در حال آماده سازی ...

کدام مدل کمد برای خانه‌ی من مناسب است؟

کمد یکی از تاثیرگذار ترین اجزای چیدمان خانه و به خصوص اتاق خواب است. اگر برای تصمیم‌گیری در سفارش کمد احتیاج به کمک دارید یا به دنبال چند ایده برای خرید کمد لباس و کمد دیواری برای منزلتان هستید؟ آیا شما هم در خرید کمد لباس مناسب خانه‌تان دچار سردرگمی شده‌اید، ما به شما کمک می‌کنیم. در ادامه نکاتی را که در انتخاب مدل کمد باید در نظر بگیرید از جمله:

  • انتخاب رنگ کمد
  • اندازه مناسب کمد
  • سبک دکوراسیون خانه و کمد متناسب با آن
  • کاربری کمد لباس

را بیان می‌کنیم.

*9#

برای خرید انواع مختلف کمد باید به چند نکته توجه کنیم:

ابعاد و اندازه کمد

تصمیم گیری در رابطه با ابعاد کمد دیواری بنا به نیاز ما و فضایی که داریم تغییر می‌کند. توجه به اندازه قبل از خرید کمد لباس اهمیت زیادی دارید. چرا که فیت بودن کمد در فضایی که برای آن در نظر گرفته‌ایم در زیبایی و جلوه‌ی آن اثرگذار است.


کمد لباس کوچک

کلوزت روم یا اتاق لباس


کلوزت روم یا واک این کلوزت

اگر فضای کافی و مناسب دارید کلوزت روم (closet room ) یا واک‌این کلوزت (walk in closet ) یک پیشنهاد عالی برای شماست. هم محیطی برای نگهداری لباس‌هاست، هم می‌توان به عنوان رخت‌کن و محلی برای گذاشتن میز اتو از آن استفاده کرد. و همینطور دلیل مهم دیگر برای انتخاب واک این روم این نکته است که باعث نظم بیشتر خانه‌ی شما می‌شود.


کلوزت روم یا اتاق لباس

برخلاف تصور عموم اتاق لباس تنها مناسب برای خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا نیست. برای خانه‌های کوچک هم می‌توان کلوزت روم طراحی کرد و به دلیل ایجاد نظم بیشتر در خانه انتخاب خیلی مناسبی برای جلوگیری از بهم ریختگی در فضاهای کوچک است.

کاربری کمد، چیدمان وسایل و جزئیات آن

یکی از نکات دیگری که در سفارش کمد باید به آن توجه کنیم کاربری‌ کمد برای ماست. برای چه از کمد استفاده خواهیم کرد؟ آیا لازم است تا برای کفش‌ها جایی در نظر بگیریم یا صرفا کمد را محلی برای نگهداری لباس‌ها نیاز داریم؟ جایی برای لباس‌های بلند در نظر بگیریم؟ یا برای ارگانایز کردن به چند کشو و طبقه احتیاج داریم؟ پاسخ به این سوال‌ها به ما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را در تهیه کمد مورد نیازمان داشته باشیم. و به این ترتیب با دقت بیشتری به طراحی فضای داخلی کمد، تعداد طبقات و کشوها بپردازیم.


طراحی یراق داخلی کمد

انتخاب درب لولالی یا ریلی نیز متناسب با کاربری و فضایی که داریم می‌باشد. اگر قفل شدن درب کمد برای ما اهمیت داشته باشد انتخاب درب لولایی گزینه مناسب‌تری است و اگر به دلیل محدودیت فضا امکان باز شدن کامل درب لولایی وجود ندارد بهتر است کمد لباس ریلی سفارش بدهیم.


کمد لباس ریلی

می‌توان انتخاب‌های ساده‌تری داشت و تنها با یک رگال لباس، انتظاراتی که از یک کمد وجود دارد را برآورده ساخت. انواع مدل‌های رگال چوبی، فلزی و ... را برای این منظور می‌توان تهیه کرد.


رگال لباس فلزی

کمد لباس می‌تواند به عنوان جداکننده فضا نیز به کار گرفته شود.از تقسیم کننده‌های فضا برای جدا کردن محیط‌های خانه و ایجاد فضای خصوصی یا داشتن دو فضا با دو کاربری متفاوت استفاده می‌شود. این شیوه از طراحی کمد در استودیو آپارتمان‌ها کاربرد بیشتری دارد.


کمد لباس برای جداکردن فضا

استفاده از آینه‌ها در دیزاین خانه نه تنها باعث زیبایی بیشتر می‌شود بلکه فضایی که داریم را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به همین خاطر انتخاب کمد لباس آینه‌دار برای خانه‌های کوچک ایده‌آل است.


کمد لباس آینه دار

می‌توانیم با توجه به فضای که داریم و کاربری‌ای که مدنظرمان است انتخاب‌های متفاوت تری داشته باشیم. برای مثال اگر علاقه داریم چیدمان داخل فضای کمد دیده شود از درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنیم. کمد های شیشه‌ای معمولا در سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


کمد لباس شیشه‌ای

کمد متناسب با سبک دکوراسیونی که مد نظر داریم

کمد یکی از مهمترین فرنیچر در دیزان خانه و اتاق خواب است و انتخاب مدل آن به سبک دیزاین خانه‌ی ما بستگی دارد.

کمد نئوکلاسیک


کمد دیواری نئوکلاسیک

کمد دیواری مدرن


کمد دیواری مدرن

کمد لباس مینیمال


کمد لباس مینیمال

اگر به دنبال یک کمد مینیمال هستید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید و با رسام آن را طراحی کنید.

رنگ کمد


کمد دیواری رنگی

رنگ کمد باید با توجه به محل قرار گیری کمد لباس، مدرن یا کلاسیک بودن آن و سایر نکات انتخاب شود.


کمد لباس سبز

عکس ازdisrobe.ie

اگر سلیقه‌ی ما دکوراسیون مدرن و مینیمال است از رنگ‌های خنثی و روشن یا ترکیب رنگ‌های گرم و خنثی با یکدیگر استفاده کنیم و همچنین در ساخت کمد لباس طرح ام‌دی‌اف ساده را انتخاب کنیم.


کمد دیواری کرم


فضای داخلی کمد دیواری

یا شاید کمد لباس چوبی را بیشتر بپسندیم و با سایر چیدمان خانه ما همخوانی داشته باشد، پس در این حالت بهتراست فضای خالی را با کمد دیواری طرح چوب پر کنیم.


کمد دیواری چوبی

می‌توان کمد لباس چوبی خرید یا یک کمد با روکش چوب سفارش داد و یا از کمد دیواری ام دی اف با طرح چوب استفاده کرد.


کمد لباس طرح چوب

کمد دیواری سفید پرطرفدارترین مدل کمد است، بخصوص برای فضاهای کوچک.


کمد لباس سفید

کمد لباس سفید از دسته انتخاب‌های همیشگی است که معمولا در سبک‌های مختلف دکوراسیون قابل اجرا هست.


کمد دیواری سفید

کمد با رنگ تیره در صورتی که نگران کوچک نشان داده شدن فضایی که دارید نیستید زیبایی و جلوه‌ی قابل توجهی دارد.


کمد دیواری مشکی

عکس از hotdoor.co.uk

سخن نهایی

برای خرید کمد بهتر است با توجه به نکاتی که درباره‌ی اهمیت کاربری، رنگ، سبک چیدمان و ابعاد در سفارش کمد گفته شد یک چک لیست انتخاب مدل کمد مخصوص خودتان تهیه کنید و به روش صحیح انتخاب کمد لباس برسید. برای مشاهده قیمت کمد لباس، با رسام مدل مدنظرتان را طراحی کنید و قیمت آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

یا اگر یکی از مدل‌های بالا را پسندید آن را برای کارشناسان ما بفرستید تا پس از بررسی، هزینه ساخت کمد به شما اطلاع داده شود.

اولویت شما در انتخاب مدل کمد لباس چیست؟ کدام یک از نکاتی که مطرح کردیم برای شما در سفارش کمد دیواری اهمیت بیشتری دارد؟















Captcha

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
Alternate Text
0 نظر6316 بازدید

درب ریلی بگذارم یا لولایی؟

ملاک شما برای انتخاب درب ریلی یا لولایی برای کمد چیست؟ این مقاله به بیان مزایا و معایب هر یک می‌پردازد و به شما کمک می کند تا تصمیم مناسبی برای این موضوع بگیرید.
Alternate Text
0 نظر3483 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
Alternate Text
0 نظر5445 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
Alternate Text
0 نظر2497 بازدید

محاسبه گر آنلاین قیمت کمد و کمد دیواری

با نحوه محاسبه قیمت کمد و کمد دیواری و عوامل موثر بر هزینه ساخت کمد آشنا شوید
Alternate Text
1 نظر15590 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
Alternate Text
0 نظر4944 بازدید