در حال آماده سازی ...

بازسازی خانه؛ خانه‌ام را بازسازی کنم یا خانه‌ی نو بخرم؟

بسیاری از کسانی که تصمیم می‌گیرند خانه‌شان را بازسازی کنند، بعد از چندین مرحله بازسازی خانه به فکر خرید خانه می‌افتند. خرید یا بازسازی خانه دو پروژۀ متمایز هستند که هرکدام ویژگی‌های خودشان را دارند. در این مطلب از وبلاگ ایده‌‌‌رو ما مزایای بازسازی و خرید خانه را به‌طور جداگانه توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید با توجه به سبک ‌‌زندگی خودتان و بودجه‌ای که در اختیار دارید، این دو گزینه را انتخاب کنید. 

بازسازی یا خرید خانه؛ مقایسۀ هزینه‌ها

به‌طور میانگین هزینه خرید خانه بیشتر از هزینه بازسازی ساختمان است. در بازسازی شما برای دکوراسیون داخلی خانۀ کوچک یا بزرگتان تصمیم می‌‌گیرید، ولی در خرید خانه می‌توانید هریک از اجزای خانه را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. 

اگر مسئلۀ هزینه در میان نباشد، خرید یک خانۀ جدید به شما اجازه می‌دهد که با توجه به بودجه‌تان دربارۀ ارتفاع سقف، ساختار، طراحی و مساحت خانه تصمیم بگیرید. هزینۀ بازسازی ساختمان صرف اضافه‌کردن یک اتاق جدید، ترکیب اتاق‌ها، بازسازی دست‌شویی و حمام، بازکردن دیوارها و ایجاد فضای جدید می‌شود. 

 

بازسازی خانه یا خرید آن هرکدام مزایای منحصر به فردی دارند. انتخاب شما کدام است؟

 

شما در بازسازی ساختمان نمی‌توانید مساحت خانه‌تان را افزایش دهید و باید با کم‌کردن و اضافه‌کردن بخش‌های مختلف، فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهید. با خرید خانه، درمورد هریک از اجزای خانه (اتاق خواب، دست‌شویی و حمام، بالکن، آشپزخانه و...) تصمیم می‌گیرید و با یک بار هزینه‌کردن، به خانۀ دلخواهتان می‌رسید؛ در‌حالی‌که هزینۀ بازسازی خانه شامل موارد کوچک است و شما می‌توانید با تغییر دکوراسیون منزل، در پولتان صرفه‌جویی کنید. از طرف دیگر، فرایند پیدا‌کردن و انتخاب یک خانه هم سخت است و زمان زیادی می‌برد. 

هزینۀ بازسازی ساختمان چقدر است؟

برای تخمین هزینۀ بازسازی خانه باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اگر خانۀ فعلی شما برای خودتان نیست و مستأجر هستید، دربارۀ تغییر دکوراسیون منزل با صاحبخانه صحبت کنید. اگر بازسازی شامل تغییر جزئی دکوراسیون، خرید وسایلی مثل کمد، دراور و جاکفشی است، می‌توانید آن را با صرف هزینه‌ای کم انجام دهید. 

در حالت دیگر، بازسازی به‌طور کلی انجام می‌شود و باید برای طرح‌های معماری، نیروی کار مثل کارشناس معمار و مصالح موردنیاز هزینه کنید. هزینۀ تخریب، تعویض سرامیک‌ها و کابینت‌ها و رنگ‌کاری را هم باید در نظر بگیرید.

خرید خانه چه مزیت‌هایی دارد؟

 

مزایای خرید خانه

 

گرچه خرید خانه هزینۀ بیشتری دارد، ولی خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای خرج‌کردن هزینه در بخش‌های مختلف ساختمان، یک خانۀ جدید بخرند. ولی شاید نتوانید هیچ‌وقت خانۀ دلخواهتان را پیدا کنید. اگر خانه جدید بخرید و بخش‌های مختلف آن باب میل شما نباشد، باید هزینه بازسازی هم بدهید. 

به‌علاوه، خرید خانه هم نوعی سرمایه‌گذاری است. می‌توانید به یک محلۀ دیگر بروید و جاهای جدیدی را کشف کنید. این خانه به نسل‌های بعدی هم منتقل شده و به یک سرمایۀ مادام‌العمر تبدیل می‌شود. 

بازسازی خانه چه مزیت‌هایی دارد؟

اگر خانۀ کوچک یا استودیو آپارتمان دارید، با دکوراسیون داخلی منزل کوچک می‌توانید در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید. خیلی از صاحب‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای سروکله‌زدن با مسائل مربوط به فروش و خرید خانه، با متخصصان بازسازی خانه مشورت کرده و توصیۀ آن‌ها را در خانه‌شان اجرا کنند. آن‌ها با این کار فضای جدیدی در خانه‌شان می‌سازند. 

اگر تصمیم گرفتید خانه‌تان را بفروشید، با بازسازی خانه ارزش ساختمان را افزایش می‌دهید. به‌علاوه، مشتریان بیشتری هم جذب خانه‌های جدیدتر و زیباتر می‌شوند. با زیباترکردن خانه، رنگ‌‌کردن خانه، اضافه‌کردن بافت‌ها، تعویض کف‌پوش و پر‌کردن فضاهای خالی می‌توانید ساختمانتان را بازسازی کنید. مطمئن باشید بعد از اجرای این مراحل، عاشق خانه‌تان می‌شوید و می‌توانید زندگی آرام‌تری را در آن تجربه کنید.

 

مزایای بازسازی خانه

 

سرمایه‌گذاری با بازسازی خانه

با بازسازی خانه در ساختمانتان سرمایه‌گذاری کرده و ارزش آن را بیشتر می‌کنید. اگر بخواهید بعداً خانۀ خودتان را بفروشید، می‌توانید مبلغ بیشتری برای آن در نظر بگیرید. درعمل، با بازسازی خانه می‌توانید از فضای خالی خانه استفاده کرده و آن را به یک جای جدید تبدیل کنید. 

بنابراین، بازسازی ساختمان هم نوعی سرمایه‌گذاری است و ارزش خانۀ شما را بیشتر می‌کند. اگر بخواهید در فضاهای خالی خانه از دکوراسیون و وسایل جدیدی استفاده کنید، باز هم به نفع شماست. مثلاً تصور کنید که می‌خواهید با خرید قفسه‌، جاکفشی، کمد و دراور، فضای خانه را بزرگ‌تر کنید. خرید این وسایل به نفع شماست. می‌توانید بعداً از همین وسایل در خانۀ جدید استفاده کنید.

خرید یا بازسازی خانه؟ کدام برای شما مناسب است؟

بازسازی خانه و خرید خانه هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. در خرید خانه باید دردسرهای فروش و خرید خانۀ جدید را هم در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید بین خرید و بازسازی ساختمان تصمیم بگیرید، بهتر است سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید. هیچ جواب درستی برای این سؤال‌ها وجود ندارد و شما باید با توجه به سلیقه و شرایط خودتان تصمیم نهایی را بگیرید. 

علاوه‌ بر این‌ها، باید مسائلی مثل فرزندان، فاصلۀ محل کار تا خانه، خانواده و نزدیکی به مراکز خرید و مکان‌های تفریحی را هم در نظر بگیرید. اگر خانۀ فعلی‌تان به مدرسۀ بچه‌ها و محل کار خودتان نزدیک است، بهتر است گزینۀ بازسازی خانه را در نظر بگیرید. نزدیکی خانه به مراکز خرید، پارک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها هم مهم است.

 

خرید یا بازسازی خانه؟

 

برای تصمیم‌گیری درمورد این مسائل به اولویت‌های خودتان توجه کنید. اگر محله‌تان و امکانات آن را دوست دارید، بهتر است در خانۀ خودتان بمانید و آن را بازسازی کنید. بعضی‌ها هم دوست دارند محلۀ جدیدی را تجربه کرده و به جای بهتر با امکانات مناسب‌تری نقل مکان کنند. خرید خانه برای این افراد بهتر است.

آیا به خانۀ فعلی‌تان تعلق‌خاطر دارید؟ 

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید از خانۀ خودتان دل بکنید، بهتر است در خانۀ خودتان بمانید و آن را بازسازی کنید.

آیا همسایه‌هایتان را دوست دارید؟ 

همسایه‌ها و محلۀ خوب هم یک دلیل دیگر برای نخریدن خانه و بازسازی آن هستند. 

می‌توانید دردسرهای اسباب‌کشی و جابه‌جایی را تحمل کنید؟ 

اگر نمی‌توانید مشکلات مربوط به جابه‌جایی را تحمل کنید، تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه مناسب شماست.

در آخر اینکه

انتخاب و تصمیم‌گیری نهایی برای بازسازی یا خرید خانه به عهدۀ شماست. هرکدام از این کارها معایب و مزایای خودشان را دارند. شما باید با توجه به شرایط خودتان، بهترین تصمیم را بگیرید. فراموش نکنید که قبل از انجام هر کاری تحقیق کرده و بودجه‌تان را مشخص کنید. انتظارات شما از خانه و اولویت‌هایتان، در تصمیم نهایی تأثیرگذار هستند. اگر تصمیم نهایی شما بازسازی خانه است، متخصصان ایده‌‌رو می‌توانند در اجرایی‌کردن طرح سفارشی‌تان به شما کمک کنند. 

 

 

 

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2878 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6343 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3040 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6241 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5494 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2520 بازدید