در حال آماده سازی ...

کدام مدل جاکفشی به خانه‌ی من می‌آید؟

  • دسته بندی :قفسه
  • تاریخ انتشار:

از جاکفشی می‌توان به عنوان یکی از مبلمان اصلی به خصوص در خانه ایرانی‌ها نام برد. وظیفه جاکفشی نظم بخشیدن به خانه شماست و شما باید این نظم را با زیبایی و هماهنگی با سایر اسباب خانه ترکیب کنید به همین دلیل انتخاب مدل جاکفشی، رنگ و جنس جا کفشی می‌تواند چالش برانگیز باشد. جاکفشی مناسب تاثیر به سزایی در طراحی دکوراسیون خانه شما دارد. حتما شما هم تعاریفی مثل جاکفشی با جالباسی یا جاکفشی جالباسی دار به گوشتان خورده است، جاکفشی در خانه‌های امروزی تا حد زیادی نقش رختکن را هم به عهده دارد. درواقع در طراحی جاکفشی فضایی را به‌عنوان جالباسی و رختکن درنظر میگیریم بدین شکل با خرید یک محصول جاکفشی و جالباسی داریم.

در بیشتر خانه‌ها جاکفشی در راهروی ورودی خانه قرار می‌گیرد، در واقع اولین مبلمانی که با ورود به خانه با آن مواجه می‌شوید، جاکفشی است. اولین حس و حالی که از یک خانه در درون ما شکل می‌گیرد، از همان ورودی خانه نشات می‌گیرد. پس اهمیت دکوراسیون راهروی ورودی خانه خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید.

*20#

یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیزاین ورودی خانه طراحی یک جاکفشی با کاربری مناسب است. با توجه به نقشه خانه خود، وسایلی که برای نگهداری آنها نیاز به قفسه دارید، و سبک دکوراسیون منزل و سلیقه‌تان اقدام به سفارش جاکفشی کنید.


جاکفشی در راهروی خانه

credit:architonic.com

نکات زیادی را در خرید جاکفشی باید در نظر داشت، اگر نیاز به یک چک لیست سریع برای انتخاب مدل جاکفشی دارید:

  • جنس متریال به کار گرفته شده در ساخت جاکفشی
  • استحکام و مقاومت جا کفشی
  • ظاهر و زیبایی
  • ابعاد مناسب فضای خانه شما
  • مکانی که برای جا کفشی در نظر گرفته‌اید؛

برای مثال جاکفشی قرار است در راه پله و مشاعات ساختمان قرار گیرد یا اینکه برای آن فضایی در خانه‌تان در نظر گرفته‌اید، جاکفشی در راهروی ورودی خانه قرار می‌گیرد یا محلی را در تراس خانه به آن اختصاص داده اید.

  • ایمن بودن سازه با توجه به داشتن فرزند کوچک در خانه
  • سبک طراحی جاکفشی با سایر چیدمان خانه شما همخوانی داشته باشد
  • جزئیاتی در مدل جاکفشی که نیازهای شما را برآورده می‌کند، مثلا نوع درب‌ها یا داشتن کشو یا آویز لباس
  • بودجه‌ای که دارید و قیمت جاکفشی

یک لیست کوتاه و مختصر از نکاتی که باید در خرید جاکفشی به آن توجه کرد برای شما تهیه کردیم، در ادامه به تفصیل در رابطه با انتخاب جاکفشی صحبت می‌کنیم.

سبک دکوراسیون و انتخاب مدل جاکفشی


ساخت جاکفشی مدرن

همانطور که در نکات بالا اشاره کردیم، انتخاب مدل جا کفشی باید متناسب با سبک دکوراسیون خانه شما باشد. همخوانی و تناسب سبک در دکوراسیون خانه نه تنها در خرید جاکفشی بلکه در انتخاب تمامی مبلمان بزرگ و کوچک خانه و حتی در جزئیات چیدمان خانه، نکته‌ای بسیار مهم و قابل توجه است.

اگر سبک چیدمان خانه شما مدرن است، قطعا یک جاکفشی با طراحی به سبک نئوکلاسیک در منزل شما جایی نخواهد داشت و بالعکس.


جاکفشی سفید جاکفشی داشبوردی

credit:home-designig.com

انتخاب رنگ جاکفشی نیز می‌تواند دردسر ساز باشد و به بستر رنگی خانه شما بستگی دارد، اگر دکوراسیون خانه شما با رنگ‌های خنثی است، جاکفشی سفید محتاطانه ترین انتخاب شماست. اما اگر تمایل دارید تا کمی رنگ را به چیدمان منزلتان اضافه کنید یک خرید جاکفشی آبی پیشنهاد ما به شماست.

جزئیات ساخت جاکفشی

در انتخاب مدل جاکفشی تمامی نیازهایتان را در نظر بگیرید و یک خرید منحصر به فرد و مخصوص خانه خودتان داشته باشید. بدین شکل جاکفشی مخصوص شما زیبایی و نظم را به خانه‌تان می‌آورد.

اگر لازم است محلی برای نشستن در نظر بگیرید یا امکاناتی همچون کشو یا طبقات اضافی متناسب با کاربری خود در طراحی جاکفشی اضافه کنید. تعبیه جایی برای نشستن در ساخت جاکفشی به دلیل فراهم کردن شرایطی راحت‌تر برای پوشیدن کفش و اصطلاحا جاکفشی نشیمن دار بسیار پر طرفدار است.


جاکفشی نشیمن دار

در خرید جاکفشی باید به کاربری اهمیت گسترده‌ای داده شود، لیست وسایل جاکفشی مخصوص خودتان را داشته باشید و در طراحی جزئیات جا کفشی به آن توجه کنید، برای مثال جدا از کفش، دمپایی و بوت(بوت‌های بلند باعث اضافه کردن طبقاتی با ارتفاع بیشتر به جاکفشی شما می‌شوند)، محلی برای نگهداری واکس کفش یا پاشنه‌کش نیز لازم است. همینطور ممکن است ترجیح بدهید فضایی برای آویزان کردن لباس‌ها در نظر بگیرید ، بخصوص آویز و رگال برای مهمانان بسیار کاربردی است.

آینه نیز در جلوی درب ورودی کاربرد زیادی دارد، بعنوان مثال برای چک کردن آراستگی پیش از خروج از منزل به کار می‌رود، در خانه‌های کوچک باعث بزرگتر دیده شدن خانه می‌شود و روشنایی را برای راهروهای تاریک به ارمغان می‌آورد.

در ساخت جاکفشی جزئیات دیگری مثل محلی برای قرار دادن کیف پول، چتر و ... نیز تاثیر گذار هستند.

سفارش جاکفشی جدا کننده فضا نیز برای ایجاد فضای خصوصی بیشتر در خانه‌هایی که راهرویی در قسمت درب ورودی خانه ندارند، کاربردی است.


جاکفشی جداکننده فضا

credit:addin.sg

با تمام تفاسیر بالا اگر ذهنتان درگیر سوالی شبیه به اینکه "جاکفشی مناسب خانه من چیست؟" شده یا اینکه ایده‌ای برای انتخاب مدل جاکفشی ندارید، به نمایشگاه مجازی جاکفشی‌های ایده رو سر بزنید. در ایده بگیر چندین مدل جا کفشی ساده برای شما قرار داده شده است.

فضای خانه و ابعاد جاکفشی

علاوه بر هماهنگی سبک طراحی فرنیچر خانه و کاربری مدنظر شما از جاکفشی، فضایی که برای قراردادن جاکفشی در نظر گرفته‌اید در انتخاب مدل جاکفشی نقش زیادی دارد، چرا که برای مثال محدودیت فضا شما را به سمت جاکفشی کم جا سوق می‌دهد یا اگر جاکفشی را در راهروی ورودی خانه قرار می‌دهید ممکن است به فکر تعبیه جالباسی باشید.

جاکفشی ایستاده برای خانه‌ کوچک


جاکفشی ایستاده

جاکفشی ایستاده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌های کوچکی است که فضای زیادی برای مبلمانی مثل جاکفشی ندارند، عموما راهروها و ورودی خانه ابعاد محدودی دارد و استفاده از فضای طولی هوشمندانه‌ترین راه حل است. همچین از قناسی‌هایی که به دلیل قرار گیری ستون به وجود می‌آید نیز می‌توان استفاده کرد.

در این صورت نه تنها بدشکل بودن نقشه خانه برطرف می‌شود بلکه بهترین استفاده را از فضای پرت برای یک نیاز اساسی می‌کنید. اگر متفاوت و خاص بودن دیزاین خانه برای شما اهمیت دارد از طراحی فرنیچری خاص مثل جاکفشی ایستاده غافل نشوید.

ایده‌ی جاکفشی در فضاهای پرت خانه


جا کفشی در فضای پرت

credit:cotswold.com

همانطور که در طراحی جا کفشی ایستاده صحبت کردیم، قناسی‌ها یا به اصطلاح فضاهای پرت خانه را برای محل جاکفشی انتخاب کنید. کمی خلاقیت به تورفتگی‌های دیوار یا کنج خانه اضافه کنید و هم به کفش‌هایتان نظم دهید و هم زشتی‌های خانه‌تان را برطرف کنید.


جاکفشی زیرپله

از فضای زیرپله غافل نشوید، می‌تواند انتخاب مناسبی برای جاکفشی خانه شما باشد.

نتیجه‌گیری؛ ایده رو و جاکفشی‌ ساده

جدا از سلیقه و سبک دکوراسیون خانه، سادگی همیشگی است و قابلیت ست شدن با همه‌چیز را دارد. مبلمان ساده از مد نمی‌افتند و دل شما را نمی‌زنند. پس پیشنهاد ایده رو به شما سفارش جاکفشی ساده است. نیازهایتان را شناسایی کنید، ابعاد فضایی که دارید را مشخص کنید و خودتان دست به کار شوید و جاکفشی ایده‌آل خود را طراحی کنید. قیمت جاکفشی را مشاهده کنید، در صورت نیاز با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و در نهایت جاکفشی را به سبد خریدتان اضافه کنید.


جاکفشی ایستاده

انتخاب شما کدام مدل جاکفشی است؟ با رسام ایده‌هایتان را به واقعبت تبدیل کنید و طراحی‌های خلاقانه خود را برای ما بفرستید تا با بقیه به اشتراک بگذاریم. شاید جاکفشی‌ای که طراحی کردید مهمان خانه دیگری شود.

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2846 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر2983 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6183 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2492 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4934 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
Alternate Text
0 نظر2636 بازدید