیون اختصاص دهید می تواند سبب ایجاد هارمونی بیشتر در فضا شود، به اجزای داخلی مانند کف و سقف و دیواره ها عناصر فضا می‌ گویند، در حالی که عناصر دیزاین شامل مبلمان، تزیینات و اکسسوری ها می شوند؛ انتخاب رنگ های خنثی برای عناصر فضا و طیف رنگی متنوع روشن یا تیره برای عناصر دیزاین می تواند باعث شود تا دکوراسیون فضای شما کاملا حرفه ای به نظر برسد.

رنگ های خنثی در دکوراسیون

سخن نهایی؛ دکوراسیون رنگ تیره و روشن با ایده رو

در این مقاله از ایده رو معیار هایی را برای انتخاب رنگ روشن یا تیره در دکوراسیون را بررسی کردیم، دکوراسیون رنگ روشن در فضاهایی با متراژ کوچک و کاربری های اداری می تواند کارآمد باشد در حالی که دکوراسیون رنگ تیره در فضاهایی با کاربری کافه و سالن های ورزشی جذابیت بالاتری به فضا می دهد؛ شما می توانید از این مقاله برای راهنمای انتخاب رنگ روشن یا تیره در دکوراسیون فضا استفاده کنید تا دکوراسیونی لوکس را در فضای دلخواهتان به ارمغان بیاورید. اگر در انتخاب رنگ روشن یا تیره در دکوراسیون فضا نیاز به مشاوره داشتید، کارشناسان ما در ایده رو می توانند به شما در این مسئله مشاوره دهند.

دکوراسیون رنگ تیره یا روشن

شما چه طیف رنگی را برای دکوراسیون فضای خود می پسندید؟ از طرفداران دکوراسیون رنگ روشن هستید یا دوست داران رنگ تیره در دکوراسیون؟


دکوراسیون رنگ تیره یا روشن

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2917 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6400 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3111 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6304 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5548 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2559 بازدید