در حال آماده سازی ...

رنگ خاکی در دکوراسیون مینیمال

انتخاب رنگ در سبک مینیمال با توجه به اصول رنگ در مینیمالیسم صورت می گیرد، این سبک همانطور که بر سادگی و و حذف جزییات تاکید دارد؛ رنگ های خنثی را الویت در انتخاب رنگ عناصر دکوراسیون می داند، در واقع سبک دکوراسیون مینیمال استفاده ی صحیح از رنگ‌ متناسب و مقدار آن را بسیار مهم می داند، یکی از این رنگ های خنثی در استفاده این سبک از دکوراسیون، رنگ خاکی ست که جز دسته ی رنگ های خنثی و طبیعی در چرخه ی رنگ محسوب می شود، در این مقاله از ایده رو قصد داریم تا به بررسی اهمیت رنگ در سبک مینیمال و نمونه ی استفاده از رنگ خاکی در این سبک بپردازیم، پس اگر از علاقه مندان به این سبک از دکوراسیون هستید، با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

*15#

انتخاب رنگ در سبک مینیمال


بهترین ترکیب رنگی برای استفاده در سبک دکوراسیون مینیمال


از آنجایی که در این سبک از دکوراسیون، تمرکز بر پالت رنگی خنثی الویت دارد، رنگ های مانند سفید، خاکستری، خاکی سنگ بنای این سبک محسوب می شوند!

تاکید سبک دکوراسیون مینیمال بر پایه ی ایجاد آرامش در فضاست، به همین خاطر رنگ خاکی را می توان پرطرفدار ترین رنگ این سبک در دکوراسیون فضاهای مختلف دانست!

این رنگ علاوه بر ایجاد فضایی متعادل از نظر بصری باعث می شود تا رنگ های مکمل با رنگ‌ خاکی در دکوراسیون به بالاترین درجه درخشش خود برسند؛ رنگ خاکی در دکوراسیون سبک مینیمال می تواند به عنوان پس زمینه و عناصر فضا مانند رنگ دیوار، پارکت و یا به عنوان مبلمان استفاده شود.


بهترین ترکیب رنگی برای استفاده در سبک دکوراسیون مینیمال

چرا باید رنگ خاکی و خنثی را در سبک دکوراسیون مینیمال انتخاب کنیم؟


رنگ های خنثی در سبک مینیمال فقط به عنوان شاخصه ای از این سبک استفاده نمی شوند، بلکه استفاده از طیف رنگی خنثی در دکوراسیون سبک مینیمال، نمایانگر لوکس بودن، ایجاد حس طبیعت و درخشش طراحی این سبک می باشد.

طبق نظر طراحان برجسته دکوراسیون رنگ های خنثی مانند سفید، بژ و خاکی دارای خاصیت تطبیق پذیری بالا هستند به طوری که با هر ترکیب رنگ و انواع بافت، جلوه ی بصری زیبایی را ایجاد می کنند.

رنگ های خنثی در سبک مینیمال


برای مثال استفاده از رنگ خاکی در عناصر داخلی فضا سبب ایجاد جلوه ی طبیعی و محیطی گرم خواهد شد، مبلمانی خاکی را متصور شوید که بر روی یک راگ یا قالیچه ی سفید خودنمایی می کند، این مبلمان به تنهایی به کل فضای شما حس آرامشبخش طبیعت را القا می کند و سبب می شود تا فضای مورد نظر شما یک سبک مینیمال را به خود بگیرد؛ در این مقاله از ایده رو می توانید نمونه مدل های مبلمان خاکی در دکوراسیون مینیمال را مشاهده کنید.


مبلمان خاکی در دکوراسیون مینیمال

استفاده از تنالیته های مختلف رنگ خاکی در دکوراسیون سبک مینیمال


یکی از تکنیک هایی که در سبک مینیمال بکار می رود، استفاده از تکنیک مونوکروم در دکوراسیون مبلمان و دیواره هاست، به این صورت که طیف های مختلفی از این رنگ از روشن تا تیره را در کنار یک رنگ مکمل مانند آبی روشن می توانید استفاده کنید؛ برای مثال دیواره ها به رنگ خاکی روشن و پارکت کف به رنگ خاکی تنالیته ی تیره اجرا شود؛ همچنین مبلمان می تواند در روشن ترین طیف خاکی اجرا شود و جزئیات مبلمان مانند کوسن و میز های عسلی می تواند رنگی مکمل با رنگ خاکی داشته باشد که پیشنهاد ما در ایده رو به شما، استفاده از رنگ‌ مکمل آبی روشن و سفید می باشد.


 تنالیته های مختلف رنگ خاکی

پالت رنگی و مکمل رنگ خاکی در دکوراسیون مینیمال


اینکه در دکوراسیون سبک مینیمال، باید از رنگ های خنثی استفاده شود،به این معنا نیست که به طور کلی از استفاده باقی رنگها اجتناب کنیم، بلکه ایجاد یک پالت رنگی در کنار رنگ خاکی در دکوراسیون سبک مینیمال می تواند به مینیمال شدن دکوراسیون کمک بیشتری کند، فقط باید به تناسبات رنگ و استفاده از آنها توجه داشته باشید؛ به این صورت که از به کار بردن بیش از دو رنگ برجسته در این سبک از دکوراسیون خودداری کنید و از تکنیک ۶۰/۳۰/۱۰ برای ایجاد تناسبات رنگی استفاده کنید.

پالت رنگی و مکمل رنگ خاکی


به این صورت که ۶۰ درصد فضا که شامل رنگ عناصر داخلی مانند دیوار و کف می شود را از رنگ خاکی استفاده کنید؛ ۳۰ درصد فضا که شامل مبلمان می شود را از تنالیته ی رنگ خاکی و یا مکمل آن استفاده کنید و ۱۰ درصد مابقی فضا اعمم از اکسسوری ها و جزئیات دکوراتیو را از رنگ های برجسته مانند بژ، سبز سیج، نقره ای و ... استفاده کنید.


تنالیته ی رنگ خاکی و یا مکمل آن

استفاده از رنگ خاکی در میکروسمنت دیوار و یا سقف سبک مینیمال


یکی از تکنیک هایی که در دکوراسیون سبک مینیمال اجرا می شود، اجرای میکروسمنت به صورت جزئی و یا کلی بر روی دیوار، ستون و یا قسمتی از سقف است که می تواند سبب متمایز به نظر رسیدن فضای شما شود!


میکروسمنت در دکوراسیون مینیمال می تواند به رنگ خاکی اجرا شود و پوششی فوق العاده خاص را بر روی دیوار فضا ایجاد کند، در این تکنیک دکوراتیو می توان از ورق های طلا و مس متناسب با طرح میکروسمنت استفاده کرد، نمونه هایی از میکروسمنت خاکی در دکوراسیون سبک مینیمال را در ایده رو مشاهده کنید!

رنگ خاکی در میکروسمنت دیوار


استفاده از رنگ خاکی در کف سازی دکوراسیون سبک مینیمال


اگر نگاهی به پالت های پارکت و یا لمینت کف بیاندازید، متوجه خواهید شد که اکثر این سمپل ها را طیف های خاکی تشکیل می دهند، چرا که این رنگ‌ متناسب ترین رنگ طبیعی موجود برای کف سازی انواع سبک های دکوراسیون می باشد.

اگر قصد دارید تا دکوراسیون مینیمال را در فضای مورد نظر خود اجرا کنید، از پارکت های کف به رنگ‌ خاکی غافل نشوید!

این پارکت ها را می توانید در طیف روشن و یا تیره بسته به تناسب و ابعاد فضا انتخاب کنید.

اگر فضای مورد نظر شما دارای متراژ پایینی است، طیف رنگ های روشن در رنگ خاکی را انتخاب کنید تا سبب بزرگنمایی بیشتر فضا شود.

رنگ خاکی در کف سازی دکوراسیون


Captcha

مطالب پیشنهادی

کابینت چه رنگی بزنم؟

از مهمترین اصولی که جهت انتخاب رنگ کابینت باید در نظر داشته باشید سبک لایف استایل شما در منزلتان می باشد از جمله  سهولت شستشو، تاثیر ترکیب بر روی ابعاد فضا و همچنین هارمونی رنگ های فضا می باشد
Alternate Text
0 نظر203 بازدید

نکات مهم طراحی جزیره آشپزخانه؛ انواع مدل جزیره آشپزخانه کوچک ایرانی را بشناسید

جزیره آشپزخانه یکی از مدرنترین عناصر در طراحی آشپزخانه‌های امروزی به شمار می‌رود که جلوه ای لوکس و به روز دارد. انواع مدل جزیره آشپزخانه کوچک ایرانی این امکان را به شما می‌دهد تا فضای خانه خود را...
Alternate Text
0 نظر1606 بازدید

11 اشتباه در پلان کابینت آشپزخانه: که روی اعصابتان می رود و فضای شما را کوچکتر نشان می دهد

اگر می خوای آشپزخونه‌ت رو بازسازی کنی و کابینت جدید سفارش بدی حتما این نکات در مورد طراحی کابینت را بدان
Alternate Text
0 نظر367 بازدید

طراحی اتاق مشترک دختر و پسر: 24 ایده شیک و کاربردی

طراحی فضای کاربردی اما منسجم برای فرزندانی با شخصیت و علایق متفاوت. چه کنیم که در یک فضا حریم خصوصی برای هر یک داشته باشیم
Alternate Text
0 نظر3793 بازدید

هوم آفیس چیست؟ لیست وسایل ضروری و 5 نقشه پلان برای طراحی هوم آفیس در فضای کوچک

در این مطلب از ایده‌رو می‌خوانید که هوم آفیس چیست و با آگاهی از معنی هوم آفیس، با مهم‌ترین اصول برای طراحی هوم آفیس و چند نقشه پیشنهادی برای دیزاین دفتر خانگی خود آشنا می‌شوید.
Alternate Text
0 نظر1384 بازدید

خانه مینیمال ایرانی؛ طراحی دکوراسیون مینیمال برای خانه ایرانی چگونه است؟

خانه مینیمال ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ درواقع طراحی دکوراسیون مینیمال چگونه می‌تواند برای خانه‌های ایرانی مناسب‌سازی شود؟
Alternate Text
1 نظر10203 بازدید