در حال آماده سازی ...

راه های جا دادن تخت خواب دو نفره در اتاق کوچک


اتاق خواب فضایی ست که یک سوم عمرمان را در آن سپری میکنیم به همین دلیل چیدمان این فضا تاثیر به سزایی در رفع خستگی روزمره و تجدید قوای ما در طول روز خواهد داشت، تصور کنید که بعد از یک روز خسته کننده ی کاری جهت استراحت به اتاق خوابتان میروید، اما با چیدمان غیرکاربردی مواجه می شوید که برای استفاده و استراحتتان اصلا اصولی نیست، در این هنگام است که چیدمان صحیح اتاق خواب با هر متراژی که داشته باشد، مهم و ضروری به نظر می رسد!

چیدمان صحیح اتاق خواب

اصلی ترین المانی که اساس چیدمان اتاق خواب را تعیین می کند، جانمایی سرویس تخت خواب است؛ اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که محور اصلی چیدمان اتاق خواب، کاملا بستگی به جانمایی تخت خواب دارد و این المان مهم جانمایی دیگر عناصر دکوراسیون را تعیین می کند، اینکه چه متراژی از اتاق خواب را در اختیار دارید مهم نیست؛ بلکه چیدمان اصولی تخت خواب است که به شما امکان استفاده حداکثری از فضای اتاق را می دهد!

گاهی پیش می آید که قصد داشته باشیم تخت خوابی دو نفره یا دو تخت را در یک اتاق با متراژ پایین قرار بدهیم، اما این اصلا مشکل غیر قابل حلی نیست بلکه به روش های مختلف قابل چیدمان است، در این مقاله از ایده رو با ما همراه باشید، تا ۵ راه حل برای جانمایی تخت خواب دو نفره را در اتاق کوچک ارائه کنیم.

 تخت خوابی دو نفره یا دو تخت

انواع چیدمان تخت خواب دو نفره در اتاق کوچک


قرار دادن تخت خواب ال شکل، تخت های دو طبقه، تخت های موازی از جمله پیشنهاداتی هستند که توسط طراحان داخلی در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک مطرح می شوند، اما این ایده ها برای هر اتاق خوابی با متراژ پایین امکان پذیر نیست و اکثر این تخت خواب ها باید به صورت سفارشی تولید شوند.

برای چیدمان تخت خواب دو نفره در اتاق خواب کوچک، گام هایی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید چیدمانی اصولی را برای فضای خود ایجاد کنید، کارشناسان ما در ایده رو در این مقاله انواع چیدمان اتاق خواب کوچک و همچنین گام های چیدمان برای اتاق خواب های متراژ پایین را مورد بررسی قرار دادند، شما می توانید با مطالعه ی آنها بهترین نوع چیدمان اتاق خواب کوچک بر حسب متراژ خود را عملی کنید و استفاده ی حداکثری را از فضای مورد نظرتان داشته باشید، پس با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید!

تخت های دو طبقه، تخت های موازی

۱. ایده های خود برای جانمایی تخت خواب در اتاق را بر روی کاغذ بکشید!


اینکه تخت خواب دو نفره را از نقطه ای به نقطه ی دیگر اتاق بکشانید و سعی کنید بهترین نوع چیدمان را پیدا کنید، تنها باعث خستگی شما می شود و نتیجه ی مفیدی نیز نخواهد داشت، برای اجرا کردن دکوراسیون اصولی و پیدا کردن بهترین چیدمان تخت خواب در اتاق خواب کوچک، ابتدا باید یک کاغذ را روبه روی خوب بگذارید، طرح شماتیک اتاق خواب را بکشید، سپس با استفاده از یک کاغذ پوستی و یا کالک که بر روی کاغذ طراحی شده قرار می دهید؛ طرح های مورد نظر بر اساس مقیاس اصلی را طراحی کنید!

توجه کنید که در این مرحله نیازی نیست کمالگرایی به خرج دهید، تنها باید هر طرح قابل اجرایی که بنظر می رسد را اتود بزنید، در این طرح المان ها نمایانگر عناصر دکوراسیون اتاق خواب هستند که طبق مقیاس باید جانمایی شوند؛ این عناصر می تواند شامل دراور، پاتختی و یا سرویس خواب باشد که بعد از جانمایی تخت خواب، چیدمان اتاق خواب را تعیین می کنند.

 جانمایی تخت خواب در اتاق

۲. از چیدمان های سبک دکوراسیون مینیمال کمک بگیرید!


سبک مینیمال، سبکی است که جزئیات چیدمان را به حداقل ترین موارد کاربردی می رساند و بهترین سبک چیدمان برای متراژ اتاق خواب های کوچک به حساب می آید، برای اینکه تخت خواب دو نفره را در اتاق خواب کوچک جانمایی کنید؛ پیشنهاد می کنیم که سبک دکوراسیون مینیمال در اتاق خواب را در الویت قرار دهید.

برای اینکار می توانید از طرح های چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مینیمال در ایده رو کمک بگیرید که اصولی ترین چیدمان اتاق خواب کوچک در این مقاله توسط کارشناسان ما جمع آوری شده اند.

دکوراسیون مینیمال

۳. پالت رنگی روشن را برای سرویس خواب خود انتخاب کنید!


انتخاب پالت رنگی روشن برای تخت خواب و المان های اتاق خواب می تواند به بزرگنمایی فضای اتاق خواب کوچک، کمک شایانی کند، تا هنگامی که به این نکته ی ظاهرا بی اهمیت اطمینان نکنید، نمی توانید شاهد تغییرات چشمگیر اتاق خواب خود باشید!

برای در نظر گرفتن پالت رنگی روشن برای سرویس خواب اتاق خواب های کوچک در ایده رو به شما رنگ های طیف خنثی از جمله سفید، طوسی روشن و ترکیب آنها با رنگ های برجسته مانند سبز سیج و آبی روشن را پیشنهاد می کنیم که خواص رنگی آنها باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب نیز خواهند شد.

پالت رنگی روشن را برای سرویس خواب

۴. وسیع و بدون محدویت فکر کنید!


اینکه متراژ فضای محدودی را در اتاق خواب در اختیار دارید، نباید مانع بزرگ فکر کردن شما شود! بلکه باید بدانید که در متراژ فضاهای کوچک نیز می توانید چیدمانی اصولی و کاربردی برای سرویس خواب را اجرایی کنید.

برای اینکار نیازی نیست تخت خواب خود را کوچک انتخاب کنید، بلکه سعی کنید از تمامی فضاها استفاده ی حداکثری کنید، برای مثال می توانید از تخت خواب های کشو دار برای چیدمان تخت خواب استفاده کنید و یا اینکه اقلام غیر ضرروری مانند پاتختی تخت را به طور کلی حذف کنید؛ در این امر باید به نحوه ی استفاده ی خودتان از لوازم دکوراسیون دقت کنید، تا بتوانید کاربردی ترین چیدمان را در فضایی کوچک ممکن کنید.

پیشنهاد می کنیم این صفحه از سایت ایده رو را نشانه گذاری کنید تا هر وقت نیاز به تغییر دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود داشتید، از طرح های اصولی که برای شما ارائه دادیم، کمک بگیرید.

تخت خواب های کشو دار

۵. مدل های مختلف چیدمان تخت را در نظر بگیرید!


خلاقیت را قربانی فضای محدود و متراژ پایین نکنید و هر چیدمانی که به نظرتان کاربردی تر است را امتحان کنید، برای اینکار می توانید چیدمان تخت خواب ال شکل، چیدمان تخت خواب روبه روی هم، چیدمان تخت خواب در کنار دیوار، چیدمان اتاق خواب در مرکز اتاق خواب و چیدمان تخت خواب و یک مبل تختخواب شو را امتحان کنید. برای آشنایی بیشتر با این مدل های چیدمان عکس مدل های مختلف را در این مقاله از ایده رو برای شما قرار دادیم که با مشاهده ی آنها می توانید برای جانمایی تخت خواب دو نفره در اتاق خواب کوچک ایده بگیرید.

 چیدمان تخت

Captcha

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6353 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5505 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2532 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر5020 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
Alternate Text
0 نظر2664 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
Alternate Text
1 نظر7392 بازدید