در حال آماده سازی ...

۱۰ ایده برای مرتب کردن کشو و دراور

  • دسته بندی :قفسه
  • تاریخ انتشار:

دراور و کشو ها یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی به عنوان مبلمان های اصلی سرویس خواب، محسوب می شوند و نقش مهمی در نظم، چیدمان اکسسوری ها و لوازم شخصی دارند؛ قرار دادن یک دراور با دو یا سه کشو در کنار تخت می تواند چیدمان سرویس خواب را کامل کند و یک نظم اصولی برای فضای کاربری اتاق ایجاد کند.

دراور ها عمدتا برای قرار دادن لباسها و کت ها مورد استفاده قرار می گیرند و کشو ها می تواند برای قرار دادن لباس های تاشدنی، اکسسوری ها و لوازم های متعدد کاربرد داشته باشند؛ استفاده ی بهینه از فضای دراور و کشو ها دغدغه ای است که تا به حال برای هر فردی پیش آمده است، همه ی ما دوست داریم فضای دراور و کشو ها را به گونه ای تقسیم بندی کنیم که برای برداشتن لباس و اکسسوری مورد نظر، با کشویی بهم ریخته مواجه نشویم!

*16#

 دراور و کشو ها

تقریبا برای همگی ما پیش آمده است که تنها پس از یک روز مرتب کردن دراور و کشوهای اتاق، باز هم با کمدی آشفته و اتاقی نامرتب مواجه شدیم و این موضوع تنها به خاطر عدم نظم دهی اصولی به دراور و کشوها پیش می آید، اما این استفاده ی بهینه از فضای دراور و کشو چگونه ممکن است؟ چطور می توانیم یک چیدمان اصولی جهت مرتب کردن دراور و کشوها داشته باشیم؟این دغدغه های رایج، پاسخ ساده ای دارد که در این مقاله از ایده رو به بررسی آن میپردازیم، برای داشتن چیدمان اصولی دراور و کمدی مرتب با ما در ایده رو با ارائه ده ایده برای مرتب کردن دراور و کشو همراه باشید!

چیدمان اکسسوری ها و لوازم شخصی

۱. طرح کلی برای چیدمان دراور و کشوها در نظر بگیرید!

اولین قدمی که در نظم دهی به فضای دراور و کشو می تواند کمک کننده باشد، در نظر گرفتن نقشه ای کلی از چیدمان دراور ها و کشوها بر حسب تناسبات کمد می باشد، برای اینکار کافیست یک کاغذ روبه روی خود بگذارید، قلمی دست بگیرید و طرح کلی کمدتان را به صورت شماتیک بر روی کاغذ بکشید، سپس با توجه به تناسبات کمد و تعداد لباس ها و اکسسوری هایتان، هر بخش را به قسمتی از لباسها اختصاص دهید؛ برای مثال بخشی از کمد که رگال آویز دارد را به لباس های اتوکشیدنی مانند کت ها و یا مانتوهایتان اختصاص دهید.

تعداد کشوها را شمارش کنید و هر طبقه از کشو را به طور متناسب بین اکسسوری ها، لباس ها و لوازم متفرقه تقسیم کنید؛ برای مثال اگر دراور مورد نظرتان شامل سه کشو می باشد، کشوی اول را به اکسسوری ها مانند جواهرات، کراوات و ساعت ها، کشوی دوم را به لباسهای تاشدنی و کشوی سوم را برای لوازمی که کمتر از آنها استفاده می کنید اختصاص دهید.

نکته ای که در اختصاص دادن بخش های دراور و کمد ها باید در نظر داشته باشید، تقسیم بندی اصولی و توجه به سایز بندی و تناسبات لباس ها می باشد، اینکه یک لباس و یا کفش در چه قسمتی از کشو جای میگیرد، بسته به تناسبات و اندازه ی آن دارد.


 چیدمان دراور ها و کشوها

۲. لوازم خود را به سه بخش چیدنی، اهدایی و دور ریختنی تقسیم بندی کنید!

اینکه سعی داشته باشید که تمامی لوازم و لباسهایتان را در یک کمد و یا دراور قرار دهید، تنها باعث ایجاد شلوغی و عدم استفاده صحیح شما از لباسهایتان خواهد شد!

اگر نگاهی به کمد لباسهای خود بیاندازید، متوجه خواهید شد که خیلی از لباسها، کفش ها و یا اکسسوری هایتان را حتی در سال اخیر استفاده نکردید و تنها با اختصاص دادن یک بخش از دراور به این موارد، سبب شلوغی و نامرتب به نظر رسیدن کمد خود شدید، پیشنهاد ما در ایده رو برای حل این مسئله و ایجاد نظم در کمد، تقسیم بندی لوازم دراور و کمد به سه بخش چیدنی، اهدایی و دور ریختنی می باشد!

برای این کار ابتدا تمامی لوازم را از کمد بیرون بریزید و چیدمان دراور را با مواردی شروع کنید که باید آنها را دور بریزید، مواردی که نیاز به تعمیر دارد، کهنه شده است و یا دیگر قابل استفاده نیست را به کیسه زباله روانه کنید، سپس به بررسی لباس ها و لوازمی بپردازید که دیگر اندازه ی شما نیستند و یا به استایل شما نمی آیند، این موارد را می توانید به فرد دیگر از خانواده و یا دوستان خود اهدا کنید، سپس هر لباس، کفش، اکسسوری که می ماند را در دراور و کمد ها متناسب با اندازه ی آن چیدمان کنید؛ حالا شما دارای کمد و دراوری با چیدمانی منظم هستید که تمامی لوازم آنها مورد استفاده ی شماست.


 ایجاد نظم در کمد

۳. از نظم دهنده ها و فایل های دسته بندی استفاده کنید!

نظم دهنده ها و فایل هایی جهت دسته بندی در اندازه های مختلف موجود هستند که شما می توانید بسته به اندازه ی کمد و یا دراورتان آنها را خریداری کنید، این نظم دهنده ها شامل خطوطی برزنتی هستند که به راحتی می توانند کشو ها را به چند بخش مختلف تقسیم کنند، با ایجاد مرز های فیزیکی که خطوط این نظم دهنده ها ایجاد می‌ کنند، همه ی اقلام در جای خود قرار می گیرند، علاوه بر این با قرار دادن این نظم دهنده ها دیگر با برداشتن یکی از لوازم، مابقی لباس ها و یا اکسسوری ها از جای خود تکان نمی خورند و برداشتن آنها به راحتی امکانپذیر است.


نظم دهنده ها و فایل های دسته بندی

۴. فواصل چیدمان را رعایت کنید!

یکی از مواردی که باعث می شود تا کمد و دراور شما بلافاصله بعد از مرتب شدن تبدیل به یک دراور شلوغ و بهم ریخته شود، عدم رعایت فواصل و چیدمان تنگ آنهاست!

دراور شما نباید مانند یک چمدان پر از لباس چیدمان شود، بلکه باید تمامی لوازم از یکدیگر فاصله ی متناسبی را داشته باشند؛ در واقع این فاصله ی لباس ها و لوازم از یکدیگر است که اجازه می دهد تا شما به راحتی بتوانید از لباس ها و کفشهای مورد نظرتان استفاده کنید و عدم ایجاد این فاصله باعث بهم ریختگی دراور و کشوها خواهد شد.

یکی از نکاتی که باعث می شود تا کشوی شما همیشه مرتب باشد، ایجاد فاصله در بین لوازم و چیدمان نظم دهنده ها می باشد و اگر چیدمان کشو و دراور را کاملا پر و بدون هیچ فاصله ای انجام دهید، طولی نخواهد کشید که دوباره دراور شما تبدیل به یک کشوی بهم ریخته و بلا استفاده شود؛ علاوه بر این عدم رعایت فواصل متناسب، باعث می شود تا لباس های شما همیشه طوری به نظر برسد که همین حالا از انباری پر از لباس آنها را پیدا کرده اید!


رعایت فواصل و چیدمان

۵. لباس های خود را طبق نحوه ی استفاده در کشو ها قرار دهید!

یکی از مواردی که می تواند شما را در مرتب کردن کشو و دراور کمک کند، توجه به مواردی است که سبب عدم نظم در کشو ها خواهد شد، یکی از این موارد چیدمان کشو ها با توجه به استفاده ی روزمره ی شما از لوازم دراور و نحوه ی بکارگیری آنهاست، برای اینکار ابتدا باید لوازم مورد استفاده در چیدمان کشو و دراور ها را گروه بندی کنید، سپس طبق استفاده ی خودتان، چیدمان آنها را انجام دهید؛ برای مثال اکسسوری های مانند ساعت، حلقه و یا ایرپاد شما جز دسته لوازمی است که به محض حاضر شدن آنها را می پوشید و همچنین جز اولین لوازمی است که به محض رسیدن آنها را بر روی دراور قرار می دهید، به همین دلیل طبق این استفاده باید در دسترس ترین بخش دراور را برای این بخش در نظر بگیرید و یا اینکه لباس زیر و جوراب جز اولین چیزی هایی است که برای آماده شدن، آنها را می پوشید، به همین خاطر قرار دادن آنها کنار یکدیگر در چیدمان کشو منطقی به نظر می رسد.

چیدمان کشو و دراور ها

۶. آسان ترین نوع چیدمان، درست ترین آنهاست!

توجه به این نکته ی ساده می تواند سبب مرتب بودن حداکثری دراور و کمد شما در طولانی مدت شود، دقت به کاربردی بودن چیدمان و دسترسی آسان به لباس ها و لوازم شما، درست ترین نوع چیدمان است!

اینکه در چیدمان کمد و دراور به زیبایی قرار گیری آنها توجه کنیم، امری غلط و وقت گیر است و ممکن است سبب شود تا دسترسی ما به لوازم مورد نیاز سخت بنظر برسد، به همین خاطر کارشناسان ما در ایده رو جهت دستیابی به صحیح ترین نوع چیدمان دراور پیشنهاد می کنند تا لوازم و لباسهایتان را در آسان ترین مورد دسترسی قرار دهید، این کار علاوه بر چیدمان کاربردی سبب صرفه جویی وقت شما در روز خواهد شد.


 چیدمان کاربردی

۷. برای ایجاد نظم بیشتر، بر روی کمد ها لیبل قرار دهید!

ایده ای که می تواند سبب مرتب کردن بیشتر کمد، دراور و کشوهای شما شود، ایجاد لیبل و برچسب بر روی آنهاست، با اینکار به طور دقیق می دانید که چه لباس و یا لوازمی را باید از کدام‌کشو پیدا کنید، این لیبل می تواند شامل سایز لباس و یا قرار گیری اقلام مختلف باشد؛ برای اینکه به این مورد جنبه ی زیبایی دهید می توانید از برچسب هایی با طرح و لیبل آماده استفاده کنید تا زیبایی دراور خود را دو چندان کنید.

بر روی کمد ها لیبل قرار دهید

۸. از رخت آویز های یک سایز و نظم دهنده های متناسب با یکدیگر در چیدمان دراور استفاده کنید!

استفاده از چوب لباسی های یکسان سبب انطباق بیشتر لباس ها با یکدیگر خواهد شد، این امر نه تنها باعث یکپارچه به نظر رسیدن لباس های شما خواهد شد بلکه باعث می شود تا شما به راحتی بتوانید در دراوری پر از لباس، لباس مورد نظر خود را پیدا کنید.

چوب لباسی های یکسان

۹. تکنیک های تا زدن اصولی لباس را یاد بگیرید!

توجه به این نکته می تواند نجات دهنده باشد و شما را از شر اتو زدن مداوم لباس ها به طور کلی خلاص کند، علاوه بر این باعث چیدمان حداکثری لباس در کشو خواهد شد، ترفند های تا زدن اصولی لباس در کمد و آویزان کردن آنها از نکته های جزئی اما مفیدی است که در ایجاد نظم و ساماندهی کشو و کمد ها می تواند کمک کننده باشد.

ترفند های تا زدن و تکنیک های مرتبط با آنها را می توانید بر حسب نوع لباس در شبکه های اجتماعی جستجو کنید و طبق آنها چیدمان کمد را انجام دهید، یکی از این تکنیک های مفید، ترفند تا کردن عمودی لباس می باشد.

 تا زدن اصولی لباس

۱۰. برای چیدمان و ساماندهی لباس های فصلی، از سبد های لباس استفاده کنید!

سبد هایی در دراور و کشو ها جهت اختصاص به لوازم فصلی زمستانه و تابستانه اختصاص دهید و با تغییر فصل سبد ها را با لوازم مورد نظر تعویض کنید، این امر می تواند باعث نظم بیشتر و مرتب بودن همیشگی دراور شما شود!

سبد های لباس
سبد های لباس

سخن نهایی مرتب کردن کشو و دراور با ایده رو

در این مقاله از ایده رو به بررسی نکات و ایده هایی پرداختیم که شما را در داشتن دراور و کمدی همیشه مرتب کمک خواهد کرد، توجه به این نکات ساده و آسان سبب کاربردی بودن چیدمان و همچنین استفاده ی راحت شما از لوازمتان خواهد شد، کارشناسان ما در ایده رو تمامی نکاتی که شما را در داشتن دکوراسیون اصولی کمک می کند را در قالب مقاله به شما ارائه خواهند داد، برای مطالعه ی این مقالات می توانید به قسمت وبلاگ سایت ایده رو مراجعه کنید و اطلاعات خود را برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد افزایش دهید.

دراور و کمدی همیشه مرتب


Captcha

مطالب پیشنهادی