در حال آماده سازی ...

انواع دیوار پشت تلویزیون


از آنجایی که معمولا تلویزیون را در نقطه کانونی نشیمن قرار می‌دهیم، دکور پشت تی وی اهمیت زیادی در زیباتر نشان داده شدن خانه ما دارد. راه‌های متفاوتی با استفاده از متریال گوناگون برای تزئین دیوار پشت تلویزیون وجود دارد که می‌توانید بنا بر چیدمان خانه‌ خود، سلیقه‌ و فضایی که برای نگهداری وسایل خود احتیاج دارید، راهی را برای دکور پشت تلویزیون انتخاب کنید.

*18#

دیوار تی وی


دیوار تی وی

تی وی وال چیست؟ دیوار تی وی در واقع همان دیواری است که تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد. امروزه با روی کار آمدن و علاقه بیشتر مردم به دکوراسیون مدرن، دیوار تلویزیون طرفداران زیادی دارد. بخصوص در خانه‌های کوچک به دلیل کمبود جا تمایل به نصب تلویزیون روی دیوار بیشتر شده است.

همانطور که گفتیم تلویزیون در نقطه کانونی سالن پذیرایی قرار داده می‌شود و دکوراسیون دیوار تی وی بسیار مهم و تاثیرگذار است و همینطور احتیاج به فضای ذخیره سازی بخش اجتناب ناپذیر زندگی است. متراژ کم خانه‌ها و فرهنگ مصرف گرایی این نیاز به فضایی برای نگهداری وسایل را روز به روز بیشتر می‌کند. اگر دقت کرده باشید در طی چند سال وسایل شما همواره بیشتر می‌شوند، پس بهتر است در هر قسمت کوچک و بزرگ سعی کنید در کنار داشتن دکوراسیون زیبا از تمام فضایی که دارید حداکثر بهره را ببرید‌. طراحی و اجرای دیوار تی وی با قفسه و در نظر گرفتن فضایی برای نگهداری وسایل راهکار خوبی است.


دیوار تی وی

credit:decoist.com


می‌توانید از دیوار پشت تلویزیون متناسب با سبک ساخت آن، به عنوان انباری برای قرار دادن وسایل ریز و درشت خودتان استفاده کنید، بخصوص اگر کمبود کمد و قفسه دارید. از چند ردیف کابینت، باکس و طبقه در طراحی آن بکار ببرید.

تی وی وال برای مخفی کردن تلویزیون در زمانی که قصد مشاهده تلویزیون ندارید هم استفاده می‌شود، کافی است قفسه‌ای درب دار برای تی وی در نظر بگیرید.


میز تلویزیون دیواری مخفی

credit:bergerpaints.com


میز تلویزیون دیواری به شکل یک طاقچه دیواری نیز در دکوراسیون دیوار تلویزیون رایج است و نوعی از دکور پشت تلویزیون دیواری تلقی می‌شود یا به عبارتی؛ دکور تلویزیون با خلاقیت به خرج دادن در قفسه‌های اطراف آن.


دکوراسیون پشت تلویزیون

credit:decoist.com


چوب و مبلمان طرح چوب از عناصر پرکاربرد در دکوراسیون خانه است. در دکور پشت تلویزیون از المان‌های چوبی به ویژه از ام دی اف طرح چوب استفاده کنید.


تی وی وال چوبی و دکور تلویزیون طرح چوب

credit:bergerpaints.com


دیوار تلویزیون می‌تواند نقش جداکننده فضا را در خانه شما داشته باشد، اگر احتیاج به فضای خصوصی‌تری در قسمتی از خانه خود دارید یا حتی تمایل به ساخت تی وی روم دارید، استفاده از تی وی وال به عنوان روم دیوایدر نیاز شما را برطرف می‌کند. این ایده به‌خصوص در پذیرایی مستطیلی برای جدا کردن و تقسیم نشیمن به دو قسمت با دو کاربری متفاوت بسیار کاربردی است.


تلویزیون دیواری جداکننده فضا

credit:decoist.com


به طور معمول پرکاربردترین استفاده از قفسه‌های دیوار تلویزیون برای نگهداری کتاب‌ها و کتابخانه دیواری در سالن پذیرایی است.


کتابخانه دیوار پشت تلویزیون

credit:bergerpaints.com


تی وی وال‌ها قابلیت اجرا در اتاق خواب‌ها را هم دارند. اگر علاقه‌مند به تماشای تلویزیون در هنگام خواب هستید یا ترجیح می‌دهید به هر دلیلی تلویزیون را در اتاق خواب خود نگهداری کنید، پیشنهاد استفاده از تی وی وال بخصوص با توجه به محدودیت فضا در بیشتر اتاق‌ها بسیار عالی است، به این شکل استفاده بهینه‌تر و هوشمندانه‌تری از فضای خود خواهید داشت.


دکور دیوار تلویزیون در اتاق خواب

در نمای دیوار پشت تی وی می‌توان از چوب، سنگ‌های آنتیک و مرمر و کناف استفاده کرد.


دکور پشت تی وی با سنگ آنتیک

credit:behance.net


در این سبک از تزئین دیوار پشت تی وی فضایی برای نگهداری وسایل تعبیه نمی‌شود و متناسب با سایر چیدمان خانه می‌توان از یکی از این دست از متریال در دکوراسیون پشت تلویزیون استفاده کرد.


دکور پشت تی وی با چوب

رنگ دیوار پشت تلویزیون


رنگ دیوار پشت تی وی

credit:bergerpaints.com


انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون و دیوار تی وی به جزئیات بسیاری از جمله ابعاد تلویزیون، نور پردازی و متراژ، سبک دکوراسیون و ... بستگی دارد.

اما تزئین دیوار پشت تلویزیون با انواع تابلو با رنگ‌های مختلف یا استفاده از کاغذ دیواری در نمای پشت تلویزیون نیز ممکن است. حتی تنها تغییر رنگ دیوار پشت تلویزیون و متفاوت کردن آن با سایر خانه تاثیر چشمگیری در دکوراسیون خانه شما دارد.


کاغذ دیواری پشت تلویزیون

سخن نهایی؛ تاثیر دیوار پشت تلویزیون را در دکوراسیون منزلتان دست کم نگیرید


دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

credit:decoist.com


همانطور که بالاتر اشاره کردیم دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون یکی از چالش‌های اساسی در چیدمان و دیزاین خانه است چرا که جایگاه تلویزیون یکی از نقاط مهم در دکوراسیون خانه بوده و با کمی دقت در نمای دیوار پشت تلویزیون قدمی بزرگ در راستای چیدمان درست و اصولی خانه خود برمی‌دارید. از اهمیت داشتن دیوار تی وی در خانه‌های کوچک که با کمبود جا مواجه هستند هم نمی‌توان غافل شد.



طرایح و اجرای تی وی وال

ایده رو با توانایی طراحی و اجرای انواع تی وی وال به شما در تصمیم گیری برای انتخاب اینکه چه چیزی پشت تلویزیون خود قرار دهید کمک می‌کند. شما می‌توانید با رسام میز تلویزیون دیواری خود را طراحی و سفارش دهید یا از مشاوره رایگان کارشناسان ما برای طراحی دیوار تلویزیون متناسب با خانه شما استفاده کنید.

به نظر شما تی وی وال‌ها تا چه حد در خانه‌های کوچک کاربردی هستند؟





Captcha

مطالب پیشنهادی

زیر تخت چی بگذارم؟

با مشکل کمبود جا مواجه شده‌اید؟ استفاده درست از فضای زیر تخت خواب می تواند تا حد زیادی به خلوت تر شدن خانه شما کمک کند.
Alternate Text
2 نظر3654 بازدید

کدام مدل جاکفشی به خانه‌ی من می‌آید؟

در سفارش جاکفشی چه نکاتی اهمیت دارد؟ به نظر شما جاکفشی ایستاده انتخاب بهتری است یا جاکفشی جالباسی دار؟
Alternate Text
0 نظر2430 بازدید

کلوزت روم در اتاق خواب

تصور می‌کردید که کلوزت روم ها مختص خانه‌های بزرگ و با فضای زیاد هستند؟ لطفا تجدید نظر کنید.
Alternate Text
0 نظر2224 بازدید

7 راه سریع و آسان برای تغییر دکوراسیون خانه

از یکنواختی دکور خانه خود خسته شده‌اید؟ زمان و بودجه کافی برای تغییر دکوراسیون ندارید؟ و به دنبال تغییرات کوچک با تأثیرات بزرگی هستید که با کمترین هزینه خانه شما را زیبا کنند؟
Alternate Text
0 نظر1236 بازدید

خانه تکانی عید را چگونه و از کجا شروع کنم؟

به نظر شما خانه تکاتی را چطور باید انجام داد؟ آیا تنها داشتن چک لیست کارهای خانه تکانی عید کافی است؟
Alternate Text
0 نظر867 بازدید

12 قانون ناگفته که افراد همیشه منظم در خانه خود رعایت می کنند

آدم‌های همیشه منظم قوانینی دارند که شاید خودشان هم از آن آگاه نباشند. کافی است این قوانین برای شما عادت شود. آنگاه به صورت خودکار خانه‌ای که شما مدیریت می‌کنید همیشه مرتب می‌ماند.
Alternate Text
2 نظر5101 بازدید