در حال آماده سازی ...

خانه تکانی عید را چگونه و از کجا شروع کنم؟

  • دسته بندی :قفسه
  • تاریخ انتشار:

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بیشتر مردم در تب و تاب خرید سال نو هستند و مطابق رسم و رسوم‌ها خود را برای شروع سال جدید آماده می‌کنند. خانه تکانی یکی از کارهایی است که قبل از عید چند روزی را به آن اختصاص می‌دهیم. در دوره زندگی‌های مدرن و وقت کمی که داریم، خانه تکانی عید به یکی از دغدغه‌های ما تبدیل شده است. چرا که نمی‌دانیم خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟ چه کارهایی را برای داشتن یک خانه تکانی اصولی باید انجام بدهیم؟ اصلا خانه تکانی یعنی فقط نظافت خانه؟ و یا اینکه چطور یک خانه تکانی سریع داشته باشیم؟

این مقاله پاسخی به تمام سوال‌های بالاست.

لیست کارهای خانه تکانی

 

لیست کارهای خانه تکانی

 

داشتن خانه همیشه منظم، تنها با سالی یک بار خانه تکانی حاصل نمی‌شود و احتیاج به برنامه ریزی برای نظافت خانه دارید. خانه تکانی عید نیز مثل هر کار دیگری احتیاج به یک چک لیست دارد تا در فرآیند تمیز کردن و جابجایی وسایل کاری از قلم نیفتد و بتوانید در انتهای کار نتیجه تلاش ها و زمانی که صرف کردید را به خوبی ببیندید. پس؛

  • برنامه‌ریزی کنید و به یک باره خانه تکانی نکنید، چندین روز تا چندین هفته را به این کار اختصاص دهید
  • همواره و در تمامی مراحل خانه‌تکانی خلوت کردن خانه را در نظر داشته باشید
  • به فکر تغییرات کوچک و بزرگ در دکور خانه‌تان باشید
  • با همکاری تمام اعضای خانواده خانه تکانی کنید، به ویژه از کمک بچه‌ها استفاده کنید و احساس مسئولیت را در آن‌ها ایجاد کنید.
  • فهرستی برای کارهایتان تهیه کنید تا چیزی از قلم نیفتد و زحماتتان به هدر نرود.
  • از شرکت‌های خدمتی برای دیوار شویی با دستگاه یا قالی شویی استفاده کنید تا هم خانه‌تکانی شما سریع‌تر انجام شود هم نتیجه بهتری بگیرید
  • به خانه تکانی به شکل فرصتی برای تغییر خانه و شروع سال نو نگاه کنید

جدا از نکاتی که بالاتر عنوان کردیم،یک لیست از مراحل خانه تکانی بخش‌های مختف خانه به تفکیک خانه تکانی پذیرایی، خانه تکانی آشپزخانه و خانه‌تکانی اتاق خواب را برای شما تهیه کرده‌ایم تا اگر شما هم نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا چگونه خانه تکانی سریع داشته باشید از آن استفاده کنید:

دانلود لیست کارهای خانه تکانی عید

 

دانلود لیست کارهای خانه تکانی عید

خانه تکانی عید تنها به معنی نظافت خانه است؟

 

خانه تکانی عید

 

در خانه تکانی تنها به نظافت خانه اهمیت ندهید و آن را تبدیل به یک کار لذت بخش کنید. از خانه تکانی عید به عنوان فرصتی برای ایجاد آرامش و نظم در خانه‌تان استفاده کنید. با سایر اعضای خانه در تعامل باشید و خاطرات سالی که گذشت را با هم مرور کنید.

 با دید دیگری به چیدمان محیط اطرافتان نگاه کنید، به داشتن خانه‌ای که به شما آرامش می‌بخشد فکر کنید و منزلتان را از خرت و پرت‌های کوچک و بزرگ پاکسازی کنید و به دنبال تغییراتی باشید که حال شما را خوب می‌کند. گاهی تنها تغییر مکان میز تلویزیون تاثیر به سزایی در دکوراسیون خانه شما می‌گذارد، از این دست از تغییرات و تاثیری که در زیبایی خانه‌تان و همچینین روحیه شما می‌گذارند غافل نشوید.

یک تغییر کوچک، یک تاثیر بزرگ

تا اینجا راه‌هایی برای چگونه تمیز کردن خانه را در قالب لیست کارهای خانه تکانی به شما ارائه کردیم. اما همانطور که گفتیم، خانه تکانی تنها به نظافت خانه محدود نمی‌شود. تغییر دکوراسیون خانه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حتما برای شما هم پیش آمده که با خرید یک وسیله جدید برای خانه‌تان تا مدتی انگیزه بیشتری برای مرتب نگهداشتن خانه‌تان داشته باشید.

منظور ما تعویض مبل یا سرویس خواب نیست، ما از تغییری کوچک اما با بیشترین تاثیر صحبت می‌کنیم. پیشنهاد ما به شما خرید یک قفسه کوچک است، گاهی خرید یک پاتختی کوچک برای اتاق‌خوابتان نه تنها نظم را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه این تغییر کوچک تاثیر بسیار زیادی در روحیه شما می‌گذارد و باعث می‌شود حس بهتری نسبت به اتاق خود داشته باشید.

از تغییرات کوچکی که تاثیرات بزرگ دارند غافل نشوید. بعد از خانه تکانی کمبودها و کم و کاستی‌های خانه بیشتر به چشم می‌آیند، پس می‌تواند بهترین فرصت برای تعویض میز تلویزیون یا جاکفشی برای شما باشد.

فراموش نکنید که در این روزها خانه فقط چهاردیواری نیست، به آرامش‌بخش بودن محیط زندگی‌تان اهمیت بیشتری بدهید. با یک چیدمان درست و تغییری خیلی کوچک یا تغییری متفاوت به زیبایی یک قفسه رنگی، بهترین شروع را برای سال جدید داشته باشید. 

 

تغییر دکور خانه برای عید

 

سخن نهایی؛ ایده رو و تغییرات کوچک

خانه تکانی عید را با هم مرورکردیم، جدای از نظافت، گردگیری‌ها و شستشوها از اهمیت تغییر دکور در خانه تکانی نیز صحبت کردیم. پیشنهاد ما به شما تغییرات کوچکی است که با کمترین هزینه و کمترین ریسک بیشترین تاثیر را در حال و هوای خانه شما داشته باشند. 

به قفسه‌های رنگی ایده رو سر بزنید، شاید راز بهاری شدن خانه شما در دستان تیم ایده رو باشد.

 

Captcha

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2763 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر2844 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6051 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2419 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4742 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
Alternate Text
0 نظر2570 بازدید