در حال آماده سازی ...

اتاق گیمینگ ساده؛ ایده‌هایی برای ساخت اتاق گیمینگ کوچک و ارزان

اتاق گیمینگ (gaming room) که درواقع منظور ما همان اتاق بازی به انگلیسی است، روز به روز طرفداران بیشتری بخصوص در نسل جوان پیدا می‌کند. اتاق گیمینگ محلی برای تخلیه انرژی و هیجان به دور از دغدغه‌های روزمره زندگی مدرن است. جدا از تمامی مضرراتی که استفاده بیش از حد از بازی‌های کامپیوتری به همراه دارد، اختصاص دادن مقدار زمان کنترل شده به این بازی‌ها می‌تواند باعث تقویت هماهنگی ذهن، دست و چشم شود و همینطور راهی برای افزایش تمرکز باشد. چند وسیله و نکته اساسی را برای طراحی و ساخت اتاق گیمینگ باید در نظر داشت:

  • سیستم کامپیوتری، انواع کنسول بازی و لوازم جانبی
  • نورپردازی مناسب (سیستم نوری نئونی) بخصوص برای بازی در شب
  • مبلمان راحت به منظور جلوگیری از آسیب جسمانی در اثر نشستن طولانی مدت
  • قفسه و میزی برای جادادن تمام وسایلی که دارید
  • دیوارهای عایق صدا و پنجره دو جداره

*1#

اتاق گیمینگ ساده


ساخت اتاق گیمینگ ساده و کوچک

اولین قدم در طراحی اتاق گیمینگ، انتخاب فضای آن است. بیشتر خانه‌ها اتاق اضافی برای اختصاص دادن به گیمینگ روم ندارند. پس می‌توان از اتاق خواب‌ها یا حتی بخشی از نشیمن استفاده کرد.

می‌توان به ساختار اتاق خواب دست نزد تنها میزی مناسب به آن اضافه کرد تا محل قرار گیری سیستم و کنسول بازی باشد.


اتاق گیمینگ ساده


یا در سالن پذیرایی با ساخت یک میز تلویزیون ساده ولی اختصاصی شرایط را فراهم کنید.

*2#

اتاق گیمینگ ساده


در ساده‌ترین و ارزان‌ترین حالت ممکن تنها با خرید یک کنسول بازی و لوازم جانبی، نشیمن خود را به اتاق بازی خانه‌تان تبدیل کنید.

صندلی گیمینگ یکی از لوازم پر اهمیت به ویژه برای افرادی که ساعات زیادی را به بازی کردن اختصاص می‌دهد، است. صندلی‌ای راحت که از آسیب احتمالی به گردن و ستون فقرات در دراز مدت جلوگیری کند.


اتاق گیمینگ ساده


هرچند اگر در هنگام خرید کاناپه خود گیمر بودن خود را نیز در نظر بگیرید و خریدی به صرفه داشته باشید. نیازی به تهیه صندلی مخصوص گیمینگ نخواهید داشت.


اتاق گیمینگ ساده


لازم نیست تغییرات اساسی در ساختار اتاق خواب یا نشیمن خود ایجاد کنید. برای کنج یا فرورفتگی اتاق خوابتان سفارش ساخت میزی کاربردی دهید. حتی می‌تواند نقش میز گیم و میز تحریر شما را همزمان ایفا کند.


اتاق گیمینگ ساده


دکوراسیون گیمینگ

فاکتورهای زیادی در دکوراسیون اتاق گیمینگ دخیل است، فرنیچر و نورپردازی دو اصل مهم در این دکوراسیون است. سپس به جزئیات مثل دکور با تابلو یا ... پرداخته می‌شود.

بعنوان گیمر چه اتاق گیم حرفه‌ای داشته باشید و چه در نشین یا گوشه‌ای از اتاق خواب خود تصمیم به قرار دادن کنسول بازی گرفته‌اید، فراموش نکنید که تمام تلاشتان را برای جذاب‌تر کردن محیط بازی خود بکنید.

بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا نیز اتاق گیمینگ در ساختمان‌های اداری خود راه انداخته‌اند تا به کارکنانشان در آزاد کردن ذهن کمک کنند. هر چه ذهن و روان آزاد و آرام‌تر، بازده بیشتری برای اصولی انجام دادن وظایفشان خواهند داشت. پس در نظر داشته باشید که دکوراسیون اتاق گیمینگ شما چقدر در حال و هوای شما تاثیر گذار خواهد بود.


اتاق گیمینگ ساده، دکوراسیون گیمینگ


برای اینکه به شکل غیرقابل محسوس‌تری بتواند شبه اتاق گیمینگ در سالن پذیرایی‌تان داشته باشید، سعی کنید از دکوراسیون مدرن و ساده استفاده کنید. رنگ‌های روشن را هم فراموش نکنید، فضایی که دارید را خلوت‌تر نشان دهید. استفاده از آینه‌ها هم می‌توانند مفید باشد، فضای شما را بخصوص وقتی با کمبود جا موجه هستید بزرگتر و با انعکاس نور دلبازتر نشان می‌دهد.


اتاق گیمینگ ساده، دکوراسیون گیمینگ


اگر از چند مانیتور استفاده می‌کنید میز با طول بیشتری لازم دارید. به قفسه‌ها و کشوهایی برای قرار دادن اکسسوری‌ها و وسایل دیگر نیاز دارید.


اتاق گیمینگ ساده، دکوراسیون گیمینگ




اتاق گیمینگ ساده، دکوراسیون گیمینگ


فضا را ساده کنید. سعی کنید تمام لوازم اضافی را تا جای ممکن در قفسه‌هایی که تعبیه کرده‌اید جا دهید.


اتاق گیمینگ ساده، دکوراسیون گیمینگ


در انتها متناسب با سبک بازی‌هایی که بیشتر می‌پسندید، سلیقه و قفسه‌هایی که دارید. از المان‌های دکوراتیو استفاده کنید.


اتاق گیمینگ ساده، دکوراسیون گیمینگ


با نفوذ بیشتر تکنولوژی و جایگاه ویژه شبکه های اجتماعی در سبک زندگی امروز، علاوه بر گیمرها اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی نیز به دکوراسیون مناسب نیاز دارند. در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب که محتوای بصری نقش به سزایی در افزایش نرخ تعامل دارد، دکوراسیون اتاق تولید محتوا مقوله حائز اهمیتی می شود. در ادامه نکاتی برای داشتن دکوراسیون بهتر برای تولید محتوا اشاره می شود.

دکوراسیون اتاق یوتیوبر

بسیاری از مردم در یوتیوب مشغول به تولید محتوا و اداره کانال‌هایشان هستند، بعضی برای سرگرمی و از سر علاقه اما بسیاری به یوتیوبری به عنوان شغل نگاه می‌کنند. گیمرها هم همینطور بسیاری از آن‌ها با بازی کردن درآمد نیز دارند. پس ظرافت‌هایی در چیدمان اتاق کار یوتیوبر وجود دارد.

لازم نیست یک استودیو با هزینه بالا اجاره کنید. جدا از لوازمی که نیاز دارید مثل:

  • دوربین فیلم‌برداری و سه پایه
  • سیستم برای ادیت فیلم‌ها و ویدئوها و کنترل چنل یویتیوب خود
  • میکروفون با کیفیت که در توانایی ضبط صدا بدون نویز را داشته باشید


اهمیت دکوراسیون اتاق یوتیوبر بسیار زیاد است، چرا که بک‌گراند کادر فیلمرداری شما را شامل می‌شود و زیبایی و نظم آن حائز اهمیت است. دکوراسیون قدیمی و از مد افتاده یا خیلی شلوغ و درهم برهم در نظر مخاطب تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت. سعی کنید دیزاینی ساده داشته باشید و از قفسه‌ها و فرنیچر کاربردی برای نظم بخشیدن و ظاهر شیک اتاق کار یوتیوبر خود استفاده کنید. مهمترین نکته تناسب دکوراسیون با نوع محتوایی است که تولید می کند. با انتخاب دکوراسیون مناسب محتوا را برای مخاطب خود باورپذیرتر می کنید.


دکوراسیون اتاق یوتیوبر


دکوراسیون اتاق اینفلوئنسر

این روزها با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی و افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، بازاریابی در حوزه اینفلوئنسرها نیز رونق زیادی پیدا کرده است. اینفلوئنسرها influencer در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند اما تولید محتوای آن‌ها به شکل تصویر یا ویدئو است. پس دکوراسیون و ظاهر فضایی که برای عکس‌برداری و فیلمبرداری انتخاب می‌کنند اهمیت به سزایی در دیده شدن فعالیت آن‌ها خواهد داشت.

اکثر اینفلوئنسرها به دنبال دکوراسیونی مدرن، ساده، شیک و متفاوت هستند. معمولا از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند. به قرار دادن آینه برای زیبایی، بزرگتر و روشن‌تر نشان دادن فضا توجه ویژه‌ای دارند. و همینطور مبلمانی با طراحی خاص را انتخاب می‌کنند تا چیدمان خانه یا استودیو آن‌ها حکم امضای شخصی‌شان را داشته باشد.


دکوراسیون اتاق اینفلوئنسر


سخن نهایی؛ با ایده رو خودت طراح اتاق گیمینگ در خانه‌ات باش

همانطور که گفتیم اتاق گیمینگ، اتاق یوتیوبر یا حتی اتاق اینفلوئنسر، فضای کاری و تفریحی‌ای متفاوت است. بنا به ابعاد و متراژ خانه، سلیقه، بودجه و چیزی که از اتاق گیمینگ انتظار دارید، می‌توانید دکوراسیون خاص خود را داشته باشید.

اگر به دنبال میز یا قفسه‌هایی متفاوت و مخصوص خودتان برای اتاق گیمینگ خود هستید، تیم ایده رو هم ابزار طراحی آنلاین را در اختیارتان قرار داده است تا خودتان دست به کار شوید و هم کارشناسان ایده رو آماده مشاوره و کمک به شما هستند. فرقی ندارد میزتلویزیونی متفاوت برای کنسول گیم خود بخواهید یا به دنبال طراحی و ساخت یک اتاق بازی حرفه‌ای باشید، می‌توانید روی کمک و توانایی ایده رو حساب کنید.


اتاق گیمینگ ساده









Captcha

نظر های کاربران

کاربر میهمان

بنظرم این مدل اتاق ها خیلی میتونن مفرح باشن و مفید برای کاهش استرس :)

ایده رو

بله کاملا حق با شماست و همینطور کمک بزرگی هستن برای فاصله گرفتن از زندگی پر مشغله امروزی

کاربر میهمان

چقدر طراحی میزتلویزیون میتونه کاربردی باشه، ممنون برای ایده‌هایی که میدید😃

ایده رو

بله کاملا موافقیم باهاتون، کاربری هر مبلمان خونه یا محل کار میتونه خیلی بیشتر از تصورات ما باشه

کاربر میهمان

من یه میز تحریره کوچیکو ساده دارم به نظرتون با همون میتونم این کارهارو انجام بدم یا نیازه عوض کنم میزمو؟

ایده رو

بله قطعا با کمی خلاقیت می‌تونید از همون میز استفاده کنید و اتاق گیمینگ مخصوص خودتون رو طراحی کنید البته شاید یکم سخت باشه وقت و حوصله می‌خواد

کاربر میهمان

هوم.........

ایده رو

معنای خانه تویی، بدون تو ساختمانی سرد بیش نیست

کاربر میهمان

عالی

ایده رو

ممنون دیدگاه شما

مطالب پیشنهادی

طراحی به سبک رسام

در این مقاله یاد می‌گیریم چطور از رسام ایده رو برای طراحی یک قفسه سفارشی استفاده کنیم.
Alternate Text
0 نظر2842 بازدید

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6309 بازدید

چگونه یک اندازه‌گیری صحیح انجام بدهم؟

اندازه گیری مهمترین بخش از طراحی یک قفسه سفارشی است زیرا با یک اندازه غلط وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد شد.
Alternate Text
0 نظر2977 بازدید

کمد ام دی اف یا هایگلاس؟

مختصر و مفید به زبان ساده در مورد انواع متریال مورد استفاده در ساخت مصنوعات چوبی
Alternate Text
0 نظر6176 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5432 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2485 بازدید