در حال آماده سازی ...

انتخاب مدل کتابخانه و قفسه کتاب مناسب خانه‌ی من

قفسه ها جزء ضروری مبلمان در هر خانه هستند: از اتاق خواب گرفته تا اتاق مطالعه، اتاق کودک، اتاق نشیمن، حمام، آشپزخانه. در واقع، هیچ گوشه ای از خانه وجود ندارد که ما به آن ها نیاز نداشته باشیم تا وسایل کوچک مختلف خود را در آن جای دهیم و سعی کنیم فضای اطراف زندگی خود را سر و سامان دهیم.

قفسه کتاب مبلمانی است که تقریباً در هر خانه ای وجود دارد. قفسه کتاب می تواند به صورت کاربردی تمامی کتاب ها را مرتب و شرایط لازم برای نگهداری آنها را فراهم کند. علاوه بر این، یک قفسه کتاب که به درستی انتخاب شده باشد، می تواند نقطه عطف دکوراسیون داخلی خانه‌ باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مدل کتابخانه آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را در خرید کتابخانه داشته باشید.

در انتخاب کتابخانه مناسب برای خانه باید به نکات مختلفی توجه کرد، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

*8#

محل قرارگیری کتابخانه

یکی از مهمترین نکات در انتخاب مدل قفسه کتاب مشخص کردن جای آن است اینکه شما تصمیم دارید فضای اتاق خواب یا بخشی از سالن پذیرایی‌تان را به آن اختصاص دهید در انتخاب مدل، رنگ، ابعاد و کاربری آن تفاوت ایجاد خواهد کرد.

کتابخانه در سالن پذیرایی

کتابخانه در سالن پذیرایی

عکس ازonekindesign.com

کتابخانه در اتاق خواب

کتابخانه دراتاق خواب

کتابخانه دفتر کار

کتابخانه دردفترکار

عکس ازonekindesign.com

بودجه‌ای که برای خرید کتابخانه در نظر گرفته‌اید

هزینه‌ای که برای کتابخانه و قفسه کتاب می‌کنید صرف کیفیت، زیبایی و برند آن می‌شود. برای دسترسی آسان به قیمت کتابخانه مدنظرتان به رسام مراجعه کنید و کتابخانه‌تان را طراحی و قیمت آن را مشاهده کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که به ایده بگیر سر بزنید و نمونه‌هایی از مدل کتابخانه که ایده رو برای شما طراحی کرده است را همراه با قیمت و جزئیات مشاهده کنید و تغییرات لازم را برای شخصی سازی کتابخانه‌تان اعمال کنید.

جنس و متریال کتابخانه

انتخاب متریال کتابخانه بستگی به سبک دکوراسیون خانه شما دارد و باید با سایر اجزای خانه هارمونی داشته باشد. در ضمن فاکتور دیگری که در انتخاب جنس و متریال کتابخانه شما دخیل است، بودجه‌ای است که برای خرید قفسه کتاب در نظر گرفته‌اید. معمولا کتابخانه‌های تمام چوب بیشترین قیمت را دارند، و بعد از آن به ترتیب باید برای کتابخانه چوب و فلز و کتابخانه ام دی اف بیشترین هزینه را بپردازید.

کتابخانه فلزی

کتابخانه فلزی

کتابخانه چوبی

کتابخانه چوبی

انتخاب شما چوب است یا ام دی اف؟ یا کتابخانه فلزی را ترجیح می‌دهید؟ حتی در شرایطی ممکن است قفسه مدنظر شما ترکیبی از چوب و فلز باشد. توجه به همه این نکات در انتخاب و خرید کتابخانه اهمیت زیادی دارد .


کتابخانه ترکیب چوب و فلز مدرن

منبع: https://konkfurniture.com/



ابعاد کتابخانه

اگر فضای زیادی ندارید به اجبار در انتخاب مدل کتابخانه وسواس بیشتری به خرج می‌دهید تا با استفاده بهینه از فضای محدودی که دارید کاربری مدنظرتان را به دست آورید.


کتابخانه کوچک همراه با نشینمن کنار تخت


ممکن است یک کتابخانه کوچک که کنار تخت خوابتان قرار بگیرد را ترجیح بدهید.

اگر می‌خواهید از تمام فضایی که دارید استفاده کنید از کتابخانه‌ دیواری غافل نشوید.


کتابخانه دیواری ساده



قفسه کتاب فلزی

اگر فضای کافی ندارید یا ترجیح می‌دهید قفسه کتابتان به ساده‌ترین شکل ممکن باشد از قفسه کتاب فلزی استفاده کنید، این دست از قفسه‌ها هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند و هم از استحکام خوبی برخوردارند.

قفسه کتاب فلزی

تناسب کتابخانه با سایر دکوراسیون خانه

تناسب قفسه کتاب با دکوراسیون خانه

سبک دکوراسیون داخلی خانه شما چیست؟ سبک قفسه ای که برای قرار دادن کتابخانه خود انتخاب می کنید باید متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد. قفسه‌های کتاب معمولاً فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بنابراین سبک و رنگ آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. قطعا شما نمی‌خواهید هر روز در خانه خود به قفسه‌هایی نگاه کنید که واقعاً دوست ندارید و هیچ تناسبی با خانه شما ندارند.

کتابخانه مدرن

کتابخانه مدرن

کتابخانه مینیمال

کتابخانه مینیمال

کتابخانه نئوکلاسیک

کتابخانه نئوکلاسیک

عکس ازblog.asmarainc.com

اگر خانه شما به سبک مدرن چیده شده ایده رو پیشنهاد های زیادی در انتخاب مدل کتابخانه برای شما دارد. اگر هم در نظر دارید یکی از فرنیچر اصلی خانه‌تان را با سبک مینیمال خریداری و یا تعویض نمایید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر به مقاله 5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال سر بزنید.

کتابخانه سفید

کتابخانه سفید

ظرفیت تحمل وزن قفسه کتاب

استحکام کتابخانه

کتاب‌ها از آن دست وسایلی هستند که معمولا وزن زیادی دارند با توجه به تعداد کتاب‌هایتان باید میزان استحکام قفسه کتابی که می‌خرید را در نظر بگیرید و این تحمل وزن به متریال سازنده قفسه کتاب نیز بستگی دارد.

تحمل وزن کتابخانه

چقدر به نظافت قفسه کتاب اهمیت می دهید؟

در خرید کتابخانه باید به این نکته نیز توجه کنید که تا چه حد علاقه به تمیز کردن و گردگیری قفسه‌ها دارید، در این صورت می‌توانید تصمیم بگیرید قفسه کتاب شما تنها شامل طبقات باشد یا از چند درب و باکس استفاده کنید و تعدادی از وسایلتان را از به دور از گرد و خاک همیشگی خانه نگاه دارید.

کتابخانه بدون درب

با استفاده از کتابخانه های درب دار ضمن زحمت کمتر برای نظافت می توانید شلوغی ها را پشت درب پنهان کنید و فضای منظم‌تر و زیباتری را به وجود بیاورید.

کتابخانه همراه با درب و باکس

کاربری قفسه کتاب برای شما

کتابخانه دیواری

کتابخانه دیواری

کتابخانه به عنوان جداکننده فضا

کتابخانه به عنوان روم دیوایدر

قفسه ها نباید فقط برای نگهداری اشیاء کوچک، کتاب ها و وسایل تزئینی باشند، می توانند راه حلی ایده آل برای جداسازی فضا باشند. ما معمولا از کتابخانه‌ برای جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده می کنیم.

کتابخانه زیر پله

زیر پله از فضاهای کوچکی است که با کمی خلاقیت و دید متفاوت می‌توان بیشترین استفاده را از آن کرد.

کتابخانه زیرپله

عکس ازhomeriview.blogspot.com

سخن نهایی؛ کتابخانه‌ای مخصوص برطرف کردن نیازهایتان داشته باشید

در این مقاله نکاتی را پیرامون انتخاب مدل قفسه کتاب با هم بررسی کردیم، همینطور مدل‌های متفاوت کتابخانه با کاربری های مختلف را مشاهده کردیم. اگر توانستید مدل کتابخانه مناسب خودتان را انتخاب کنید به رسام سر بزنید، آن را طراحی و پس از مشاهده قیمت آن را سفارش دهید.

در انتخاب مدل قفسه کتاب کاربری را الویت قرار می‌دهید یا زیبایی؟ قیمت برای شما اهمیت بیشتری دارد یا کیفیت؟ به نظر شما در خرید کتابخانه باید به چه نکات دیگری توجه کرد؟

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2876 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6337 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3035 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6235 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5486 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2519 بازدید