در حال آماده سازی ...

محاسبه گر آنلاین قیمت کمد و کمد دیواری

  • دسته بندی :قفسه
  • تاریخ انتشار:

 

 

 قیمت کمد مورد نظر خود را آنلاین محاسبه کنید

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت کمد و کمد دیواری،نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری و قیمت کمد لباس مطلب زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

علت تفاوت محاسبه قیمت کمد چیست؟

قیمت همه مدل‌های کمد و کمد دیواری را نمی‌توان به صورت متری و یا با فرمولی مشخص، محاسبه کرد؛ زیرا کیفیت محصول با توجه به مواد و متریال مصرفی متفاوت است و درجات مختلف کیفی دارد.

همچنین کمدها تنوع بالایی دارند و پرداخت و ساخت بعضی از کمدها پرکارتر است و در نتیجه هزینه بیشتری به دنبال دارد.

تفاوت قیمت کمد و کمد دیواری در مدل‌های مختلف، ناشی از عوامل زیر است:

  • جنس در
  • جنس بدنه
  • یراق‌آلات
  • نوع طراحی
  • شیوه اجرا

 

 

 

تفاوت محاسبه قیمت کمد لباس و کمد دیواری به چه علت است؟

میان قیمت کمد لباس و قیمت کمد دیواری نیز تفاوت‌های بزرگی وجود دارد و هزینه ساخت کمد با کمد دیواری متفاوت است.

 در ساخت کمد دیواری از سقف و کف و دیوارهای اتاق کمک گرفته می‌شود؛ بنابراین متریال کمتری در کمد دیواری مصرف می‌شود و این مساله موجب ارزان‌تر شدن هزینه ساخت است. البته گاهی بنا به ضرورت برای ساخت کمد دیواری هم نیاز به ساخت بدنه هست.

کمد لباس نسبت به کمد دیواری، از استحکام، دوام و دقت بیشتری برخوردار است. همچنین امکان اجرای طرح‌های متنوع در نمای بیرونی کمد و طراحی داخلی آن بیشتر است.

همچنین امکان جابه‌جایی کمد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن نسبت به کمد دیواری است.

 

تفاوت قیمت کمد و کمد دیواری

 

عوامل موثر در محاسبه قیمت کمد دیواری

برای محاسبه قیمت کمد دیواری باید عوامل موثر در قیمت آن را بشناسیم:

  1. ساختمان کمد: معمولا قیمت کمد دیواری‌هایی که دارای چارچوب فلزی یا چوبی از پیش‌ساخته هستند، ارزان‌تر خواهد بود زیرا دیگر نیازی به ساخت فریم و کلاف نیست.
  2. نوع درب: درب‌های متفاوتی برای کمد دیواری طراحی و تولید می‌شود. این انواع عبارتند از: در ریلی، در لولایی و در آکاردئونی

مکانیزم به کار رفته در ریل و قرقره‌ها پیچیده است، بنابراین در ریلی نسبت به در لولایی قیمت گران‌تری دارد. باید در نظر داشت که گاهی انتخاب در، سلیقه‌ای نیست و به طرح کمد و فضای اتاق بستگی دارد.

به طور کلی در لولایی، ارزان‌ترین نوع در است و پس از آن به ترتیب در ریلی و در آکاردئونی است البته گاهی در آکاردئونی نیز هم‌قیمت در ریلی است.

  1. طراحی داخلی کمد دیواری: طراحی و قفسه‌بندی داخل کمد دیواری بسته به نیاز و سلیقه و کاربری آن متفاوت است؛ مثلا تقسیم‌بندی داخلی کمد لباس با محل نگهداری رخت خواب متفاوت است. به طور کلی کمد رخت‌خواب قفسه‌بندی کمتری دارد و ارزان‌تر است اما کمد دیواری برای لباس، قفسه‌بندی و کشوهای متعدد دارد و متریال و یراق بیشتری مصرف می‌کند و در نتیجه گران‌تر است.
  2. جنس در کمد: یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های تعیین قیمت کمد دیواری، جنس در آن است. انواع متفاوت در به ترتیب گران‌ترین به ارزان‌ترین عبارتند از:


در تمام چوب با رنگ پوششی و رنگ پولیشی- در با روکش چوب- ممبران روکش وکیوم- اکرولیک- پلی گلس- لامی گلس- هایگلاس ترک و ایرانی- نئوپان روکش ملامینه- ام دی اف با روکش ملامینه

 

محاسبه قیمت کمد لباس

 

فرمول محاسبه قیمت کمد دیواری

همانطور که در بالا گفتیم، اگر کمد دیواری دارای چارچوب باشد، هزینه ساخت آن بسیار ارزان‌تر است. فرمول محاسبه قیمت کمد دیواری برای ساخت یا تعویض درب کمد به این شکل محاسبه می‌شود:

عرض درب* ارتفاع درب* قیمت هر متر مربع = قیمت کمد دیواری

طبق توضیحات پیشین، قیمت هر متر مربع با نوجه به جنس درب، متفاوت است.

علاوه‌بر این، هزینه یراق و قفسه‌بندی‌های داخلی به طور جداگانه حساب شده و به قیمت کمد دیواری اضافه می‌شود.

محاسبه قیمت کمد لباس

همانطور که گفته شد، قیمت کمد از کمد دیواری بیشتر است اما استحکام و تنوع و امکان جابه‌جایی نیز از مزیت‌های مهم و غیر قابل انکار کمد است. به طور کلی برای خانه‌های اجاره‌ای، سفارش کمد به صرفه‌تر و منطقی‌تر است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمد، مشابه کمد دیواری است. این عوامل عبارتند از:

  • جنس بدنه
  • نوع در
  • اکسسوری‌ها
  • یراق‌الات
  • تعداد کشو
  • تعداد طبقات
  • رگال
  • آیینه
  • نورپردازی
  • تاج و ..

تفاوت قیمت کمد و کمد دیواری در این است که برای ساخت کمد، علاوه بر درب باید هزینه کف و سقف و دیواره‌ها را نیز حساب کنید.

از آنجایی که کمد، دارای عمق است، قیمت ساخت آن بر اساس متر مکعب محاسبه می‌شود. اما در صورتی که از عمق استاندارد کمد (که بین 50 سانتی متر تا 60 سانتی متر است) استفاده کنید، می‌توان محاسبه قیمت کمد را بر اساس متر مربع انجام داد.

قیمت کمد = عرض کمد* ارتفاع کمد* قیمت واحد به متر مربع

قیمت هر متر مربع نیز به دو شکل میان کارفرما و پیمانکار به توافق می‌رسد:

  1. در روش اول، قیمت خام کمد بدون یراق و اکسسوری محاسبه می‌شود و در نهایت هزینه موارد دیگر و اجرت و دستمزد و حمل و نصب به آن اضافه می‌شود.
  2. در روش دیگر، بعد از تایید طرح نهایی و با در نظر گرفتن همه جزئیات، قیمت کمد محاسبه می‌شود و هزینه حمل و نصب به آن افزوده می‌شود.

روش دوم، مطمئن‌تر است و اختلافات میان مشتری و سازنده را به حداقل می‌رساند و تا حدودی به مشتری تضمین می‌دهد که هزینه اضافی پرداخت نخواهد کرد. 

 

محاسبه قیمت کمد و کمد دیواری

 

چطور می‌توان تضمین کرد که قیمت کمد نهایی و مشخص است؟

همانطور که گفتیم، در روش دوم که پس از در نظر گرفتن جزئیات طرح، قیمت کمد محاسبه می‌شود، اختلافات کم‌تر می‌شود اما باز هم ممکن است دو طرف به مشکل بخورند.

مساله تضمین قیمت تا حدی به اصول و روند کاری سازنده کمد بستگی دارد.

در راستای رفع هرگونه اختلاف در قیمت نهایی، ایده‌رو روشی جدید برای محاسبه قیمت کمد ایجاد کرده است.

شما می‌توانید به بخش "طراحی کن" یا "ایده بگیر" سایت مراجعه کنید و کمد خود را به صورت آنلاین طراحی کنید و قیمت کمد را به صورت آنلاین مشاهده کنید. با هر تغییری که در طرح کمد سفارش خود ایجاد کنید، می‌توانید در نوار پایینی، قیمت و تغییرات آن را مشاهده کنید.
پس از تایید طرح و قیمت آن، دکمه ثبت را بزنید تا کارشناسان ایده‌رو سفارش شما را بررسی کرده و به کارگاه ساخت بسپارند.

به یاد داشته باشید قیمت کمد که مشاهده کردید، همان هزینه نهایی است و با گران شدن متریال و مشکلات این‌چنینی، به هیچ عنوان نیاز نیست هزینه اضافه‌ای پرداخت کنید.

در تمام مسیر طراحی و سفارش می‌توانید از مشاوره رایگان و راهنمایی کارشناسان ایده‌رو کمک بگیرید.

در روشی دیگر می‌توانید طرح کمد سفارشی خود را برای ایده‌رو ارسال کرده و هزینه نهایی آن را از کارشناسان بپرسید.

با ما در تماس باشید.

Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

کمد

مطالب پیشنهادی

درب ریلی بگذارم یا لولایی؟

ملاک شما برای انتخاب درب ریلی یا لولایی برای کمد چیست؟ این مقاله به بیان مزایا و معایب هر یک می‌پردازد و به شما کمک می کند تا تصمیم مناسبی برای این موضوع بگیرید.
Alternate Text
0 نظر3510 بازدید

آیتم های موثر در انتخاب رنگ کمد دیواری و تاثیر آن بر دکوراسیون

رنگ کمد دیواری و کمد می‌تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی خانه شما داشته باشد. رنگ فضای اتاق را بزرگتر یا کوچکتر، روشن‌تر یا تاریکتر، گرمتر یا سردتر نشان می‌دهد.
Alternate Text
0 نظر154 بازدید

کدام مدل کمد برای خانه‌ی من مناسب است؟

در انتخاب کمد به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ کاربری برای شما اهمیت بیشتری دارد یا زیبایی کمد؟ بهتر است درباره‌ی تهیه چک لیست انتخاب مدل کمد بیشتر بخوانید.
Alternate Text
0 نظر5109 بازدید

اتاقی خلوت و آرامش‌بخش با کمد اتاق خواب مینیمال

شاید شما هم فکر کنید که اتاق‌خواب‌تان نامرتب است و احتیاج به کمد بزرگ‌تری دارید. اما راه حل استفاده از کمد اتاق خواب مینیمال است. در این مقاله در مورد کمد اتاق خواب مینیمال صحبت می‌کنیم.
Alternate Text
0 نظر4019 بازدید

چگونه خانه خود را از خرت و پرت پاکسازی کنیم؟

دیدن خرت و پرت ها در ما استرس ایجاد می کند و حس می کنیم زندگی از کنترل مان خارج شده است. می‌خواهیم از شر وسایلی که مدتهاست فضای خانه مان را اشغال کرده اند اما دردی از ما دوا نکرده‌اند، خلاص...
Alternate Text
6 نظر9511 بازدید

چه وسیله هایی داخل انواع کمد و قفسه می گذارند؟

قبل از طراحی کمد یا انواع قفسه به نیازهایتان فکر کنید. لیستی از وسایل مرسوم را در این نوشته بیابید.
Alternate Text
0 نظر3182 بازدید