در حال آماده سازی ...

ترند سال 2022 و رنگ سال

آیا از رنگ سال 2022 چیزی شنیده‌اید؟ اگر علاقه دارید تا از رنگ سال جدید که توسط موسسه پنتون انتخاب شده با خبر بشوید و در مورد ترند سال 2022 بیشتر بدانید در این مقاله با ما همراه باشید.

رنگ سال 2022

امسال در اتفاقی بی‌سابقه و برای اولین بار موسسه پانتون یک رنگ را انتخاب نکرد بلکه یک رنگ جدید برای سال 2022 خلق کرد. رنگ سال 2022، very peri PANTONE 17-3938 است که آرامش رنگ آبی با انرژی و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده و نتیجه آن رنگ گرم و شادی است که برای برانگیختن حس کنجکاوی و خلاقیت ما طراحی شده است. بدون شک این بنفش خاص به دلیل جذابیت و تازگی‌اش یک رنگ پرکاربرد در دنیای مد و دکوراسیون داخلی خواهد بود.

*11#

در دو سال اخیر و به دلیل تغییراتی که شیوع کووید-19 در زندگی ما به وجود آورده، پنتون سعی داشته با انتخاب رنگ سال 2021 و همینطور 2022 امید، شادی و انگیزه را برای ما به ارمغان بیاورد.very peri در واقع نمادی برای گذر ما از دوران همه‌‌گیری ویروس کروناست.

مدیر اجرایی رنگ شرکت پنتون، در مصاحبه ای از دلایل ایجاد و انتخاب این رنگ گفت: " ما به سمت دنیایی با تغییرات بی‌سابقه پیش می رویم، پس به رنگ‌هایی احتیاج داریم که احساس آرامش و اعتماد را برای مردم به وجود بیاورد."

از نکات جالب دیگر می‌توان به این مورد اشاره کرد که PANTONE Very Peri در دنیای دیجیتال هم بسیار کاربردی است و ترکیب رنگ زیبایی را به وجود می‌آورد. این موضوع باعث جذابیت بیشتر وری پری شده و ما را به جلوه‌‌های تازه‌تری از زندگی مدرن نزدیک‌ می‌کند.

آیا واقعا باید به رنگ سال اهمیت بدهیم و از آن استفاده کنیم؟

ترند چیست؟

منظور از ترند(trend) گرایش و تمایل به یک چیز خاص است. وقتی می‌گوییم فلان چیز ترند شده یعنی افراد زیادی نسبت به آن موضوع تمایل نشان داده‌اند. برای مثال در دنیای مد یک نوع از پارچه یا یک مدل آستین در سال نو ترند می‌شود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بسیاری از ما به دنبال داشتن خانه‌ای بهتر هستیم. شاید ساعت‌های زیادی را صرف مطالعه درباره‌ی ترند دکوراسیون 2022 کنیم یا حتی از کمک یک طراح داخلی خانه استفاده کنیم. اما در مورد اهمیت رنگ سال چه؟ آیا رنگ سال جایی در خانه ما دارد؟ یا اصلا باید به آن اهمیت دهیم؟


ترند سال 2022 و دکوراسیون بنفش

پاسخ این سوال‌ها بستگی به این دارد که از چه کسی پرسیده می‌شوند؟ اگر از یک طراح داخلی بپرسیم قطعا اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که در قالب رنگ جدید و با کمک ترند سال طراحی‌های جدیدش را به نمایش می‌گذارد.

به طور کلی می‌توان ادعا کرد که مردم به رنگ سال اهمیت می‌دهند. اما آیا این اهمیت در تمام افراد یکسان است؟ خیر. شاید خرید یک پیراهن جدید مطابق با رنگ سال کار آسان و خوشایندی باشد اما آیا امکان دارد که تعداد زیادی از مردم دیوارهای خانه‌شان را به بنفش وری پری تغییر دهند؟ قطعا نه.

حال جواب سوال چیست؟ آیا باید اهمیت دهیم؟

از نظر ما بله، اما نه به شکل تغییرات خیلی بزرگ. یا بهتر بگوییم؛ سبک قدم بردارید. انتخاب رنگ سال با شعارها و تفکرات زیادی که پشت آن است می‌تواند در روحیات ما تاثیر به‌سزایی داشته باشد و همینطور ما را در دید اطرافیانمان یک فرد مطابق مد روز نشان دهد. به خاطر داشته باشید که هیچ کس شما را مجبور نکرده تا تمام آیتم‌های خانه‌تان را عوض کنید. در واقع هیچکس در شروع یک سال جدید تمام خانه‌ خود را بر پایه رنگ سال دیزاین نمی‌کند. شاید تنها به اندازه تغییر رنگ یک دیوار یا تعویض یک کاناپه به رنگ سال نو اهمیت دهد یا حتی ساده‌تر، به خرید روبالشی‌های تازه بسنده کند.

ترند سال 2022 و دکوراسیون رنگ بنفش

اما اگر در شرایطی متفاوت باشید و سال نو همزمان با تغییراتی در چیدمان محیط زندگی شما باشد انتخاب‌های متفاوتی هم دارید. مثلا اگر مشغول دیزاین خانه‌ی جدید یا بازسازی و تغییر دکوراسیون باشید و ترجیح بدهید از ترندها هم تا حدودی پیروی کنید در این صورت می‌توانید از رنگ سال بعد در این تغییرات و چیدمان جدید استفاده کنید.

رنگ سال پنتون 2022 و چند ایده برای دکوراسیون داخلی


رنگ سال 2022 موسسه پنتون

رنگ سال پنتون 2022 حس بازیگوشی و شیطنت را به فضای داخلی می‌بخشد و شما را به خلاقیت بیشتر در زندگی‌تان تشویق می‌کند. بسیاری از طراحان داخلی برای استفاده از این رنگ جذاب و در عین حال آرامش‌بخش در ترند سال 2022 لحظه شماری می‌کنند. بخصوص اینکه موسسه پنتون اعلام کرد این رنگ پتانسیل اجرا بر روی بافت‌های مختلف از جمله انواع پارچه‌ها و دیوارها را دارد.

رنگ وری پری یک بنفش جذاب و قوی است. تنها داشتن یک عنصر کوچک با این رنگ در چیدمان فضای خانه یا دفتر کارتان، برای القای حس نشاط و امیدواری کفایت می‌کند. در واقع لازم نیست تمام دکوراسیون و دکور خانه‌تان را تغییر دهید. برای نزدیک شدن به ترند سال 2022 تنها تغییر یک عضو کوچک مانند یک گلدان یا رومیزی کافی است.


رنگ سال 2022 موسسه پنتون و ترند سال جدید

برای داشتن ظاهری با طراوت و الهام گرفته از طبیعت در اتاق های نشیمن، Very Peri را با رنگ های سبز ست کنید.


دکوراسیون خانه با رنگ بنفش وری پری

برای داشتن ظاهری آرام و متعادل که بیشتر برای اتاق خواب‌ها مناسب است، از سایه‌های کم‌رنگ‌تری از این رنگ استفاده کنید.


دکوراسیون اتاق خواب با رنگ بنفش وری پری

از قدرت تاثیر رنگ دیوارها غافل نشوید.

دکوراسیون با دیوار رنگ بنفش very peri

در اتاق‌ خواب‌ کودک می‌توانید وری پری را با رنگهایی مثل زرد، قرمز یا آبی ست کنید.

دیوار بنفش برای اتاق خواب کودک

و فراموش نکنید حضور رنگ بنفش وری پری خواه به شکل مبلمان، خواه یک گلدان کوچک یا هر چیز دیگری می‌تواند نگرشی تخیلی و امیدوارانه را به هر فضایی بدهد.

نتیجه گیری؛ با کوچک‌ترین قدم با ترند 2022 هماهنگ شوید

اگر شما هم قصد دارید در سال نو تغییراتی را هرچند کوچک در خانه‌تان به وجود بیاورید. می‌توانید کوچک‌ترین‌ها را تغییر دهید. یا حتی اگر احتیاج به یک قفسه برای خانه‌تان دارید که نظم بیشتری در سال جدید برای منزلتان به ارمغان بیاورید، یک قفسه‌ی کوچک بنفش یک انتخاب ایده آل است. می‌توانید به ایده بگیر سر بزنید یک آیتم مطابق با ترند سال نو سفارش دهید و یا خودتان از صفر تا صد قفسه‌ای که نیاز دارید را طراحی کنید. به عنوان مثال برای طراحی یک میز کنسول به رنگ بنفش می‌توانید خودتان دست به کار شوید یا از مشاوران ما کمک بگیرید.

آیا شما از ترندها پیروی می‌کنید و به چیزی که مد شده علاقه نشان می‌دهید؟ در کامنت‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.






Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

چقدر کاربردی بود و با جزئیات توضیح دادید ممنون

ایده رو

خیلی ممنون، خوشحالیم که براتون مفید بوده

مطالب پیشنهادی

آیا من با‌ سلیقه‌ام؟

با هم در مورد سلیقه صحبت می‌کنیم. قضاوت‌مان در مورد سلیقه خودمان را به چالش می کشیم و یاد می‌گیریم چگونه سلیقه خودمان را رشد دهیم.
Alternate Text
0 نظر2667 بازدید

20 ایده میز تلویزیون مدرن و مینیمال

گام اول برای خرید و سفارش میز تلویزیون، انتخاب مدل آن است. این مقاله با نشان دادن مدل های مختلف می تواند شروع خوبی باشد.
Alternate Text
0 نظر4520 بازدید

جدا کردن فضاهای خانه بدون دیوار کشی

آیا می خواهید یک فضا را به دو محیط با دو کاربری متفاوت تبدیل کنید؟ ساده ترین راه حل برای جدا کردن فضاهای خانه بدون دیوار کشی را به شما نشان خواهیم داد.
Alternate Text
0 نظر4776 بازدید

بازسازی خانه؛ خانه‌ام را بازسازی کنم یا خانه‌ی نو بخرم؟

قرار گرفتن در دوراهی بازسازی خانه یا خرید آن برای هر فرد در هر زمان و موقعیتی سخت و استرس‌زاست. کدام راه مناسب شماست؟
Alternate Text
0 نظر1855 بازدید

مهارت زندگی‌کردن در خانۀ کوچک با 15 تکنیک کاربردی

شرط اول برای زندگی در خانه کوچک؛ اصلاح سبک زندگی است. نصحیتی در کار نیست، فوت و فن ها را در این مطلب با شما در میان گذاشته‌ایم.
Alternate Text
0 نظر1934 بازدید

تنها شما نیستید که تصمیم به تغییر دکوراسیون در دوران پاندمی گرفته اید

تغییر دکوراسیون و ایجاد نظم برای تغییر حال و هوای خانه، کاری است که خیلی‌ها در دوران پاندمی انجام می‌دهند.با ما همراه باشید تا دلایل تاثیر ویروس کرونا روی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی ‌کنیم.
Alternate Text
1 نظر1065 بازدید