در حال آماده سازی ...

رنگ اتاق خواب؛ بهترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب

اتاق خواب محلی است که برای دوری از مشغله روزمره و استراحت به آن پناه می‌بریم و معمولا فضایی شخصی در خانه هرکسی تلقی می‌شود، اینکه اتاق خواب چه رنگی باشد تاثیر زیادی در حال و هوای ما خواهد داشت و انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای اتاق خواب در آرامش‌بخش بودن محیط اتاق ما اهمیت بسیاری دارد.

پس این سوال مهم و نسبتا کلی وجود دارد که "مناسب‌ترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟" و چطور می‌توان هارمونی را بین رنگ‌های المان‌های متفاوت اتاق خواب برقرار کرد؟

*11#

بهترین رنگ اتاق خواب

تفاوت اصلی اتاق خواب با سایر بخش های خانه مثل نشیمن و پذیرایی ، خصوصی بودن آن است و محدودیتی در اینکه اتاق خواب چه رنگی باید باشد وجود ندارد چرا که برخلاف سالن پذیرایی یا نشیمن نیازی نیست دکوراسیونی همه پسند برای اتاق خود داشته باشید. در واقع شما در اتاق خواب خود می توانید به راحتی دیزاین مورد علاقه‌تان را پیاده کنید. پس به درونتان رجوع کنید تا ببینید که چه رنگی را برای اتاق خوابتان بیشتر می‌پسندید. اگر هم بین چندین رنگ شک دارید و نمی دانید که چه جلوه ای به فضا می دهند، پیشنهاد می کنیم بعد از مشاهده پالت‌های رنگی اتاق خواب که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، تصمیم بگیرید.

نکته بعدی که در انتخاب رنگ اتاق خواب حائز اهمیت است، ابعاد و متراژ اتاق شماست، فضای کوچکتر یا با نقشه خاص محدودیت‌هایی برای شما ایجاد می‌کند.

بیس و پایه رنگ اتاق خواب شما را رنگ دیوار اتاق تعیین می‌کند. بیشترین عنصر تعیین کننده در رنگ اتاق خواب، دیوار است. می‌توانید از رنگ‌های شاد یا از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید تا اتاق خواب رنگی شاد داشته باشید.

علاوه بر دیوار اتاق خواب، رنگ پرده و سرویس خواب و سایر فرنیچر از اجزای تاثیر گذار در ترکیب رنگ اتاق خواب هستند.

رنگ‌های ملایم به عنوان مثال رنگ‌هایی با تناژ صورتی، گلبهی یا یاسی، آرامش زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد.



رنگ اتاق خواب



اگر از طرفداران رنگ‌های تیره هستید، ست‌های رنگ‌های متفاوت تیره از جمله خاکستری، سبز تیره، مشکی و ... وجود دارد.



رنگ اتاق خواب تیره



میانه رو باشید؛ از رنگ‌های خنثی، تیره و شاد کنار یکدیگر استفاده کنید، آرامش و انرژی را همزمان در اتاق خواب خود برقرار کنید. هم محیطی برای استراحت و رهایی از تنش‌های زندگی بسازید و هم بعد از خستگی‌ها، از انرژی محیط شاد و رنگی‌رنگی خود استفاده کنید.


رنگ اتاق خواب شاد


با جمع‌بندی خلاصه می‌توان گفت یکی از ماندگارترین و هوشمندانه‌ترین ترکیب رنگ‌ها برا اتاق دیوارها، سقف و کفی با رنگ خنثی و روشن به همراه تلفیقی از سرویس خواب و اکسسوری به رنگ دلخواه یا ترند روز است.

رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب کودک

شاید بسیاری از ایده‌های متفاوت برای ترکیب رنگ اتاق خواب دخترانه بیشتر با رنگ‌های تناژ صورتی و سفید دیده باشید.

رنگ اتاق خواب کودک


اما اگر رنگ‌های صورتی را برای اتاق خواب دخترانه بزرگسال نمی‌پسندید یا برای کودک خود به دنبال سرویس خواب یا انتخاب دکوراسیون هستید و ترجیح می‌دهید از هزینه‌های اضافی برای تغییر دکوراسیون در سال‌های بعدی بکاهید، کم‌ریسک‎‌ترین رنگ‌ها را برای دکوراسیون انتخاب کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد، دیرتر دلتان را بزند با کوچکترین تغییرات تنوع ایجاد کنید. رنگ سفید انتخاب اول شما باشد. فضایی سفید، روشن و خنثی بسازید و متناسب با مد روز یا سن کودکتان از رنگ‌های متنوع برای مبلمان یا سرویس خواب اتاق استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب کودک


این موضوع برای رنگ اتاق خواب پسرانه و حتی رنگ اتاق خواب بزرگسال نیز صادق است. به دنبال کلیشه‌های رنگی در دکوراسیون اتاق‌ها نباشید. سلیقه خود را الویت قرار دهید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کوچک

جدا از اینکه رنگ فضایی شخصی مثل اتاق خواب باید مطابق میل شما باشد، اما دانستن چند نکته در بهتر انتخاب کردن شما بی تاثیر نخواهد بود.

  • رنگهای روشن فضای شما را بزرگتر نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره تا حدی باعث دلگیر شدن اتاق خواب می‌شوند.
  • رنگ‌های شاد و دکوراسیون اتاق خواب رنگی رنگی می‌توان باعث شلوغ و به اصطلاح شلخته دیده‌شدن اتاق شما شود.
  • کاغذ دیوارهای طرحدار یا رنگ‌های خیلی متنوع برای دیوار اتاق خواب کوچک مناسب نخواهد بود.

با این اوصاف بهتر است دیوار ساده و بدون طرح با رنگ‌های روشن را برای اتاق خواب کوچک منزلتان انتخاب کنید و از استفاده از رنگ‌های خیلی زیاد و مختلف پرهیز کنید.



رنگ اتاق خواب کوچک


سخن پایانی؛ هارمونی رنگ اتاق خواب با مبلمان ایده رو

در مورد رنگ اتاق خواب صحبت کردیم، چه رنگی انتخاب کنیم و چطور بهترین انتخاب را داشته باشیم. تیم ایده‌رو با تنوع رنگ زیادی که در طراحی و ساخت سرویس خواب و دیگر مبلمان اتاق خواب فراهم کرده است به شما این امکان را می‌دهد که به راحت‌ترین شکل ممکن و به صورت آنلاین از خانه خود کمد یا کتابخانه رنگی خود را طراحی کرده، سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. با رسام ابزار طراحی آنلاین ایده رو اتاق خواب با رنگ دلخواه خودتان طراحی کنید. و فراموش نکنید که کارشناسان ما برای مشاوره و کمک به شما همیشه در دسترس هستند.


رنگ اتاق خواب

بهترین رنگ اتاق خواب از نظر شما چیست؟ شما در انتخاب مناسب‌ترین رنگ اتاق خود به چه نکاتی توجه می‌کنید؟





Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

به نظرم مناسب ترین رنگ اتاق خواب یاسی و پالت رنگی منایب با آن است

ایده رو

بله انتخاب عالی‌ایه، ممنون از نظرتون.

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6313 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر2995 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6192 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5445 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2493 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4942 بازدید