در حال آماده سازی ...

هنر کوچک زندگی کردن

چند ایده برای خوب زندگی کردن با حداقل‌ها

احتمالا شما هم تصاویری از دکوراسیون فوق العاده خانه‌های کوچک یا حتی ون‌های سفری دیده‌اید. ایده ی پشت تمام این دیزاین‌های متفاوت از کجاست؟ مگر نه اینکه همواره فکر می‌کنیم خانه هر چه بزرگتر، بهتر یا هر چقدر فضایی که داریم بیشتر باشد بهتر است؟ پس چرا در سال‌های اخیر بعضی از افراد سعی در مینیمایز کردن فضا و وسایلشان دارند؟ و در تلاشند تا ردپای کمتری از خود به‌جای بگذارند؟

دکوراسیون خانه کوچک
عکس از www.extraspace.com

 

قصد داریم شما را با تفکر جدیدی تحت عنوان کوچک زندگی کردن آشنا کنیم.

با قساوت پاکسازی کنید

"وسایلی که به آنها نیاز ندارید را از خانه‌تان حذف و زندگی‌تان را از بیهوده‌ها پاک کنید."

پاکسازی خانه

عکس از thesimplicityhabit.com

 

همه‌چیز از خانه تا روابط ما با دیگران و حتی تلفن همراه‌مان با گذر زمان احتیاج به پاکسازی دارند. هنر پاکسازی و حذف چیزهایی که استفاده نمی‌کنیم در زندگی اهمیت دارد و باید یاد بگیریم اگر وسیله‌ای برایمان کاربردی ندارد آن را به شخص دیگری که به آن نیاز دارد اهدا کنیم یا آن را بفروشیم. اگر کالایی برای ما بی‌فایده است اما نیاز شخص دیگری را برطرف می‌کند آن را به دیگری ببخشیم. محیط اطرافمان را خالی کنیم تا استفاده بهینه از فضا داشته باشیم. ویرایش محیط اطراف‌مان به گونه ای که شامل چیزهایی باشد که دوست داریم و مهمتر از همه، استفاده می کنیم، می تواند درهم و برهم بودن و بی‌نظمی‌ای را که سال ها به آن گرفتار بوده ایم از بین ببرد. اگر تمایل دارید تا به طور خیلی مفصل‌تری در این باره بخوانید به مقاله پاکسازی خانه از خرت و پرت‌ها سر بزنید.

مهارت درست خرید کردن‌ را در خودمان تقویت کنیم

برای همه ما پیش آمده است که چیزهایی بخریم و حتی یکبار هم در زندگی از آنها استفاده نکنیم. درست و بهینه خرید کردن مهارتی است که برای خوب شدن در آن باید تلاش کرد. همیشه قبل از خرید هر کالایی به خوبی فکر کنیم و شتاب‌زده تصمیم نگیریم از خود بپرسیم آیا واقعا به آن احتیاج دارم؟ آیا قرار است کاربری مناسبی برای من داشته باشد؟ آیا خرید این کالا من را خوشحال‌تر می‌کند؟

با تمام این تفاسیر لازم است چیزی را بخریم که قرار است سال‌ها از آن استفاده کنیم، نه اینکه صرفا به لذت خرید چیزهای نو بسنده کنیم. 

کوچک زیباست

خانه کوچک

عکس از home-designing.com

 

با دقت و جزئی نگری به فضای اطرافتان نگاه کنید. در نگاه کردن به اطراف از خلاقیت استفاده کنید. فضاهای پرت و کنج‌ها را بررسی کنید.

دیزاین خانه کوچک

عکس از home-designing.com

 

از دید دیگری به اطرافتان نگاه کنید. ورای زندگی های مجلل و پر زرق و برق ببینید که آیا واقعا یخچال بزرگ ساید بای سایدی که خریده اید با خرید هفتگی‌تان کاملا پر می‌شود؟ آیا از تمام فضای کابینت و کمدتان استفاده می‌کنید؟ به تمام بشقاب‌ها و کارد و چنگالی که دارید احتیاج دارید؟ آیا قسمت‌هایی از خانه‌تان هست که در روز اصلا از آن استفاده نمی‌کنید و تنها زحمت نگهداری و نظافت هفتگی آن به عهده شماست؟

چیدمان خانه کوچک

عکس از home-designing.com

 

داشتن خانه زیبا با کمترین وسایل و کمترین ابعاد رویکردی متفاوت و تازه است. که می‌تواند به نفع محیط زیست و حساب بانکی شما باشد. با داشتن نگرشی جدید به انتخاب خانه و شیوه‌ی زندگی‌تان می‌توانید از بعضی هزینه‌های مالی و زمانی بکاهید و به علایق دیگری که همواره رویاهای آنها را در سر داشتید، بپزدازید.

کاربری‌های متفاوت یک مبلمان

برای زندگی در فضای محدود به خلاقیت نیاز دارید. هنگامی که انتخاب می‌کنید تا اندازه‌ها را کوچک کنید، چند کاره بودن یک فرنیچر بهترین گزینه و راه‌حل برای شماست. بجای یک میز تلویزیون معمولی باید میزی طراحی کنید که پاسخگوی چندین نیاز برای شما باشد یعنی به عنوان مثال با درخواست تعدادی طبقه در کنار آن بتوانید کتابها و یا تعدادی از وسایلتان را در آن قرار دهید. یا استفاده از مبلمانی که تخت خواب هم می‌شود به شما امکان استفاده بهینه از فضاهای کوچک را می‌دهد در حالیکه تمامی نیازهایتان پاسخ داده شده است.

مبل تخت خواب شو

عکس از gogetyourself.com

 

نظم کلید زندگی مختصر

نظم در خانه

عکس از designs.spacejoy.com

 

تعریف شما از نظم چیست؟ نظم یعنی ایجاد هماهنگی برای رسیدن به هدفی مشخص.

مهمترین راه برای زندگی کوچک داشتن، پیروی از نظم در زندگی‌مان  است. چه در چیدمان، چه در خرید و هر جزئیات دیگری از شیوه‌ی زندگی‌مان.

گاهی صرفا طراحی و سفارش قفسه‌ای کوچک می‌تواند نظم و به دنبال آن زیبایی را به خانه‌مان بیاورد. یا استفاده از یک روم دیوایدر خلاقانه به فضای کوچک شما چندین قابلیت جدید اضافه می‌کند.

خانه منظم

عکس از home-designing.com

 

 سخن پایانی؛ دیدتان را نسبت به ابعاد تغییر دهید

کوچک زندگی کردن تنها نه به معنای زندگی در خانه‌ای کوچک نیست بلکه به معنای زندگی به دور از تجملات اضافی و استفاده بهینه از فضایی است که در اختیار دارید. اگر به این دیدگاه علاقه‌مند شدید با شناسایی نیازهایتان و سفارش دادن قفسه یا مبلمانی که نیاز دارید می‌توانید قدم در راه زندگی کوچک بگذارید.

قفسه کوچک

شما می‌توانید با رسام طرحی که در ذهنتان دارید را به واقعیت تبدیل کنید و در تمام مدت از مشاوره کارشناسان ایده رو بهره‌مند شوید.

آیا شما هم از طرفداران کوچک زندگی کردن هستید؟ نظرات خودتان را با ما در بگذارید.

 

 

 

 

Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

ممنون خیلی مفید بود! فقط کاش بتونیم واقعا از وسایل اضافه دل بکنیم و لحظه آخر نگیم این یه روز به دردمون می‌خوره...

ایده رو

کم کم و با تمرین به این مهارت می‌رسیم

مهدی فراست کیش

اتاق خود من اصلا مینیمال نیست (البته شلوغ هم نیست، خیلی😉) ولی با ایده ی زندگی جمع و جور موافقم. ولی خب این همه چیز رو که نمیشه ریخت دور. لازمند ولی زیادند. کامپیوتر، مودم، پرینتر، میز و صندلی، مانیتور، موس و کیبورد، تلفن، کتاب و ..... به نظرم اتاق از همون روز اول باید مینیمال باشه وگرنه دیگه کاریش نمیشه کرد😁.

ایده رو

لازم نیست چیزایی که لازم و ضروریه بندازیم دور اول از چیزایی که سالهاست تو کمد دارند خاک می‌خورند بلکه روزی به کار آید، شروع کنیم 😊

سید جواد موسوی

چقدر خوب میشد که ی همت میکردم به این مقاله جامه واقعیت تو زندگیم میپوشوندم

ایده رو

یه ضرب المثل چینی میگه طولانی‌ترین سفرها با کوتاه‌ترین گام‌ها شروع میشه

Morteza Sagharichiha

کوچک زندگی کردن، یعنی حفظ محیط زیست، یعنی کمک به زمین عزیزمان، پیش به سوی کسب هنر کوچک زندگی کردن

ایده رو

بله دقیقا

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6326 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5460 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2503 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4967 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
Alternate Text
0 نظر2645 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
Alternate Text
1 نظر7370 بازدید