در حال آماده سازی ...

7 راه سریع و آسان برای تغییر دکوراسیون خانه

زمان، نعمت گرانبهایی است و این روزها بیشتر از همیشه کمیاب به نظر می‌رسد. از آنجایی که زندگی به سرعت در حال تبدیل به مارپیچ روزمرگی و دوندگی‌های بی وقفه است، بازگشت به خانه‌ای با فضایی دلپذیر و زیبا پس از یک روز طولانی می تواند بهترین درمان برای کاهش استرس‌های ناشی از کار زیاد و زنده کردن حس شادی باشد. داشتن مکانی برای استراحت و کاهش استرس مطابق سلیقه شما از ضروریات زندگی در قرن بیست و یکم است.

اما با این سبک از زندگی شلوغ و پرتلاطم که همه ما به آن دچار شدیم و به دنبال یافتن ساعتی خالی و بدون دغدغه در روز هستیم، چگونه این فضای ایده آل را ایجاد کنیم؟ کی می‌توانیم یک هفته مرخصی بگیریم و به تغییر و تعمیر خانه بپردازیم؟ واقعیت این است که وقتی زمان نداریم و زندگی‌مان شلوغ می‌شود، تغییر دکور فضای داخلی خانه به اجبار به انتهای لیست کارهای واجبی که همیشه در حال زیاد شدن هستن، می‌رود.

*15#

بنابراین مجموعه‌ای از نکات و پیشنهادات را برای کسانی که علاقه‌مند به دکوراسیون داخلی هستند اما زمان کافی برای اختصاص دادن به آن ندارند را آماده کرده‌ایم. همه چیز را در مورد تغییر محیط زندگی با تغیر در نوع تزئینات و در آسان‌ و بی‌دردسرترین حالت ممکن با هم مرور می‌کنیم. بدون اینکه نیاز به بازسازی، تعمیر اساسی یا حتی یک قلمو داشته باشید.

پس به دنبال یک هفته پر دردسر برای دست و پنجه نرم کردن با تغییرات بزرگ و اساسی نباشید، چرا که برخی تغییرات کوچک، بیشترین تاثیر را برای بهتر کردن حال شما دارند.

تغییر پارچه‌‌ای


تعویض پارچه کوسن مبل

از مبل قدیمی خود خسته شده‌اید؟ یک پتوی نرم با رنگ روشن یا یک شال مبل رنگی تهیه کنید تا جان تازه‌ای به مبل و صندلی‌های خانه شما ببخشد. همچنین قدرت تغییر رنگ روکش‌های کوسن یا پرده‌های جدید را نمی‌توان دست کم گرفت. نمی‌توانید تصور کنید تنها تغییر کوسن‌های مبلتان چه جلوه تازه‌ای به خانه شما می‌دهد.

با تمام این اوصاف، هیچ تغییری یک سالن پذیرایی یا اتاق خواب را به اندازه تغییر فرش یا حتی روفرشی تاثیر نخواهد داشت. تنها در چند ثانیه و با تعویض روفرشی بیشترین تغییر را شاهد باشید.

هنر نو، شروع تازه


تعویض تابلوهای خانه، تابلوی نقاشی

تعویض پوسترها و نقاشی‌های قدیمی با آثار جدید می تواند حس اتاق را کاملاً تغییر دهد. می‌توانید تابلوی جدید برای سالن پذیرایی خود خریداری کنید. یا یکی از عکس‌های مورد علاقه خانوادگی‌تان را چاپ کنید و روی دیوار یا میز قرار دهید. از تابلوها با رنگ‌بندی، ابعاد و تعداد متفاوت استفاده کنید. برای مثال تابلوهای سه تکه که تصاویر مختلف اما با سبک و هارمونی رنگ یکسان دارند، طرفداران زیادی برای تزئین دیوارهای خانه دارد. از استفاده از هنر در خانه خود نترسید و از نقاشی، عکاسی و ... در دکور منزل خود بهره ببرید.

جزئیات را تغییر دهید

موسیقی، عطر و رایحه، شمع و ... . جزئیات کوچکی که با حواس ما بازی می‌کنند، می توانند بر احساس ما نسبت به خانه‌مان نیز تأثیر بگذارند و به دنبال آن تأثیر زیادی بر روحیه ما داشته باشند.

  • یک شمع معطر بخرید
  • از یک خوشبو کننده هوای جدید استفاده کنید
  • موسیقی را به فضای خانه‌تان اضافه کنید و پلی لیستی مناسب حال و هوای خودتان آماده کنید تا بعد جدید و متفاوتی را به خانه شما ببخشد

نوآوری در نورپردازی


تغییر نورپردازی خانه

نورپردازی خوب تا حد زیادی باعث سرزندگی خانه‌ می‌شود. اگر نور خانه شما کافی نیست، سعی در اصلاح آن داشته باشید تا از دلگیر بودن فضای خانه جلوگیری کنید. یک آباژور ایستاده یا حتی یک آباژور رومیزی کوچک به شدت در نور خانه تاثیرگذار است، پس اگر به دنبال تغییر در نورپردازی خانه هستید، خرید یک آباژور به شما کمک زیادی می‌کند.

از ریسه‌ها برای تزئین نوری اتاق خواب‌ها استفاده کنید، ریسه‌ها برخلاف لوسترها بسیار ظریف هستند و دل شما را در طولانی مدت نمی‌زنند.

نورپردازی از کف خانه هم می‌تواند ایده خلاقانه‌ای باشد که شما آن را عملی می‌کنید یا نورهای رنگی را به شب‌های خانه خود اضافه کنید. فراموش نکنید که ما چند راهکار ساده و رایج را به شما پیشنهاد می‌دهیم و ایده‌ها و راه‌های خلاقانه و جسورانه شما محدودیتی ندارند.

تزئین با کتاب


تزئین خانه کتابخانه

احتکار کتاب یک سرگرمی جهانی است. حتما شما هم تعدادی کتاب دارید که هنوز فرصتی برای مطالعه آن‌ها پیدا نکردید و قرار هم نیست که زمانی به خواندن آن‌ها اختصاص داده شود. به ناچار و برای جلوگیری از عذاب وجدان احتمالی بسیاری از این کتاب‌ها در جعبه‌ها یا انبارهای خانه جا داده شده‌اند. واقعیت این است که کتاب‌ها زیبا هستند و به فضای داخلی خانه شما زیبایی می‌بخشند.

کتاب‌های قطور و ظریف خود را از زیرتخت یا بالای کمددیواری بیرون بیاورید و یک کتابخانه چشم‌نواز ایجاد کنید. جلدهای رنگارنگ کتاب‌ها گوشه‌های کسل کننده خانه شما را به قسمتی جذاب و خیره کننده تبدیل می‌کنند. و همینطور اگر کتاب‌ها و مجلات شما در معرض دید باقی بمانند، تمایل بیشتری برای خواندن آن‌ها خواهید داشت.


کتابخانه در سالن پذیرایی

گل‌ها و گلدان‌ها


گیاهان آپارتمانی

آوردن یک دسته گل یا حتی یک شاخه گل به خانه بلافاصله فضا را تازه می کند و می تواند بر روی کل فضای یک اتاق تاثیر بگذارد.

از شاخه‌های گل رز قرمز روی میز ناهارخوری گرفته تا گلدان‌های بزرگ گیاهان آپارتمانی، تفاوتی ندارد یک گل هرچقدر هم که کوچک، طراوت و شادابی را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد. پس اگر احساس کسلی کردید یا از خانه یکنواخت خود خسته شدید یک گلدان کوچک برای نشمین خود بخرید.


یک قدم به سمت مینیمالیست شدن

یکی از قدیمی ترین ترفندها برای تغییر دکوراسیون سریع، پاک کردن فضای خانه از خرت و پرت‌ها و نجات خانه از درهم و برهمی است. این کار می تواند باعث ایجاد دیدی تازه از یک اتاق قدیمی برای شما بشود. بیشتر و بهتر جزئیات فضایی که دارید را بشناسید و برای ان برنامه‌ریزی کنید

ارائه یک چشم انداز تازه به فضایی که هر روز می بینید با خلاص شدن از شر اشیاء غیرضروری ممکن است. قدم برداشتن به سمت دکوراسیون مینیمال سریع ترین راه است تا دوباره عاشق خانه‌تان شوید.

سخن نهایی؛ راه هشتم با ایده رو


قفسه رنگی، دراور سبز

نکاتی ساده را برای تغییر دکوراسیون سریع خانه جمع‌آوری کردیم. اما ایده رو یک پیشنهاد دیگری نیز برای شما دارد. از قفسه‌های رنگی استفاده کنید. برای بخشیدن زیبایی، تنوع و به دنبال آن آرامش به فضای خانه خود از یک تغییر رنگی بهره بگیرید. میز کنسول سبز، جاکفشی آبی یا میزتلویزیون قرمز ممکن است در وهله اول انتخاب‌های اشتباهی به نظر برسند، اما با دکوراسیون اصولی می‌توانید یک تغییر ماندگار و چشم‌گیر در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. نگاهی به قفسه‌های رنگی ایده رو بیاندازید، ایده بگیرید و با رسام فرنیچر با رنگ دلخواه خود را طراحی کنید.

از بین راهکارهای بالا شما کدام را برای ایجاد تغییر دکوراسیون خانه خود انتخاب می‌کنید؟



Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2846 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6312 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر2983 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6183 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5438 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2492 بازدید