در حال آماده سازی ...

خانه از مد افتاده؛ تغییر خانه قدیمی به جدید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نگاهی به چیدمان خانه خود بیاندازید و این سوال برایتان پیش بیاید که "آیا خانه من از مد افتاده است؟" یا "دکوراسیون خانه من قدیمی شده است؟" یا حال و هوای خانه شما کسل کننده شده باشد و از دکوراسیون خانه خود خسته شده باشید. به دنبال دلایلی هستید که خانه شما را قدیمی نشان می‌دهد؟

با تغییر و تحویل سریع دنیای امروزی نگرانی از جا ماندن از چیزهای جدید در همه حوزه‌ها از جمله دکوراسیون خانه وجود دارد، در ادامه 21 دلیل که چیدمان خانه شما را از مد افتاده نشان می‌دهد را با هم بررسی می‌کنیم.

*15#

کاغذ دیواری و دیوار از مد افتاده

کاغذ دیواری گلدار از مد افتاده

استفاده از کاغذ دیواری‌های گلدار با پترن‌های شلوغ، نه تنها از مد افتاده است بلکه برای استفاده در هر خانه‌ای با هر نقشه و هر متراژی مناسب نیست. دوران طرح‌های گلدار و شلوغ برای دیوارها به پایان رسیده است. سعی کنید دیوارهای خانه‌ خود را ساده انتخاب کنید.

کاغذ دیواری حاشیه دار

دیگر از کاغذ دیواری‌های حاشیه و قاب دار که فضای خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد، استفاده نمی‌شود. پس اگر در نظر دارید دکوراسیونی جدید داشته باشید از این کاغذدیواری‌ها استفاده نکنید.

دیوار تیره و بژ

دیوار بژ و دیوارهای تیره در گذشته بسیار پر طرفدار بودند، ولی اگر خانه‌ای مطابق با ترند جدید می‌خواهید، سعی کنید از انتخاب این رنگ‌ها برای دیوار خانه خود اجتناب کنید و به دنبال رنگ‌های سفید و روشن‌تر بروید.

شابلون زدن دیوار

شابلون دیوار نیز یکی از راه‌های کم هزینه برای تغییر دیزاین دیوار خانه بوده است، اما دیگر مثل سابق طرفداران زیادی ندارد. همانطور که گفتیم اگر به دنبال دکوراسیون خانه جدید هستید باید دیوارهای ساده و بدون هیچ طرح و شابلون را انتخاب کنید.

دیوار پوش چوبی تیره یا قاب بندی چوبی

قاب بندی چوبی تیره نیز بعد ازینکه سال‌ها طرفداران زیادی داشت دیگر در دکوراسیون خانه‌های جدید دیده نمی‌شود‌. دنیای امروز به سمت سادگی و سبک‌های دکوراسیون مدرن و مینیمال قدم برمیدارد.

آشپزخانه از مد افتاده

کابینت از مد افتاده

استفاده از کابینت های چوبی یا طرح چوب تیره نیز از آن دسته از فرنیچرهای اصلی دکور خانه است که طرفداران خود را از دست داده و این روزها در دکوراسیون‌های مدرن و به روز خانه جایی ندارد.

همچنین روکش لمینتی کانتر آشپزخانه در دکوراسیون جدید جای خود را از دست داده است.

انواع مدل‌های کانتر آشپزخانه طرح دار

استفاده از کانترتاپ‌های طرحدار و با رنگ‌های مختلف در دکوراسیون آشپزخانه متداول نیستند.

کفپوش مشمع یا لینولئوم

برخلاف قیمت مناسب و ماندگاری طولانی، تغییر رنگ آسان لینولئوم باعث شده تا استفاده از آن محدود شود. کف آشپزخانه و خانه خود را به روز کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع سنگ و لمینت است.

پرده های از مد افتاده

پرده های کرکره‌ای عمودی و افقی

کرکره‌ای افقی و عمودی دیگر دمده شده است. شروع استفاده از پرده‌های کرکره‌ای در آفیس‌ها و محل کار بود کم کم راحتی استفاده و متفاوت بودن آن باعث شد در خانه‌ها و بخصوص در آشپزخانه استفاده شود. اما به همان راحتی که در خانه‌ها جای پیدا کرد از سبک دکوراسیون جدید حذف شد و جایگاه خود را از دست داد. به همین دلیل استفاده از پرده کرکره‌ای دیگر مرسوم نیست.

والان قدیمی و طرحدار

پرده‌هایی با طرح و رنگ‌هایی شلوغ و سنگین علی الرغم هزینه بالای آن‌ها در همین چند سال اخیر نیز بسیار رایج بودند، اما روز به روز پرده‌های ساده بدون والان یا با والان ساده و کوچک جای بیشتری در خانه‌های امروزی باز می‌کنند.

مبلمان از مد افتاده

سرویس خواب چوبی قدیمی

سرویس خواب‌های چوبی با استایل کلاسیک و رنگ‌هایی که از مد افتاده‌اند، حال و هوایی قدیمی به اتاق شما خواهند داد.

میز تلویزیون قدیمی چوبی تو کار

میزتلویزیون‌های قدیمی تلفیقی از میز و بوفه بود. محفظه‌ای برای تلویزیون به صورت توکار درنظر گرفته شده بود، از جنس چوب و همراه با قفسه‌هایی با درب شیشه‌ای. با تغییر تلویزیون‌ها و باریکتر شدن آن‌ها این سبک از میز تی‌وی‌ها نیز قدیمی و از مد افتاده شدند. برای نجات خانه از مد افتاده خود به دنبال میز تلویزیون‌های ساده و مدرن باشید.

کاشی‌های رنگی از مد افتاده

دیگر از کاشی‌های رنگی برای سرویس‌ بهداشتی، حمام و آشپزخانه استفاده نمی‌شود و کاشی رنگی قدیمی دکوراسیون خانه شما را از مد افتاده نشان خواهد داد. پس برای اینکه خانه از مد افتاده نداشته باشید از کاشی و سنگ‌هایی با رنگ خنثی و با ابعاد بزرگتر در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

اتصالات و شیرآلات طلایی براق از مد افتاده

شیرآلات طلایی براق چه برای حمام و سرویس بهداشتی و چه برای آشپزخانه از مد افتاده‌اند. ترجیح دکوراسیون مدرن و امروزی استفاده از رنگ‌های ماندگارتر و با دیزاین ساده است.

به طور معمول دیزاین‌های پر زرق و برق ماندگار نیستند، پیشنهاد ما به شما این است که از این دست از فاکتورهای از مد افتاده در دکور خانه خود استفاده نکنید تا در زمان کوتاه شاهد دمده شدن دکوراسیون خانه‌تان نباشید.

سقف پتینه از مد افتاده

انواع زیادی از پتینه کاری سقف از مد افتاده اند، از جمله پتینه کاری با پنبه و ...

بهتر است سقف ساده و بدون برجستگی‌های پتینه کاری را برای خانه خود انتخاب کنید.

رنگ های ترند سال های قبل از مد افتاده‌اند

استفاده و خرید لوازم به رنگ ترند سال همواره وسوسه برانگیز است، به طوری که به محض ورود به بازارها و فروشگاه‌ها، مبلمان، اکسسوری‌ها و ... را با با یک رنگ خاص می‌بینید و خرید آن‌ها تصمیم درستی به نظر می‌آید. اما با گذشت زمان متوجه انتخاب کورکورانه خود می‌شوید. هیچوقت در خرید فاکتورهای دکوراسیون خانه یا حتی در خرید لباس فقط به دنبال یک رنگ خاص نباشید. دکوراسیون‌هایی که یک رنگ خاص در آن‌ها به طور افراطی به کار گرفته شده‌اند از مد افتاده محسوب می‌شوند.

پهن کردن فرش زیاد مد نیست؛ چیدمان فرش و اشتباهات رایج

همانقدر که با رعایت اصول پهن کردن فرش در خانه زیبایی آن دوچندان می‌شود، زیاده روی و پوشاندن همه کف خانه با فرش، دکوراسیون شما را قدیمی و از مد افتاده نشان می‌دهد. درست است که از زیبایی هنر فرش ایرانی نمی‌توان غافل شد، اما تنها با رعایت اصول چیدمان فرش در خانه و پهن نکردن فرش در تمام فضای خانه، هم از زیبایی این هنر اصیل ایرانی بهره ببرید و هم دکوراسیونی به روز و شیک برای خانه‌تان داشته باشید.

دکوری نوشته و قاب چوبی

المان‌های دکوراتیو نوشته یا قاب چوبی در دکوراسیون خانه‌های جدید استفاده نمی‌شوند. بخصوص تابلو نوشته‌های انگلیسی مثل live, laugh, love,…

ردپای گل

پارچه مبل با طرح گل، دیوارهای گلدار، روکش کوسن گلدار و هر ردپا و رایحه‌ای از طرحهای گلدار در دکوراسیون، باعث می‌شود تا خانه از مد افتاده داشته باشید. سعی کنید تا جای ممکن از شلوغ به نظر رسیدن دکوراسیون خانه خود جلوگیری کنید.

لوازم خانگی با رنگ های از مد افتاده و قدیمی

لوازم خانگی بخصوص لوازم برقی آشپزخانه رنگی مدت‌هاست در فروشگاه‌ها دیده نمی‌شود. رنگ‌های سبز تیره یا کرم در گذشته در ساخت بدنه لوازم برقی آشپزخانه مثل یخچال یا ماشین لباسشویی استفاده می‌شد اما جای خود را به رنگ‌های سفید، سیلور و مشکی داده اند.بنابراین یکی از این لوازم برقی با رنگ خاص می‌تواند جلوه‌ای قدیمی به دکوراسیون آشپزخانه شما بدهد.

در پایان اینکه؛ مبلمان قدیمی را با یک قفسه مدرن و ماندگار جایگزین کنید

در مورد دکوراسیون از مد افتاده و چیزهایی که خانه شما را قدیمی نشان می‌دهد، صحبت کردیم. به روز بودن و تغییرات در دکوراسیون خانه تاثیر شگفت انگیزی در روحیه و حال و هوای شما خواهد داشت. اگر به دنبال یک تغییر کاربردی و ماندگار هستید تا خانه از مد افتاده خود را به خانه‌ای با دکوراسیون جدید تبدیل کنید پیشنهاد ما به شما سفارش سرویس خواب مدرن جدید یا یک میز تلویزیون جدید است، نه تنها خانه شما را به‌روز و زیبا می‌کند بلکه با انتخاب سبک‌های مدرن و مینیمال دیگر نگران از مد افتادن فرنیچر خانه خود نخواهید بود.

Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

بسیار عالی بود، خیلی نکات خوبی رو گفتید👌🏻

ایده رو

ممنون، خوشحالیم که از خوندن این مقاله لذت بردید

کاربر میهمان

عالی بود👏👏👏

ایده رو

ممنون از لطف شما

Morteza Sagharichiha

مقاله تون خیلی خوب بود از این بابت که داشتیم یک اشتباه بزرگ در انتخاب دکوراسیون انجام می دادیم که کلی هم برامون هزینه داشت و مقاله شما ما رو از انجام این اشتباه نجات داد

ایده رو

چقدر عالی، واقعا باعث دلگرمی ماست که بتونیم بهتون کمک کنیم و مفید واقع بشیم.

کاربر میهمان

چقدر بموقع مقالتون رو خوندم،تو فکر تغییر دکور خونه هستم ،خیلی از دو دلی در اومدم و فکر کنم بهتر بتونم تصمیم بگیرم🥰

ایده رو

خوشحالیم که مطلب ما براتون مفید بوده، ایشالا خونه زیبا و رویایی بسازید، از مشاوره طراحان داخلی غافل نشوید

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6335 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر3029 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6227 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5476 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2510 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4990 بازدید