در حال آماده سازی ...

دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن؛ آشپزخانه‌ات را بزرگتر نشان بده

اگر شما هم از طرفداران دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن هستید و در اجرای سبک مدرن و مینیمال در آشپزخانه کوچک خود دچار مشکل شده‌اید، به شما نشان می‌دهیم چگونه دکوراسیونی مدرن برای آشپزخانه کوچک خود داشته باشید و حداکثر استفاده را از تمام فضایی که دارید، داشته باشید تا نه دغدغه شلوغی و به هم ریختگی آشپزخانه را داشته باشید و نه نگران جا دادن تمام وسایلتان باشید. ویژگی مهم سبک مدرن، ظاهر ساده و خلوت آن است.

زیبایی و ماندگاری هر چیدمانی در سادگی آن است، به همین دلیل روز به روز بر طرفداران سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال افزوده می‌شود. بهتر است در چیدمان آشپزخانه‌ها بخصوص آشپزخانه‌های کوچک، از سبک‌های دیزاین قدیمی که تنها بر القای حس صمیمیت و گرمی تاکید داشت و توجه به ابعاد فضا، سلیقه و سایر جزئیات کم بود، پرهیز کنید.

*5#


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن با رنگ‌های روشن و شفاف



دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن



رنگ‌های روشن و خنثی فضای آشپزخانه شما را بزرگتر نشان ‌دهند. استفاده از رنگ‌های روشن و شفاف، مثل سفید، طوسی، کرم نه تنها از دلگیر بودن فضایی که دارید جلوگیری می‌کند بلکه در محیطی مثل آشپزخانه با القای حس تمیزی و پاکیزه بودن محیط استفاده از آن را ضروری‌تر می‌کند. در انتخاب رنگ کابینت‌ها، کاشی‌ها رنگ‌های روشن را الویت قرار دهید. رنگ‌های تیره‌تر آشپزخانه شما را کوچکتر نشان می‌دهند.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

رنگ سقف تیره‌تر از دیوار و کابینت‌ها این خطای دید را ایجاد می‌کند که آشپزخانه شما ارتفاع بیشتری دارد. پس اگر سقف کوتاهی دارید، مقداری رنگ تیره به سقف آشپزخانه‌تان اضافه کنید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

اگر از طرفداران طرح چوب و رنگ‌های قهوه‌ای هستید و مشکل کوچکی فضا دارید، از تلفیق رنگ سفید و چوب استفاده کنید. هم دکوراسیونی مدرن به سلیقه خود داشته باشید و هم از کوچک‌تر نشان داده شدن آشپزخانه جلوگیری کنید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن، سفید و طرح چوب

در انتخاب سنگ و کاشی‌های آشپزخانه به این نکته توجه کنید که بزرگتر بودن اندازه سنگ و سرامیک باعث بزرگتر دیده شدن متراژ آشپزخانه شما می‌شود.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

با تمام این تفاسیر سلیقه و علاقه شما الویت دارد، اگر رنگ‌های تیره را می‌پسندید با نورپردازی مناسب و افراط نکردن در استفاده از یک رنگ خاص می‌توانید دکوراسیونی مدرن برای آشپزخانه کوچک خود با رنگ‌های تیره مثل مشکی،قهوه‌ای و خاکستری تیره داشته باشید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک از اهمیت نورپردازی غافل نشوید

رنگ روشن‌های روشن و نور مناسب دو عنصر مهم و واجب برای فضاهای کوچک هستند. به نور پردازی و روشنایی کافی آشپزخانه کوچک‌تان اهمیت بدهید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

از انواع لوستر، ریسه و چراغ ال ای دی استفاده کنید. تا جای ممکن از پرده‌های با رنگ تیره و پارچه ضخیم که جلوی نور طبیعی را می‌گیرند نیز استفاده نکنید.

با نصب آینه به دیوار یا به‌کار گیری ‌آینه در کابینت‌های آشپزخانه، باعث انعکاس بیشتر نور و روشن شدن آشپزخانه کوچک شوید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

آشپزخانه کوچک را خلوت کنید؛ در دکوراسیون مدرن آشپزخانه از شلوغ کردن محیط خودداری کنید


همیشه به خاطر داشته باشید که برای پیروی از سبک مدرن باید از شلوغی، بهم ریختگی و درهم برهم بودن دوری کنید. اصلی‌ترین عنصر چیدمان آشپزخانه کابینت‌ها هستند. در دکوراسیون آشپزخانه کوچک به دلیل مشکل کمبود جا بهتر است کابینت‌ها به صورت عمودی تا سقف ادامه داشته باشند تا فضای کافی برای نگهداری تمام وسایلتان داشته باشید بدین ترتیب از تلنبار شدن حجم زیادی از وسایل در محیط کوچک آشپزخانه جلوگیری می‌کنید. وسایل و لوازمی که کمتر به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید را در طبقات بالاتر قرار دهید. از انواع نظم‌دهنده‌ها، تقسیم کننده‌های کشو نیز برای بهره‌وری بیشتر از فضایی که دارید، استفاده کنید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

بهتر است بخشی از قفسه‌ها را بدون درب و به شکل طبقه و شلف در نظر بگیرید چرا که کابینت‌های زیاد فضای آشپزخانه را کوچک نشان می‌دهد ولی قفسه‌های باز اینطور نیستند. توجه کنید که در چیدمان قفسه‌ها نیز خلوت و ساده بودن حائز اهمیت هستند. پس تلفیقی از کابینت‌های باز و بسته بهترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک است.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

بعد از چیدمان ساده، خلوت و مدرن مقداری تزئینات برای گران‌قیمت‌تر نشان دادن آشپزخانه‌تان داشته باشید. با جزئیات یکنواختی را برطرف کنید. یک گلدان یا شلف برای چیدمان مجسمه یا لوستری متفاوت انتخاب‌های مناسبی هستند.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

و به طور کلی از کاشی‌های سبک نچرال استفاده کنید و از شلوغی‌ای که طرح‌های متفاوت سنگ‌ها در آشپزخانه ایجاد می‌کنند، صرف نظر کنید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

با توجه به نقشه آشپزخانه کوچک تصمیم بگیرید

نقشه خانه و محل قرارگیری آشپزخانه تاثیر به سزایی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت. ممکن است آشپزخانه کوچک شما ال شکل (L) باشد.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

یا در کنج پذیرایی شما واقع شده باشد.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

ممکن است در دکوراسیون آشپزخانه کوچک اپن را به جزیره ترجیح بدهید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

در انتخاب رنگ کابینت‌ها سایر قسمت‌های خانه بخصوص نشیمن را نیز در نظر بگیرید. تاثیر چگونگی چیدمان آشپزخانه در خانه‌های امروزی بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می‌آید. هماهنگی سبک و رنگ چیدمان قسمت‌های مختلف، زیبایی دکوراسیون خانه شما را دو چندان می‌کند.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

در آشپزخانه کوچک، هر فضای پرتی را کاربردی کنید

نگاه کاربردی به فضا داشته باشید. از کنج‌ها و گوشه‌ها غافل نشوید. هر کنج، گوشه و فرورفتگی دیوار را به فضای ذخیره سازی تبدیل کنید. همه این فضا ها می‌تواند محلی برای قرار دادن یکی از وسایل برقی شما باشد یا با سفارش قفسه مناسب فضای ذخیره سازی زیادی را برای شما بوجود آورد، در حالی که زشتی و قناسی نقشه آشپزخانه شما را نیز می‌پوشاند.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه کوچک تکیه بر بهترین استفاده از فضای کم دارد. پس خلاقانه به آشپزخانه‌تان نگاه کنید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

یک جزیره باریک در آشپزخانه کوچک خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را کنید کاربردی خواهد بود. نقش میز آشپزخانه را برای شما ایفا می‌کند و همینطور مطابق با ترند دکوراسیون مدرن آشپزخانه پیش خواهید رفت.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

برای داشتن دکوراسیونی شیک سعی کنید تا جای ممکن با سفارش کابیت و قفسه‌های مناسب وسایل برقی آشپزخانه مثل یخچال، فر و.. را توکار کنید.

در آشپزخانه کوچک به هود و تهویه مناسب توجه بیشتری نسبت به آشپزخانه با ابعاد بزرگتر داشته باشید تا در هنگام آشپزی دچار مشکل نشوید.

اگر فضای خیلی کمی دارید به در نظر گرفتن محلی بجز آشپزخانه برای ماشین لباس شویی فکر کنید.


دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

سخن نهایی؛ ایده رو طرفدار سبک مدرن برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک به سبک مدرن، نه تنها به روز و زیباست بلکه آشپزخانه شما را بزرگتر می‌کند. شما با استفاده از کارشناسان و متخصصان در حوزه طراحی فرنیچر می‌توانید جایی برای تمام وسایلتان داشته باشید و در عین حال از زیبایی دکوراسیون مدرن بهره ببرید. ایده رو معتقد است زیبایی در سادگی است و بیشتر طراحی‌های خود را معطوف به سبک مدرن و مینیمال کرده است. اگر به دنبال طراحی و ساخت کابینت‌های مدرن هستید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ایده رو استفاده کنید.





Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

مقاله‌تون خیلی مفید بود من از چند تا از ترفند هاتون حتما استفاده میکنم ممنونم با ایده های خوبتون

ایده رو

خیلی ممنون، باعث دلگرمیه که مطالب ما براتون مفید هست.

کاربر میهمان

بسیار مفید و کاربردی

ایده رو

خیلی ممنون از نظر شما دوست عزیز

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2876 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6335 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3032 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6234 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5486 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2514 بازدید